Lichtroze op wcpapier 22 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ellen8, 13 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Hoi allemaal,

Een vraagje en met name op zoek naar herkenning. Ik ben nu 22 weken zwanger van ons tweede kindje na een MA en curretage in april dit jaar. Nu heb ik gisteren en vanochtend na het plassen wat lichtroze vegen op mijn wcpapiertje. Mijn afscheiding is volledig helder/wit; daar zit geen bloed in. Ik kan aan de buitenkant geen wondje ontdekken dat het roze kan verklaren.
    Ik heb verder geen harde buiken. Alleen een wat pijnlijke onderrug. Maar dat kan ook komen doordat ik me de laatste dagen fysiek nogal heb ingespannen (zijn boven bezig met opknappen van de slaapkamers). Ik heb al kort contact gehad met de verloskundige; die geeft aan even aankijken en anders even langskomen.
    Ik maak me niet meteen heel erg ongerust, maar ben voorafgaand aan mijn curretage natuurlijk wel gewezen op het iets grotere risico van een vroeggeboorte na curretage. Dat gaat toch een beetje door mijn hoofd natuurlijk.
    Ik verwacht van jullie geen diagnose, maar zou het wel fijn vinden wat herkenning of ervaringsverhalen te horen. En wellicht jullie advies; zouden jullie afwachten of bijvoorbeeld de lengte van de baarmoederhals laten controleren/ander onderzoek?

Dank alvast voor jullie reacties! Vind dat altijd heel fijn hier!

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik heb geen ervaring. Maar misschien is het een idee om je urine te laten checken als er aan je afscheiding niks te zien is?

Ellen8 vindt dit leuk.
  3. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Als je je ongerust maakt zou ik gewoon de verloskundige bellen. Zeker na een ma en curretage. En vragen of ze je even kan onderzoeken. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
    Ik heb wel gelezen dat je na gemeenschap licht bloedverlies kan hebben.

Ellen8 vindt dit leuk.
  4. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Dank jullie wel!
    Er was vanmorgen nog een klein spoortje helderrood bloed, maar echt minimaal. Afscheiding blijft zonder bloed en ook geen harde buiken. Het lijkt nu over. Ik heb contact gehad met de verloskundige en mocht wel langskomen. Maar inwendig onderzoek doet ze liever niet als er sprake is van bloedverlies. Dus dan zou het even hartje luisteren zijn en ik voel ons kleintje heel goed. Het leek mij dan wat overbodig. Urine laten checken is wellicht wel een idee, al heb ik mijn hele leven nog nooit een blaasontsteking gehad. Ben wel fysiek erg druk geweest afgelopen dagen. Heb hoop dat het nu gewoon geheel over is. Anders ga ik zeker nog naar de verloskundige en mijn urine laten controleren. Hopelijk hoeft dat niet!

5. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Er zou door de fysieke inspanning een adertje gesprongen kunnen zijn.
    Dat je nog nooit een blaasontsteking hebt gehad zegt niet zoveel... Ik ook nooit maar tijdens mijn eerste zwangerschap was het 3x flink raak. Al heb ik daar nooit bloed door verloren.
    Hoop dat het nu gewoon weg blijft voor je.

Ellen8 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina