Goedemorgen Gisteravond rond 21.30 kreeg ik last van beetje kramp in mijn onderrug en onderbuik. Deze kramo kwam en ging en oijn bleef als ik zat verder constant. Om 23.00 ben ik naar toilet gegaan omdat ik het idee had dat de krampen erger werden en ik wellicht naar de wc moest. Zodra ik opstond deden ze echt pijn. Ze kwamen tussen 5/7 minuten. Van 23.00 tot 0.00 heb ik geslapen en werd ik wakker van mijn blaas en kramp. Dit heeft toch wel aangehouden tot 3.00 ongeveer. Daarna viel ik in slaap Nu zit ik dus met de vraag wat ik moet doen want er staat voor volgende week een ks ingepland. Wanneer bel je in zo n situatie naar de gyneacoloog? En begint een stuitbevalling anders? Ik heb overigens nu meer een beurs gevoel. Kramp is licht nog aanwezig
Goedemiddag, Waarschijnlijk heb je last gehad van voorweeën. Dat kan heel goed in de laatste periode van de zwangerschap. Op gegeven moment merk je dat de deze weeën pijnlijker worden, dat je ze weg moet zuchten en regelmatig komen. Dat is vaak een teken dat de bevalling begonnen is. Soms verlies je ook wat slijmerig bloed. Dat is vaak een teken dat er wat ontsluiting is. Indien je een van deze symptomen hebt, is het raadzaam de gynaecoloog te bellen. Een stuitbevalling begint in principe hetzelfde als bij een kindje dat met hoofdje naar beneden ligt. Succes en een goede keizersnede toegewenst! Groetjes Monique