hardebuiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chihuahuatwins, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    goedemiddag,
    momenteel ben ik bijna 33 weken zwanger. Vanaf 20 weken heb ik al veel harde buiken. met 25 weken heeft de gynaecoloog de baarmoederhals opgemeten en toen zag deze er goed uit en hoefde ik me er geen zorgen om te maken.
    Nu heb ik sinds een week nog meer harde buiken soms wel om de 2 minuten, dit in combinatie met lage rugpijn en steken onderin. Vorige week aan de verloskundige gevraagd of de baarmoederhals nog eens gemeten kan worden en deze vindt het niet nodig. Zelf ben ik absoluut geen zeur en behoorlijk nuchter, mocht de kleine nu geboren worden zal het heus allemaal wel goed komen maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben. Ik werk trouwens nog wel fulltime en wil dit graag blijven doen tot aan de bevalling. (zzp'er) voel me verder op de vele harde buiken na prima namelijk.
    Kan ik de verloskundige nogmaals vragen om de baarmoederhals op te laten meten? (vorige keer doorgestuurd dus naar gynaecoloog)
    of is er geen kans op vroeggeboorte en kan ik gewoon doorgaan?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het lijkt me belangrijk dat je die harde buiken gaat voorkomen. En de eerste stap is wel om het iets rustiger aan te gaan doen. Je baarmoeder reageerd op drukte. Het is een spier. Je kan niet van je lichaam verwachten dat je door kan gaan alsof er niets veranderd is. Zwanger zijn is zwaar voor je lichaam. En je moet er dus goed naar luisteren. De baarmoedermond kan ook dmv een inwendig onderzoek gedaan worden als de verloskundige dat nodig vindt. Ik laat het even aan haar of dat nodig is. Ik kan dat niet goed beoordelen op deze manier helaas. Probeer echt wat meer rust te creƫren voor jezelf. Ik snap dat het moeilijk is als zzp'er, meer zwangeren zijn dit en hebben dit probleem. Het lastige is het te erkennen voor jezelf en hier iets mee te doen.

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina