Pril zwanger en utrogestan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nadine2023, 18 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadine2023

    Nadine2023 Nieuw lid

    18 jan 2023
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Ik zit in een ICSI behandeling en ben pril zwanger van poging 5, echt geweldig! Ik heb zelf aangedrongen dat ik utrogestan mag gebruiken in mijn natuurlijke cyclus, omdat ik na 4 dagen al spotting kreeg na een terugplaatsing. De arts vond het niet nodig maar na lang aandringen kreeg ik het toch, en nu dus zwanger! Nu geeft mijn arts aan dat ik direct kan stoppen met de utrogestan (na de positieve test) terwijl ik dat echt niet wil. Ze zegt dat het niet nodig is en ik echt kan stoppen. Ik ben al een keer eerder gestopt met utrogestan en heb toen een vroege miskraam gehad.

    Is er toevallig nog iemand op dit forum die utrogestan heeft liggen en waarvan ik het kan overnemen? Zodat ik toch nog even door kan gaan, ik vind het echt te eng om te stoppen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

    Liefs
     
  2. Wes88

    Wes88 Bekend lid

    1 nov 2022
    839
    1.228
    93
    Vrouw
    Hi,

    wat fijn dat je nu zwanger bent, gefeliciteerd!
    Wat jammer dat veel artsen hier zo moeilijk over doen :(

    ik heb nog 3 dichte doosjes voor je liggen eventueel. stuur me maar een privé bericht als je interesse hebt.
     
  3. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hi Nadine,

    Ik heb ook nog wel iets liggen, volgens mij geen dichte doosjes meer. Ik woon in de buurt van Rotterdam.

    Voor jouw gevoel, ik had hetzelfde als jij. Terugplaatsing op zondag, en 5 dagen later al spotting. Ik heb toen na de eerste terugplaatsing meteen gevraagd of ik geen utro kon krijgen om het embryo meer de tijd te geven om in te nestelen omdat ik het gevoel had dat er iets gaande was geweest dat niet genoeg tijd had gekregen. De artsen gaven aan dat ze niet dachten dat het verschil zou gaan maken, maar dat ik het wel mocht doen voor mijn gevoel. Ik ben toen op dag 5 na tp begonnen met 2x per dag utro, en moest dat doen tot 9 dagen na de tp.

    Nu had ik mijn laatste terugplaatsing op maandag, en op vrijdag testte ik al heeeeeel licht positief en zaterdag al redelijk duidelijk (de dag dat ik normaal zou gaan menstrueren). Ik heb toen tot die woensdag erop de utro gebruikt en ben er erna mee gestopt toen mijn testen goed opgelopen en donker waren.

    Ik denk dat het belangrijk is om voor jezelf te bedenken tot wanneer je de utro wilt gebruiken, en er dan wel echt mee te stoppen. :)
     

Deel Deze Pagina