Slecht voortgangsgesprek als totale verrassing

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door 2de leg, 20 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dag dames,

    Gewoon puur om het even van me af te schrijven.

    Compleet als verrassing kreeg ik afgelopen week een slecht voortgangsgesprek. Ik zit hierdoor nu in een verbetertraject.
    Wat ik moet verbeteren is nog onduidelijk, want ik heb nog geen terugkoppeling gehad (gesprek was dinsdag en ik heb afgelopen vrijdag gevraagd waar mijn terugkoppeling blijft).
    Ik weet nog dat ik iets aan mijn sociale gedrag moet aanpassen en de manier waarop ik communiceer (ik ben fel en direct, ik praat nergens omheen). Inhoudelijk doe ik mijn werk goed.

    Maar mijn shock en hormonen hebben ervoor gezorgd dat ik het gesprek grotendeels verder ben vergeten.

    De eerste 2 dagen heb ik amper geslapen en als een zombie rondgelopen. Mijn man heeft zelfs een dag aangeboden om thuis te blijven.

    Tijdens mijn verlof moet ik een vast contract krijgen, dus dat speelt ook heel erg mee.
    Daarnaast vind ik mijn werk gewoon echt heel erg leuk.
    Omdat ik anoniem wil blijven ga ik niet toelichten wat ik doe (wereldje is heel klein).

    Ik ben nu ineens mega onzeker en twijfel aan alles wat ik doe.

    #klaagmodusweeruit
     
  2. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Wat ontzettend klote. Ik herken je gevoel en weet hoe onzeker het je kan maken. Ze moeten je wel heel concrete punten geven zodat je weet wat je (volgens hen) verkeerd doet en waar je je in kunt ontwikkelen. Maar dit klinkt voornamelijk als een slecht excuus om straks je contract niet te verlengen (sorry voor mijn eerlijkheid). Als je nooit eerder hierover bent aangesproken en nu ineens is het zo’n probleem dat je een verbetertraject in moet.. klinkt niet heel geloofwaardig.

    Hoe dan ook: het maakt jou onzeker en laat je rot voelen. Kun je een tweede gesprek inplannen? En aangeven wat het met je doet? Want ik vind de manier waarop niet netjes.
     
    2de leg en Kolibrie vinden dit leuk.
  3. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @Sophie221

    Ik heb vandaag toch maar even mijn werklaptop opgestart.

    Ik had een bericht van mijn manager dat hij er de eerste helft van deze week op terugkomt.
    Keurig antwoord hoor.

    Ik vermoed niet dat het is omdat ik verlenging moet krijgen.
    Maar meer omdat hij zijn zaken niet op orde heeft (dit gesprek had eigenlijk ergens in mei plaats moeten vinden begreep ik van mijn collega's).

    Door de mail voel ik me een stuk minder onzeker. En ook door de gesprekken met mijn collega's.
     

Deel Deze Pagina