Hallo allemaal Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben hoera!! Maar ik werk als polyester lamineerder en heb te maken met pure aceton en chemische hars Ik weet niet goed wat ik nu moet doen moet ik het gelijk mijn baas vertellen? Of eerste paar weken nog niks zeggen. Het is namelijk niet bekent wat het met zwangere vrouwen doet. Mvg Ilona
Als er enig risico is zou ik toch je baas in vertrouwen dit vertellen. Dan kan je zsm veiligheidsmaatregelen krijgen of ander werk.
Ik had een soortgelijk iets, heb mijn Zwangerschap vrijwel direct gemeld en moest naar een andere afdeling. Ik wilde geen enkel risico lopen.
Ik zou het aan je werkgever vertellen want voor zover ik weet wordt het werken met aceton in de zwangerschap afgeraden. Je kan het ook eens navragen bij de verloskundige, volgens mij hebben zij wel zo'n lijst met schadelijke stoffen. Alvast een goede zwangerschap toegewenst.
hallo dames dank je wel voor de reacties. Ik heb het met mijn baas erover gehad en ik moet nu eerst met een masker op werken. Want hij heeft alleen maar vrouwen op de afdeling staan en werk op een andere afdeling heeft hij niet. En kennelijk ben ik de eerste vrouw die hij daar heeft die zwanger is op deze afdeling en wil hij mij als een soort voorbeeld of proefkonijn gebruiken want stel je voordat ik bij huis kom te zitten dan gaan alle andere vrouwen dat ook voorstellen als ze zwanger zouden zijn. Aan de ene kant snap ik hem ook wel maar voel me er toch niet echt goed bij. Wat zouden jullie doen? IK heb nu al 2 weken met een masker gewerkt en word daar heel snel benauwd en moe door dus of ik dat lang ga volhouden is ook zon ding. Heb het er met de verloskundige over gesproken en ze zei dat ik de arbo arts in moest schakelen ook dit heb ik met mij baas overlegt maar die wil dat niet echt die denkt dan dat de arbo arts gaat zeggen van ja je moet dan mar thuis gaan zitten. ik weet dus niet echt wat ik moet doen!!!
Als jij met de Arbo arts wilt overleggen is dat jouw recht en moet jouw werkgever daar gewoon in mee gaan. Absurd dat die jou als proefkonijn wilt gebruiken.
Ik zou toch de arbodienst inschakelen. Het is jouw baby!! Je moet aan jezelf denken. En proefkonijn zou ik al helemaal niet willen zijn.
Zeker arboarts inschakelen! Daar heb je, als werkenemer, ook recht op. En dat hij geen andere afdeling heeft betekent niet dat een zwangere vrouw dan maar met gewaarlijke chemicaliën moet werken. Wat staat er in RI&E (is trouwens ook verplicht om te hebben)?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Proefkonijn? Dit is daadwerkelijk de slechtste opmerking ooit. Hoe durft hij de gezondheid van jou en de baby op het spel te zetten! En de opmerking over andere vrouwen en thuis zitten. Wat een l.l! Vrouwen raken soms gewoon zwanger. Dat masker kan niet alles tegenhouden. Kies voor jezelf en de baby en schakel de Arbo in al is het maar voor advies
Nee hij zag in dat het toch wel dom en onverantwoord was dus ik sta nu in een andere hal ver van de hars te werken. Dus dat is goed opgelost gelukkig