Stop samen met roken en zwanger Juni 2012

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babyzoe, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Hoihoi meiden,

ik ben Samantha en ben 27 jaar, in blijde verwachting van ons tweede kindje!Ben al mama van Zoë die bijna 1 jaar is!

Ik open dit forumonderwerp niet om discussies te veroorzaken, maar om een groepje te vormen die elkaar steunen om het stoppen met roken vol te houden!En natuurlijk om je frustratie even van je af te kunnen schrijven!

Ik weet sinds twee weken dat ik zwanger ben (ik gok zelf nu een week of zes) en het lukt me tot op heden niet om helemaal te stoppen.Wel rook ik alleen 's avonds na het eten en als ik naar bed ga nog een.Maar vanaf vandaag wil ik helemaal niet meer roken en hoop ik dat er meerdere meiden zijn die er ook klaar mee zijn!

2. Fatje86

Fatje86 Lid

21 mei 2012
    40
    0
    0
    NULL
    Belgie - Oost Vlaand
    Hey Babyzoe,

Ik ben 5 weken zwanger en ben reeds 5 weken gestopt met roken.
    Ik wou rookvrij zijn alvorens ik zwanger werd.
    Ik ben 1 mei VOLLEDIG gestopt, en heb sindsdien geen enkele sigaret meer gerookt.
    Ik heb 12 jaar gerookt....
    Bij mij kwam de schrik vooral als ik vanalles las op het internet over zwanger zijn en roken :$ Gewoon verschrikkelijk!

Raak gewoon geen sigaret meer aan, je kan het meid!
    Denk aan je kindje... Als dat geen motivatie is :D

YOU CAN DO IT !!!!!!!!!!!!

3. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Hoi Fatje,

ik vind het superknap van je dat je gestopt bent met roken!
    En ik ga ervoor dat het mij ook lukt!

Die moeilijke momenten daar moet je eff doorheen he?Maar dat wordt vast snel beter!

4. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

19 weken zwanger en cold turkey, helemaal 100% gestopt toen ik de positieve test in handen had. En weet je, als er íemand verslaafd was (Is) dan ben ik het! Ik rookte meer dan 1 pakje sigaretten per dag en ook overal, zelfs in de wc! Ik heb het in het begin makkelijk gehad omdat ik misselijk was en het echt vond stinken maar dat was maar een week of 3.. Toen merkte ik dat ik op sommige momenten enorm zin kreeg in een sigaret, maar heb het níet gedaan! En ik geloof dat als je tegen jezelf zegt dat je het gewoon niet meer doet dan lukt het. Ik heb persoonlijk weinig met het woord `proberen` dan lukt het bij mij iig niet, je geeft jezelf de kleine ruimte om het niet te laten slagen. State of mind misschien maar bij mij werkt het! Succes!!

Deel Deze Pagina