tandarts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wendy blesing, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Volgende week moet ik naar de tandarts, een vulling laten vervangen. Duurt zo ongeveer 10 minuten. De vorige keer moest ik een gaatje laten vullen. en ik wilde dit in 2x doen, omdat ik niet zo lang in die stoel kan liggen. Dus volgende week is de 2e keer. Maar nu ik nog verder ben in de zwangerschap. Kan ik eigenlijk helemaal niet meer liggen op me rug. Hooguit paar minuten. Krijg het dan benauwd. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wachten tot na de bevalling? Maar dan mag je ook geen borstvoeding geven denk ik die dag dat je een verdoving gehad hebt? En ik heb kans dat het dan veel erger is, en ik misschien een wortelkanaalbehandeling moet. Nu heb ik er totaal geen last van.

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Kan de tandarts niet zorgen dat je niet helemaal plat ligt? Ik zou even bellen met ze in ieder geval en het probleem bij de tandarts voorleggen. Maar volgens mij kunnen ze gewoon de vulling vervangen terwijl je niet helemaal plat ligt.

3. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

29 apr 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon aangeven dat je niet zo laag wilt, misschien kunnen ze een kussentje in je nek leggen. Met een gaatje vullen zou ik niet te lang wachten, vooral niet nu je zwanger bent. Hoe langer je wacht, hoe uitgebreider de behandeling gaat worden. Verdoving is vanaf het tweede trimester geen probleem. Ze gebruiken een speciaal soort verdoving wat veilig is tijdens zwangerschap. Een diep gat met als gevolg ontsteking, is veeeeel slechter voor je baby.
    Gewoon even aangeven en des noods af en toe even pauze om bij te komen. Hebben ze heus wel begrip voor.
    Ik ben zelf tandartsassistente en wij hebben wel vaker met dit soort dingetjes te maken.

4. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja is idd een goeie tip thnx!

5. HipHopHooray

22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 5 (!) gaatjes laten vullen in week 36-37 en de tandarts heeft toen de stoel niet helemaal naar beneden laten zakken. En tussendoor vroeg hij steeds of het wel ging en wanneer mogelijk deed hij de stoel weer omhoog zodat ik even kon bijkomen. Ik zou het ook nu laten doen ipv later. Sterkte!!

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik had een dergelijke situatie de vorige keer ook.
    Borstvoeding en lokale verdoving gaan wel samen hoor.

Mbt liggen etc. dat kun je misschien 't beste even met je tandarts overleggen.

7. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ja ik overleg dan even of hij de stoel wat hoger wil doen. En mijn tandarts gebruikt trouwens geen speciale verdoving. Gewoon de normale, kan geen kwaad zei hij

Deel Deze Pagina