Hoi meiden, Ik hoop dat 1 van jullie mijn verhaal herkent. Maak me er nog niet echt zorgen over, ben meer nieuwsgierig, het is mijn eerste dus misschien hoort het er wel gewoon bij, maar ik heb sinds dit weekend steeds het gevoel dat mijn buik heel erg strak staat, een vol gevoel zeg maar (niet qua eten) en dan heb ik ter hoogte van de placenta (zo ongeveer) steeds prikkels van binnen uit. Alsof er ineens heel veel naalden tegelijk geprikt worden in mijn buik (niet op mijn huid) Heb ook de neiging om te gaan staan, want als ik zit dan is het net of alles klem zit, (werk op kantoor, heel handig ) Oh wat is dit lastig uitleggen..... Misschien dat iemand iets herkent hier in? Groetjes Yvon
Zoals je het omschrijft lijkt het op wat ik ervaar tijdens een groeispurt. Het voelt allemaal héél strak. In mijn zij ook net alsof het gaat scheuren als ik niet oppas. Als ik dan ook nog eens een volle buik heb door een volle maag of volle darmen, lijkt het nauwelijks meer te passen. Doet ook echt zeer dan en ik merk dat bij mij mijn blaas of onderkant baarmoeder vooral reageert. Als zoonlief druk is voel ik idd ook allemaal prikjes. Lijkt dit ook op jouw ehm... Ding? Nu heb ik trouwens weer iets meer ruimte, maar ik zie mijn buik alweer groeien, dus het is wachten op de volgende fase van het rekken
Ja dit lijkt er wel heel erg op ja al zitten die prikjes bij mij meer aan de bovenkant/voorkant. Nu heb ik wel een groeispurt gehad, maar had het idee dat het nu eigenlijk weer even stil stond, toch maar weer eens meten Heb de laatste tijd ook meer last van maagzuur, dat kan daar natuurlijk ook wel mee te maken hebben. Moet ook zeggen dat ik die kleine ook volop (en hard ook) voel, daarom maak ik me nog niet ongerust
ik denk dat je lichaam van binnen gewoon ruimte aan het maken is. alles verschuift en moet toch weer een plekje krijgen....
dat strakke, volle herken ik ja, al vanaf vroeg in de zwangerschap. Dat prikkelen niet zo, ik denk dat ik bij groei een meer menstruatie achtig gevoel krijg. En vanaf 30 weken is een plots vol, opgeblazen gevoel blijkbaar een harde buik.
Ik ben vroeg denk ik... gisteravond had ik ook het gevoel ieder moment te kunnen ploffen! kon mijn plek ook niet vinden, rusteloos en mijn buik was keihard gewoon. Had mij verheugd op een fijne tijd na de eerste drie maanden, maar zo ervaar ik het nog niet....
Doet mij denken aan een groeispurtje van de baby en jou lichaam. Ik had het ook zo rond de 24/25ste week. Zodra je lichaam went aan het zware gewicht word het weer beter. Nu voelt het soms zelfs alsof ik een platte buik heb, hahaha.. Net alsof mijn lichaam er dan eerst even aan moest wennen ofzo.
Hmmm.. ik heb dat ook sinds een paar dagen.. zo'n super strak op ploffen staan gevoel... alsof ie kan knappen.. vooral als ik wat aan het doen ben... dan ben ik ook helemaal uitgeput daarna... die prikjes herken ik dan niet. Wel het standaard trekken van de banden... Ik twijfel steeds of het harde buiken zijn.. of gewoon het groeien van mn baarmoeder...
Ik heb net eens even gemeten en mijn omtrek is in de afgelopen 1,5 week 4cm! gegroeid. Heb toch maar even de vk gebeld. Morgen voor de zekerheid even urine laten checken vanwege de pijnlijke prikken. En advies een paar dagen rustiger aan doen, wordt het dan minder kan het harde buiken zijn. Maar voor alsnog gaat ze uit van (weer) een groeispurt.