Pfffff ik schrok me vanmorgen echt kapot toen ik wakker werd.... ik droomde namelijk dat mijn man en mijn vader overleden waren... In mijn droom zat ik te janken en te janken en het ergste was nog dat ik me afvroeg wat het laatste was wat ik had gezegd en of mijn man en ik niet met ruzie/discussie uit elkaar waren gegaan die dag..... (wat nog al eens gebeurd ) En met mijn vader heb ik slecht contact en ik vroeg me echt af of ik de laatste tijd ooit wel eens tegen hem had gezegd dat ik van hem hield om tot het besef te komen dat ik dat al in een zekere 15 jaar niet tegen hem heb gezegd... ik voelde me zooo alleen en er was niemand om me te troosten. Mijn dochter had ik blijkbaar niet in die droom en ook mijn zwangere buik was weg..... Toen ik wakker schrok vroeg mijn man wat er was en ik vertelde het en de tranen stroomden echt over mijn wangen.... zit nu een uur later nog een beetje in chock door hoe ECHT het gewoon leek... jakkes..... ik heb mijn mannetje ff heel hard gekroeld net.... Die hormonen toch ook he.... normaal droom ik bijna nooooit........
Oh das een ***droom! Nou wees blij dat het niet echt is! En zo zie je maar, geen ruzie maken! En anders altijd weer goed maken voor je weg gaat en ook als je gaat slapen!
Ohh gatverdakkie! Wat een verschrikkelijke nare droom! Zo'n gevoel kan je de hele dag nog hebben, erg is dat hé? Gelukkig was het maar een droom. Kroel je mannetje vanavond nog maar een keer lekker flink
dromen over dood hebben eigenlijk een ander betekenis. het is juist een nieuw leven waar je over droomt. alleen is het verwarrend omdat het nooit leuk is om over dood te dromen.
Gatver wat een rotdroom! Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik zwanger ben ook veel meer droom en dat die dromen veel echter lijken. Gelukkig zitten er ook leuke en spannende dromen bij, het lijkt wel of ik elke nacht een zelf verzonnen film af zit te kijken.
Ik heb vorige week de hele week door dezelfde vervelende rot droom gehad. Had op t laatst gewoon geen zin meer om te gaan slapen gewoon omdat ik bang was WEER die droom te krijgen. Heb die droom vaker gehad dankzij wat traumatjes: ex heeft zelfmoord gepleegt net 2 weken na onze scheiding. In mn droom is hij er ineens weer....heeft hij me voor de gek gehouden en zn dood in scene gezet. We zijn weer getrouwt en op de een of andere manier weet ik dan dat ik niet bij hem weg kan komen. En dan krijg je variaties van ik weet nog dat mn huidige man er is maar dies verdwenen tot ik woon weer met mn ex en dit kind is van hem....plus alle spanningen etc die ik tijdens de scheiding had zijn er dan ook weer....enn ergens vaag weet ik dat er iets HELEMAAL niet klopt maar kan er niet achter komen wat. Heb zelfs ooit gedroomt dat hij ineens weer verdwenen is inclusief mn spullen...en NOG erger...onze kinderen (daar dreigde hij tijdens de scheiding mee) Voel me dan de hele dag erna klote en zenuwachtig. Ik heb ze mn hele zwangerschap en n paar maanden daar voor niet gehad. En nou ineens kreeg ik n soort inhaal slag ofzo door ze gewoon n week lang steeds te hebben Idd erg fijn soms die hormonen Maar volgens de psychology van C.G Jung (erg bekende psycholoog die nogal veel met droom duiding etc deed en waar het merendeel van de huidige kennis van dromen vandaan komt) is dromen over de dood juist dat je onderbewuste weet dat er veranderingen op hand zijn. En die zijn er ook nogal als je zwanger bent
Ik had ook zo'n droom! Ik heb dan alwel geen vader meer maar droomde dat mijn vriend betrokken raakte bij een auto-ongeluk en dood was en ik alleenstaande moeder zou worden, ik schrok wakker en heb niks anders gedaan dan zitten huilen het leek zo echt! Maar mijn vriend zei joh het is maar een droom,ik blijf bij je tot we oud en verschrompeld zijn,. Normaal onthou ik nooit wat ik droom en nu was het net echt... echt bizar! liefs shanice
Ik droom sinds ik zwanger ben ook ontzettend naar! Ik weet hoe je je voelt ik heb zo'n vergelijkbare droom gehad en nog van alles en nog wat! Allemaal met slechte afloop natuurlijk.. Misschien komt het omdat je je als moeder zijnde altijd overal druk om maakt en uit zich dat nu snachts al in je dromen? Jammer dat hier weinig info over te vinden is. Iemand suggesties?
ik weet idd ook dat dromen vaak iets heel anders betekenen dan ze zijn.. Dus als deze droom dan eigenlijk over nieuw leven gaat... is het al een stukje leuker.. hihihi... Maarja, je blijft er toch een beetje in hangen omdat het gevoel ineens zooo echt lijkt!
ja ik ga hier volledig mee akkoord en is ook zo ik denk dat het een teken is van een gezonde baby! natuurlijk blijft het wel klote he zo een droom
Oh vreselijk he, zulke dromen! En dromen over de dood betekent idd een nieuw begin. Wat ook logisch is, want je partner en vader krijgen allebei een nieuwe rol: die van papa en opa! Maar dat neemt niet weg dat je helemaal in shock wakker kan worden. Die hormonen toch ook!
Waarschijnlijk op heel veel boeken en sites die zich weer bazeren op Jung en zijn boeken zoals oa: De mens en zijn symbolen Archetypen Individualisatie En zijn verhandelingen over dromen zelf
@ Wilma, Dat is ook vreselijk irritant dat je gewoon weet dat je weer een soortgelijke droom gaat krijgen! Het is ook niet niks natuurlijk, maar om d'r nou steeds over te dromen daar heb je ook geen zin in neem ik aan... ben je er nu weer een beetje vanaf of niet? Groetjes!
Nou ik dacht dus dat ik er vanaf was al die maanden dat ik deze droom die ik zo eens in de twee weken had, niet meer had. Vorige week heeft me geleerd dat ik daar toch niet zo zeker van hoef te zijn Maar heb hem gelukkig sinds vorige week donderdag weer niet meer gehad gelukkig. En ik denk maar steeds dat ik alles redelijk verwerkt heb...en dan krijg ik weer zo'n droom. Dan vraag ik me weer af of dat werkelijk zo is...
Klinkt lullig maar zo intensief dromen hoort bij de zwangerschap heb ik ergens gelezen. Hier ook de meest vreemde dromen, soms prettig maar soms ook echt nachtmerries die behoorlijk realistisch zijn en ik idd echt wakker schrik... Voordeel: mag nu echt gaan aftellen met de zwangerschap, dus hoop over 9 wkn weer "normale"dromen te hebben