Pril zwanger en kamperen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tess83, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo,

Wij gaan over 3 weken kamperen op de Veluwe. Nu ben ik heel pril zwanger van ons tweede kindje en vraag me af of ik op bepaalde dingen nog extra moet letten?

Vorig jaar was er natuurlijk gevaar voor mazelen, dat hoor je nu niet meer zo erg. En ik las net op wat sites over kamperen dat vrouwen die zwanger zijn snel infecties oplopen en dat je daarvoor inentingen kan halen, geld dit ook voor kamperen in Nederland?

Ik hoor heel graag wat tips!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Tess,

Voor het kamperen in Nederland hoef je geen extra maatregelen te nemen. Extra vaccinaties heb je niet nodig. Let wel op met zwemmen in buitenwater. Zorg dat je alleen zwemt in water wat als schoon gekenmerkt is. Dus gewoon lekker gaan genieten van de vakantie! Veel plezier!

Groetjes Monique

3. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Monique,

Hartstikke bedankt!

Met buitenwater bedoel je dan bijvoorbeeld meertjes of ook zwembaden? De meertjes etc zal ik sowieso ontwijken, het zwembad buiten op de camping is gewoon een chloorbad. Kan dat of moet ik het dan even navragen op de camping?

Alvast bedankt!

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

In het zwembad mag je gewoon zwemmen hoor! Het gaat inderdaad om meertjes en vijvers. Nogmaals fijne vakantie toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina