Hoi! Zojuist 5 weken zwanger en nu al erg last van cravings. Zelf 3 zwangerschappen gehad waarbij ik op het randje zat van zwangerschaps diabetes (elke dag een vingerprikje om zo alsnog te kunnen checken). Altijd dus vatbaar voor geweest. Altijd netjes aan het dieet gehouden uiteraard. Maar nu zijn die cravings zo sterk aanwezig , dat ik er ook mega stemmings wisselingen van krijg. Omdat ik vermoed niet juist eet ook , erg uit disbalans? Geen idee , maar ik herken mezelf dan niet meer. En wil het liever voorkomen dan genezen , en word ik nu al een beetje gek van mezelf. Iemand tips? Of suggesties? Overigens mega dankbaar voor dit wondertje. We kunnen niet wachten , dit zal ons laatste kindje zijn. Dus hopelijk mogen wij hier heel erg van genieten! Alvast bedankt!
Tja, moeilijk om je te helpen zonder echt te weten waar je precies cravings naar hebt, wat je eetpatroon normaal is, en of verder alles oké is op medisch vlak. Misschien toch eerst eens bespreken met je verloskundige/gyn? Of alternatieven zoeken voor de dingen die je graag wil hebben?
Het boek the glucose goddes is een enorme aanrader voor een stabiele bloedsuikerspiegel, je kan haar ook volgen op insta. In haar boek heeft ze een aantal tips/leefregels, die makkelijk toe te passen zijn, maar die zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Ze is zelf nu ook zwanger..
De eerste afspraak staat uiteraard gepland en zal daar mijn vragen stellen. Het is vooral nu even zoeken. Vandaag meer eiwitten genomen en ik merk dat dat de cravings wat meer op de achtergrond houd. Dus wellicht zit daar wat te behalen. In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Balans in je maaltijden brengen (en geen maaltijden overslaan) met gezonde vetten, eiwitten hoog houden en de koolhydraten zeker niet laten. Wat zijn je cravings? Wat je kunt toevoegen: eieren, noten, avocado, dadels. Rijstwafel met banaan en pindakaas, havermout in de ochtend (kun je appel doorheen doen) is lekker vullend, broodjes met kipfilet. Ik had zelf erge Chocomel cravings terwijl ik al heel wat jaren enkel water dronk die craving heb ik maar aan toe gegeven, haha. Het kan idd zijn dat er een disbalans is bij jou daarom is het ook belangrijk om balans te vinden in vetten, eiwitten en koolhydraten.
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik merk ook dat ik zo min mogelijk tijd neem met eten. Wellicht valt daar ook wat te behalen. Yum yum noodles, en Chocolade. Bijde cravings. Echt het zoete en zoute. Heel bijzonder Die appel toe voegen is een goed idee! Kreeg ik ook altijd mee vanuit de diëtiste om dat te eten zodat ik meer verzadigd ben. Dat ik daar niet ben opgekomen. Ben een beetje uit balans, maar hopelijk snel wat beter
Wat super leuk dat je reageert! En heel erg bedankt. Onze laatste , ons 4e kindje ❤️ Spannend dat wel , maar we hebben er zoveel zin in. En het voelt goed. Nogmaals bedankt. Heel leuk dat je reageert!
Ik gaf er met mate aan toe de cravings, niet t beste advies, sorry Maarre gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk hoor! Hopelijk verloopt alles voorspoedig
Super leuk dat je reageert! Dankjewel! De cravings zijn niet meer aanwezig in de avond , nu heb ik er overdag meer last van. En tijdens het koken. .
Ohjee hahaha zoals ik al zei ik gaf er met mate aan toe Heb geen advies voor je om er niet aan toe te hoeven geven Hoeveel weken ben je inmiddels??
Haha! Nog niet ver. Bijna 8 weken , de eerste echo gehad en op naar de termijn echo. Al een mooi hartje zien kloppen.
Ahh wat goed!! Hopelijk blijft het kleintje plakken, en kunnen jullie uiteindelijk een prachtig kindje verwelkomen in jullie mooie gezin