Ik had gisteren verjaardag van mijn schoonmoeder. Haar zwangere buurmeisje was er ook. Ik heb me erg aan haar geergerd. Ze is nu 3 maanden zwanger en dronk bailey's en at filet american. Ik ben nog ff gaan kijken naar de fles bailey's en schrok me kappot.Er zit 17,5 % alcohol in. Ik vind dit zo ontzettend stom van haar. Moest ff mijn verhaal kwijt hoor,ik ben zelf ook zwanger en drink helemaal geen alcohol meer en kijk goed uit met wat ik eet. Jammer dat niet iedereen er zo over denkt. Liefs Wendy
Ik vind het best wel stom Stel ik ben nu zwanger maar weet het nog niet. Omdat ik het niet voel zeg maar. Dan is het anders, maar als ik weet dat ik zwanger zal zijn. NEE dan geen drank voor mij. Zo, ben ik nou een maal. wil gewoon het beste voor het kindje in mijn buik.
best stom??? gewoon hartstikke beklopt! Sorry hoor! ik ben ook niemand van de regeltjes... maar ik probeer me overal aan te houden! En zeker aan de dingen die duidelijk zijn! Ik wil een goede start voor me kindje! Tjonge wat heeft die meid een verantwoordelijkheidsgevoel! Jasses
wat een tr#@t zeg. Maar goed dat ik er niet bij was. Ik kan daar zo boos om worden, wat een dom figuur zeg
Ik kan zo slecht tegen zulke mensen en meestal hou ik m'n mond ook niet. Hier in de straat hebben we er ook zo'n eentje. Loopt ze met een dikke buik achter de wandelwagen en maar paffen. Vreselijk...je ziet haar alleen maar met een sigaret in de mond, ook tijdens haar zwangerschappen. En van een borrel is mevrouw ook niet vies!!! Kan er niet bij....je wilt toch het beste voor je kind.
Ik vind dit gewoonweg de grootste egoisten die er bestaan! Anderen hebben er ALLES voor over.... En zij lappen alle regeltjes ed aan hun laars. En t lullige is... die kinderen mankeren meestal ook nog niks! Nou ja dit klinkt wel erg hard maar ik hoop dat jullie weten hoe ik t bedoel.
ik ben zo iemand ie als ik weer zwanger zou zijn wel af en toe een peukie op zou steken, maar wat alchohol betreft zal ik er gedurende de gehele zwangerschap nog geen druppen van aanraken.... dat is iets dat vindt ik zo erg als je ziet dat vrouwen die zwanger zijn drinken ik kan ook niet snappen dat ze dat zelf niet door hebben als je dan toch zo graag wil drinken doe het dan lekker thuis waar je niemand ermee voor het hoofd stoot...ik denk niet dat ik dan mijn mond dicht zou kunnen houden...
Vreselijk ... je vergeeft het jezelf toch nooit als je kindje straks iets mankeert en het komt daardoor ... Groetjes, Nikki F
Nou wil ik niet vervelend zijn, maar is roken dan minder erg voor je kindje dan alcohol drinken? Volgens mij zijn ze beide even schadelijk voor je kindje.
pffff wat jij vindt moet jij weten ik denk zeer zeker dat er wel degelijk een wereld van verschil tussen zit tussen af en toe een sigaretje roken of alcohol drinken, en ging dit topic niet over het drinken van alcohol???? is het nou zo moeilijk om je reactie te beperken tot waar het hier om gaat???? het drinken van alcohol tijdens je zwangerschap.... er zijn al giga discussie's geweest over roken, als je daar over iets te melden hebt er is een mooie zoekfunctie die je kunt gebruiken om daarover verder te gaan.. gegroet..
Hihi ik had die reactie eigenlijk ook wel verwacht toen ik je berichtje las Smoek Ik denk ook niet dat je het af en toe roken van een sigaretje kunt vergelijken met drinken. Denk alleen wel dat je moet oppassen met het OPENBAAR roken van af en toe een sigaretje... kun je ook beter beperken tot de privacy van je eigen huis denk ik dan (of opmerkingen incasseren, want volgens mij worden de mensen steeds bemoeizuchtiger, kun je aan de vele discussies hier wel merken ) Over dat alcohol.... vreselijk! Was het gewoon een nipje of was ze echt uitgebreid aan het drinken? Ik vind dat zo raar!! Ik moet niet eens aan alcohol denken btw, net of m'n lichaam een soort afweermechanisme in werking heeft gesteld voor dat soort dingen
Jammer dat je zo reageert Diddle, en ondanks dat beide natuurlijk niet goed is, zit er echt wel degelijk een verschil tussen roken tijdens de zwangerschap dan het gebruiken van alcohol tijdens de zwangerschap, en over het laatste gaat dit topic dus het drinken van alchohol tijdens de zwangerschap, waar ik dus wel fel op tegen ben. Dat dit voor jou een aanleiding is om het topic een andere draai te geven vindt ik jammer, maar nog even ter info iets hieronder over de verschillen tussen het roken of drinken tijdens de zwangerschap . Overmatig gebruik van alcohol tijdens de zwangerschap is aantoonbaar schadelijk voor het ongeboren kind en kan leiden tot lichamelijke en geestelijke handicaps. Zeer licht tot licht alcoholgebruik is af te raden, maar het is niet bewezen dat het schadelijk is. Hoewel het zich onthouden van alcohol voor en tijdens de zwangerschap, natuurlijk altijd het beste is, hoeft zeer matig gebruik van alcohol niet per definitie schadelijk te zijn. De Gezondheidsraad hanteert het principe "Better safe than sorry" oftewel "Beter veilig ziten, dan spijt krijgen achteraf". In het buitenland worden iets mildere adviezen gegeven. Bron: http://www.fertiliteit.info/content/fertiliteit/alcohol.asp Roken Roken is ronduit slecht voor het kind. Schadelijke stoffen, zoals nicotine en koolmonoxide komen namelijk via de placenta bij het kind. Rokende zwangere vrouwen hebben een verhoogde kans op een baby met een laag geboortegewicht. Dit heeft mogelijke risicos. Rook daarom niet tijdens de zwangerschap. Nog beter is helemaal te stoppen met roken omdat rook ook slecht is voor het kind als het eenmaal geboren is. Bron: http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/zwangerschap+en+kinderen/zwangerschap/niet+doen_+oppassen+met/roken.htm
Ach Caithlin, Gelukkig leef ik in een omgeving die het niet zo nodig vindt om zich met andere te bemoeien En als ik al in het openbaar een sigaretje rookte tijdens de zwangerschappen waren er tot nog toe geen rare op of aanmerkingen al is dat natuurlijk wel al een dikke 6 jaar geleden en is er wat roken betreft veel veranderd door al die anti rook campagnes, wel begrijpelijk hoor je zult mij ook niet zien schrijven dat ik het niet kan begrijpen, maar ja ik kijk anders tegen sommige dingen aan dan andere mensen, het drinken van alcohol tijdens de zwangerschap vindt ik toch een heel ander iets wat je gewoonweg niet met elkaar kunt vergelijken maar goed dat is ieder zijn eigen mening Ik heb ondanks dat ik graag een borrel mag drinken op vrijdag (borreltjes dag hier) vanaf het moment dat ik wist zwanger te zijn nog geen glas aan geraakt zelfs niet met oud en nieuw terwijl je vaak genoeg ziet dan zwangere dan wel een glaasje champagne of iets mee drinken Wat dat afweermechanisme betreft weet precies wat je bedoelt net of je lichaam zegt ik ben er ff klaar mee, maar moet zeggen dat ik tegen het einde van de zwangerschap echt wel uitkeek naar een heerlijk glas apffelcorn met veel ijs hoor hahahah
Jeetje, wat reageer je heftig smoekie, was niet mijn bedoeling om je aan te vallen hoor. Vond het alleen een beetje opvallend dat je zo anti alcohol was maar wel af en toe rookte. Je had een reactie kunnen verwachten, moet toch ook kunnen? Vervelend dat je je aangevallen voelt, dat was niet mijn bedoeling.