Hai, Even een vraagje wat jullie zouden doen of ervaringen zijn? Ik ben nu 4 weken zwanger(zojuist ontdekt). Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis voor een zenuw stimulator, een kastje met stroomstootjes voor mijn onderrug. Met voorzichtigheid mag dit bij zwangere vrouwen gebruikt worden maar ik twijfel zelf omdat het nog zo pril is. Kastje komt op mijn onderrug dus ook in de buurt van de baarmoeder. Ik ga morgen eerst overleggen met de arts maar heeft iemand hier misschien daar ervaring mee? Alvast bedankt. Groetjes Lizette
Ik heb er zelf voor gekozen het gebruik te staken tijdens mijn zwangerschap, er is onvoldoende onderzoek geweest voor de effecten
Ik zou het er zelf niet op wagen eerlijk gezegd. Wat is met voorzichtigheid? Als het misgaat blijf je jezelf afvragen of dit er de oorzaak van zou kunnen zijn geweest. Nee ik zou het niet doen. Maar jij kan dit alleen voor jezelf beslissen.
Dank je wel voor de reacties. Het bevestigd eigenlijk al wat ik zelf ook dacht. Mocht het misgaan dan verwijt ik het mezelf vanwege dat kastje.
Ik heb zelf kennisgemaakt met TENS toen ik net 6 weken was. Had een acute slijmbeursontsteking in m'n schouder. Wilde pertinent niet aan de medicatie, maar gilde het uit van de pijn. Inderdaad werd aan alle kanten verteld dat het geen kwaad kon (maar dat zeggen ze -nog steeds!- van paracetamol ook ). Omdat ik niet voor of achteruit kon, toch maar gedaan. Maar met name omdat het zo ver als mogelijk ongeveer van m'n baarmoeder af zat. De laagste stand waarmee ik effect bereikte, ingesteld en toen het wat beter ging gelijk de boel afgekoppeld. Als je zonder kunt, zou ik zonder doen. Maar voor mij was het de keus tussen TENS of medicatie en ik vond TENS minder gevaarlijk (maar dat had ook met de locatie te maken!). Als vervanging zou je wellicht kunnen kijken naar chiropractie. (Ik ga er vanuit dat je het fysio-traject wel door bent).
Fysiotherapie heb ik inderdaad al langere tijd gehad. Heb ook spuiten gehad maar nauwelijks effect. Het is niet zo dat ik dagelijks ontzettend veel pijn heb maar langdurig zitten en\of intensief lopen is voor mij niet goed. Tens therapie zou daar een ondersteuning bij kunnen zijn. Ik heb de afspraak voor vandaag geannuleerd in ieder geval. Ik zal heel goed op mijn houding en bewegingen op een dag moeten gaan letten en zorgen voor afwisseling. Ook diverse oefeningen kunnen zorgen dat het probleem\de pijn niet erger zal gaan worden. Nogmaals dank voor de reacties.