Omdat ik midden in de zomer ben uitgerekend heb ik besloten op mijn werk te vertellen dat ik zwanger ben. Mijn directe baas week het sinds 10 weken. Dit ivm mijn werkzaamheden die overgenomen moeten worden. Al mijn collega's weten van de miskramen en de onderzoeken die we naar aanleiding daarvan gedaan hebben. Ik ben daar altijd heel open in geweest. Nu vertelde ik vandaag dat ik zwanger ben aan een paar andere mannen van het team. Krijg ik de reactie of ik het niet heel erg vroeg vind om te vertellen. Dat bij zijn vrouw met 11 weken een MA geconstateerd werd (haar eerste echo) en dat het bij ons ook nog fout kan gaan. Wij hebben inmiddels twee top echo's gehad met 6.5 en 9 weken. Geen bloedverlies geen extreme krampen niets. Is het dan echt te vroeg om al te vertellen? Ik begin juist vertrouwen in deze zwangerschap te krijgen. (Ik weet dat ik hormonaal ben en dit misschien te zwaar opvat hoor.)
Ik denk dat je het idd een beetje te zwaar opvat Zoals ik het lees zijn je collega's bezorgd dat het misschien weer mis kan gaan. Mijn vk zei dat als je al 2 goede echo's hebt gehad (ik had ze rond dezelfde perioden) en je de 11 weken bereikt dat de kans op een mk of ma dan aanzienlijk verminderd. Ik denk persoonlijk dat je het niet te vroeg hebt verteld hoor! Mijn baas vond het overigens ook moeilijk om te horen dat ik weer zwanger was na de mk omdat hij bang was dat het weer mis zou gaan. Ik denk dat het meer empathie is dan dat ze het te vroeg vinden (maar dat vond ik toen ook niet hoor, hormonen he?!)
Freddel, ik moet glimlachen om je bericht. Dank je! Het is een mix van hormonen en onzekerheid. We hebben overmorgen weer een echo en ik begin hem weer te knijpen merk ik. Edit: mijn man reageert net op de app met 1 woord: HORMOONTJE! Oké, Oké. boodschap is aangekomen.
Haha, ik herken het volkomen hoor! Ik ben nu in de fase van de nesteldrang en jank hormonen Ik krijg ook regelmatig van manlief te horen dat het mijn hormonen weer zijn Hoort er nou eenmaal bij Oja, en ik kneep hem ook voor iedere echo. Ondanks alle eerdere goede echo's blijft het toch iedere keer spannend! Ik zal duimen dat ook deze echo weer goed is voor je!
Dank je Freddel, super lief! Jij ook al zo ver! Stiekem (forum)ken ik je al een beetje. Vaker topics en reacties van je gelezen. Super dat alles nu goed gaat!
Whahaa die man van jou, die durft!!! Die van mij durft het woord hormonen niet eens hardop uit te spreken.. Maar even on topic, het komt idd erg lullig over als mensen zoiets zeggen.. Het is misschien teveel vanuit hun eigen standpunt bekeken en vast niet zo rot bedoeld. En ook al zou het mis gaan -wat ik natuurlijk in de verste verte niet hoop!- dan zijn je collega's op de hoogte.. Tja, misschien fijner zodat ze je dan kunnen steunen. Veel geluk gewenst met je zwangerschap in elk geval
Haha, ik begin hem nu al een beetje te knijpen voor de bevalling Volgens mij heeft iedere fase van een zwangerschap wel spannende momenten! Ben benieuwd naar je echo morgen! Hopelijk is alles goed en krijg je een mooie termijnecho!
Ik heb het iedereen verteld toen ik 9 weken zwanger was. Ik had er vertrouwen in en al twee echo's gehad. De eerste was mislukt, doordat de vk een cystein beeld had en dacht dat dit de baby was... Hierna kwam ik in het z'huis bij de gyn. Toen een echo gehad en het hartje gehoord. Ik kon het volgens de gyn gewoon vertellen aan mensen. Ja, sommigen vonden het vroeg, maar ik niet
Tja ik vertelde het beide keren al heel vroeg omdat ik door misselijkheid niet hele dagen kon werken. Ik vind het helemaal niet gek. Als het mis was gegaan had ik het ook verteld op mn werk, dus doe er niet zo moeilijk over.
Hallo hormonen! Volgens mij kan je het met 11 weken en na twee mooie echo's echt al wel gaan vertellen. En dan nog is er altijd maar 1 iemand die kan bepalen of het voor jou ook het juiste moment is, en dat ben jij zelf! Ik heb zelf een zwangerschap achter de rug die na 15 weken mis ging... Dan denk je safe te zitten na de 12 weken, vertel je het iedereen en gaat het alsnog mis. En weet je. Ik ben blij dat iedereen wist dat ik zwanger was, want ik heb ontzettend veel steun en medeleven gehad en dat voelde heel goed...