Je hoort inderdaad de meeste verhalen van misselijkheid en ziek zwak en misselijk. Vervelend dat het nog niet beter gaat met je kwaaltjes, is ook niet fijn om pijn te hebben in je heupen, bekken en onderrug, en de harde buiken niet te vergeten. Kan je eerder met verlof? Dat je wat kan rusten? Hier alles nog goed, geen last nog van kwaaltjes. Af en toe wat moe maar niet ontzettend ofzo. Nog pril natuurlijk, 5 wkn en 5dgn.
Ik zit al een soort in verlof. Of tenminste, gedeeltelijk. Ik werkte altijd 3 dagen per week. Nu nog maar 1 dag per week. Wat ik eigenlijk wel heerlijk vind. Daarnaast zit ik erg veel thuis. Waar ik probeer om mijn rust zoveel mogelijk te pakken, maar dan zie ik toch weer iets wat moet gebeuren.. En hup, 'daar gaat mijn rust weer' waarnaar ik het weer extremer merk, dat ik wat gedaan heb. Even de drempel over, om meer dingen te laten liggen. Het is niet erg om een keer een dag niet te stofzuigen, zulke dingen. Moeheid herken ik ook erg van toen ik in dat termijn zat. Later is dit wel weggegaan. Maar ook terug gekomen hahaa
Wel heel fijn dat je al grotendeels in je verlof zit. Kan me wel voorstellen dat het soms lastig is om echt je rust te nemen. 'Klusjes' zijn er altijd wel, het is inderdaad de kunst om het af en toe gewoon niet te doen of niet alles in 1 keer Nu zeg ik dat makkelijk alleen is mij dat ook nog nooit gelukt haha. Hopelijk kom je de dagen ook door met wat leuke dingen doen ipv alleen de huishoudelijke dingen Zodra de kleine geboren is krijg je het druk genoeg dus ook genieten hoor
Ja hoor, de 3e en 4e zwangerschap En ik ken ook wel de andere kant trouwens: de eerste 2 zwangerschappen veel overgegeven (6 keer per dag) tot 16 weken. Dit is beter
Even van me afschrijven. Gister aan t einde van m'n werkdag ging ik naar t toilet en zag ik ineens wat bloed. Niet veel alleen genoeg om te schikken. Meteen zkh gebeld ivm m'n ene eierstok. Het bloedverlies was alleen dat beetje op werk en is daarna gestopt. De gynaecoloog heeft een echo gemaakt en er was nog weinig te zien, logisch nog daar t gister 6 wkn was. Hij zag wel een zwart vlekje wat wellicht het vruchtzakje kan zijn. Daarna bloed afgenomen voor m'n HCG waarde, ze belden gisteravond laat en zeiden dat die laag was, 180. Ze zeiden dat het laag is voor de 6 wkn zwangerschap en dat het of wellicht een miskraam kan aangeven of dat ik misschien korter zwanger ben danwel langzaam HCG aanmaak. Morgen moet ik weer terug naar t zkh om m'n HCG te laten checken. Bij m'n dochtertje maakte ik ook heel langzaam HCG aan alleen heb ik toen geen bloedverlies gehad.
@Elisabetta, Het is helaas mis gegaan, het bloeden zette afgelopen vrijdag door, zaterdag nog meer. Het weekend was echt heel rot, alleen realiseer ik mij ook dat de natuur het niet voor niets afbreekt. Gisteren ben ik in het zkh geweest en hebben ze een echo gemaakt, alles zag er weer schoon uit. Ook nog bloed laten prikken, ze wilden zeker weten dat het hcg weer gedaald was. Deze was nu 61 dus dat was goed zeiden ze. Ze vertelden dat ik gewoon weer zwanger mag worden en niet een cyclus af hoef te wachten. We zien wel hoe het loopt, kindjes komen wanneer ze moeten komen zei m'n oma altijd
Jeetje! Natuurlijk schrik je van het bloed.. Ongeacht de hoeveelheid. Ik kan mij deels in jouw verhaal plaatsen en herkennen. Ik heb toen ik zo'n 6+2 (dacht ik) weken zwanger was ook wat bloed gehad en de vk waar ik anderhalf week later de eerste echo gepland had staan gebeld en mocht dezelfde dag langskomen.. Op de echo was een vruchtje te zien, alleen helaas geen 6+2 qua grootte en geen hartactiviteit. Het had de grootte van 5+2. Hier uit kon mijn vk destijds niet veel zeggen, alleen dat er 2 opties mogelijk waren. Of een ma bij 5+2 of een week terug gezet, gelukkig was dat laatste het geval hoop Ik bij jou ook! Ik zie dat jij in hetzelfde termijn zit als ik destijds, als je wil kan ik de echo foto van 5+2 naar je sturen? Dan kun je het misschien wat vergelijken met je eigen..
Gefeliciteerd. Ik ben ook nog pril zwanger. 4 weken en 3 dagen. En merk ook weinig tot niks. Bij mijn zoontje moest ik wel elke 2 uur iets eten en vooral hartig. Voelde me anders echt naar van de trek. En was vreselijk moe. Ik had het in mijn herinnering had ik dit ook vanaf het begin. En veel steken/druk in baarmoeder en onderkant. Ook dat nu niet noemenswaardig. Ben blij dat ik niet de enige ben. Maakt me ook onzeker. Had gister nog mooie test in handen.