ontharingsapparaat en zwanger worden/zwager zijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Maagd, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi Dames,

Tijdje geleden heb ik een ontharingsapparaat (IPL) gekregen. Met het mooie weer wat we nu hebben was ik van plan er mee te beginnen (had ik eigenlijk al moeten doen) maar er hield me steeds iets tegen. Namelijk dat ik me afvraag of zo'n behandeling schadelijk is wanneer je zwanger wilt worden of zwanger bent.
    We willen over 2-3 maanden voor een 2e kindje gaan maar als blijkt dat zo'n behandeling je hormonen bijvoorbeeld in de war schopt dan begin ik er niet aan natuurlijk. Ik heb nl zoiets gehoord.
    Iemand ervaring mee of enig idee hoe dat zit?

2. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Ik heb mijn IPL-behandeling bij de salon tijdelijk moeten stopzetten. Ze laseren niet tijdens de zwangerschap vanwege de veranderde hormonen en dat je lichaam anders kan reageren op het laseren tijdens de zwangerschap.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De behandeling schopt je hormonen niet in de war. Als je zwanger bent, zijn bepaalde hormonen verhoogd, waardoor je huid anders kan reageren.

4. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Je weet nooit wat voor een ongewenste invloeden het heeft op je lichaam. Better safe than sorry.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Dat denk ik dus ook.

6. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb zo'n apparaat, in de gebruiksaanwijzing staat dat die niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap/het geven van borstvoeding. Geen idee of het kwaad kan als je zwanger wilt worden...

Deel Deze Pagina