Hoi Dames, Tijdje geleden heb ik een ontharingsapparaat (IPL) gekregen. Met het mooie weer wat we nu hebben was ik van plan er mee te beginnen (had ik eigenlijk al moeten doen) maar er hield me steeds iets tegen. Namelijk dat ik me afvraag of zo'n behandeling schadelijk is wanneer je zwanger wilt worden of zwanger bent. We willen over 2-3 maanden voor een 2e kindje gaan maar als blijkt dat zo'n behandeling je hormonen bijvoorbeeld in de war schopt dan begin ik er niet aan natuurlijk. Ik heb nl zoiets gehoord. Iemand ervaring mee of enig idee hoe dat zit?
Ik heb mijn IPL-behandeling bij de salon tijdelijk moeten stopzetten. Ze laseren niet tijdens de zwangerschap vanwege de veranderde hormonen en dat je lichaam anders kan reageren op het laseren tijdens de zwangerschap.
De behandeling schopt je hormonen niet in de war. Als je zwanger bent, zijn bepaalde hormonen verhoogd, waardoor je huid anders kan reageren.
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Je weet nooit wat voor een ongewenste invloeden het heeft op je lichaam. Better safe than sorry.
Ik heb zo'n apparaat, in de gebruiksaanwijzing staat dat die niet gebruikt mag worden tijdens zwangerschap/het geven van borstvoeding. Geen idee of het kwaad kan als je zwanger wilt worden...