Nu pas zwangerschapssymptomen? 10 weken zwanger!

Discussion in 'Zwangerschap' started by YasmijnN, Aug 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Hi allemaal,

Ik heb gister nog een extra echo gehad, omdat ik een enorm stressvol weekend had en ik mij zorgen maakte. Echo was goed.

Gistermiddag nam de stress toe en vandaag voel ik me ineens ziek! Heb tot nu toe nog geen misselijkheid gehad, maar vandaag kokhals ik van geuren en heb ik net mijn ontbijt eruit gegooid.

Ik maak mij zorgen of de stress de kleine wat aandoet en of het een slecht teken is dat ik nu ineens kots.

Iemand ervaring met pas laat misselijk worden en spugen?

2. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Maak je geen zorgen om stress. Dat is niet erg ;)

Ik heb enorm veel stress gehad tijdens mijn 2e zwangerschap en was er ook bamg voor. De gyn zei dat dit niet gevaarlijk is. alles is goed gekomen :)

YasmijnN likes this.
  3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ach meissie.... snap je onzekerheid! Zeker met jouw voorgeschiedenis ....

Ik had bij mijn oudste ook pas rond de 9/10 weken wat symptomen en ook nog weinig ook... 3 dagen kotsmisselijk geweest and Thats it

Ik heb zelf een angststoornis (gehad) en weet dat stress verschrikkelijk is maar wat bij mij nu werkt is het besef dat ik er niets aan kan doen! En dat is makkelijk gezegd dat weet ik maar dat neemt bij mij stress weg.... heb ik invloed? Kan ik er wat asn doen? Nee, dat probeer ik het los te laten... om daar te komen heb ik best wel wat therapie gehad,

Bespreek dit met je vk/gyn en misschien is de poppolie wat voor je

4. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Niet fijn dat jij ook stress hebt gehad, maar wel fijn dat het niet zo funest is als ik vreesde.
    Bedankt voor je berichtje :)

5. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Ja klopt, ik probeer het ook los te laten alleen dat lukt niet helemaal. Mijn buurvrouw stuurde mij ineens boze appjes en ik heb zoiets van 'uhhh waar komt dat vandaan'. Dus gister een confrontatie gehad vandaag ineens ziek..

Maar ik ga je advies zeker opvolgen en proberen kalm te worden, anders bel ik inderdaad de verloskundige morgenvroeg! :)

Bedankt voor je reactie!!

6. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Kan ook zijn dat ze zenuwen er nu uit komen van die confrontatie..
    Dan is die stressmoment voorbij en laat je lichaam alles er in een keer uit.

Als je je teveel drukt maakt gewoon morgen nog keertje bellen :)

Beter keer teveel dan te weinig

YasmijnN likes this.
  7. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Ja kan het ook zijn inderdaad, ik heb dat nog niet eerder gehad maar voor alles is een eerste keer ;) donderdag mag ik voor echo dus denk dat ik ga volhouden tot dan. Als het niet lukt dan bel ik gewoon ja. :)

nicole1987 likes this.
  8. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Ik ben deze week pas begonnen met spugen;)

9. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

Mar 2, 2017
    172
    47
    28
    stress kan geen kwaad hoor, het is niet leuk, maar kan zeker geen kwaad. Bij mij is de misselijkheid eindelijk weg maar toch geef ik nu elke ochtend over puur van de zenuwen omdat ik midden in mijn herexamens zit en altijd al enorm zenuwachtig ben geweest voor een examen en met de zwangerschap zet zich dat direct op mijn maag.

Zal bij jou misschien ook wel zijn. Heb je misschien al overwogen om een Angelsound te kopen? Ik gebruik hem ook een 2 tal keer in de week en stelt me toch altijd enorm gerust als ik het hartje hoor kloppen en haar hoor zwemmen en bewegen. Is maar een tip om je wat gerust te stellen, werkt wel pas vanaf een week of 12

YasmijnN likes this.
  10. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

Sep 9, 2014
    2,966
    2,294
    113
    Female
    Houten
    No worries!♡ Met mijn 1e begon ik ook pas met 9 a 10 weken met spugen en misselijk zijn, het hield aan tot ong 18 weken. Daarna nergens last van & er loopt een gezonde knul van 2 hier rond!

YasmijnN likes this.
  11. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Badankt stelt enorm gerust :) vandaag een iets betere dag dus dat scheelt ook weer. Wel veel kokhalzen o_O

12. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Ohja dat zou wel fijn zijn! Mijn donor zei dat ze nog 1 had liggen. Zal haar even vragen.

Bedankt voor je berichtje, ben nu wel overtuigd dat zo'n stress moment geen kwaad kan.

Ik kijk ook graag horrorfilms en soms voel ik dat zo'n schrik moment in mn buik maar denk dat als de baby dat merkt dat dat ie dan zo iets heeft van 'huh haha' en t geen kwaad kan.

Succes met je herexamens, zet m op!

Smurfje1 likes this.
  13. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,706
    444
    83
    Female
    Ook lekker 'laat' dus, hopelijk gaat t snel weer over :)

14. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

Dec 26, 2015
    2,195
    1,242
    113
    Maak je geen zorgen meid, het hoort er allemaal bij. De ene wordt misselijk vanaf week 5 en bij de andere begint het bij week 10.

Wij vrouwen zijn soms echt zeurpieten. Als we niks voelen zijn we onzeker of alles wel ok is...en worden we misselijk en krijgen we andere kwaaltjes dan zijn we weer bang omdat we voorheen niks voelde. Zo ervaarde ik het 1e en 2e trimester ook.

15. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Ik ben vandaag ruimtien weken en nog nooit eerder zo misselijk geweest. Alsnog valt het denk ik mee als ik verhalen van andere vrouwen hoor. Hoef niet over te geven. De enige andere symptomen die ik heb, die begonnen al wel vroeg, zijn af en toe buikpijn en gevoelige borsten. De verloskundige zei dat de hormonen nu op zijn sterkst zijn en dat ik daar blijkbaar niet heel gevoelig voor was, tot nu toe dus.

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Niet te druk maken hoor! Wat ik wel snap als ik je handtekening zie overigens. Vrouwen in oorlogsgebieden krijgen ook gezonde kindjes, die zitten 24/7 in de stress. Je kindje zit veilig en dat je nu ineens misselijk bent kan heel goed. Veel dames krijgen pas 'laat' symptomen.
    Maar het eerste trimester is gewoon enorm spannend.
    Hopelijk kan je je weg er een beetje in vinden en gefeliciteerd natuurlijk!!

17. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Dubbel

18. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Yasmijn!!!!!! (ik breek even in hoor) Wat zie ik nou! Je bent zwanger!!!! Gefeliciteerd! Wat fijn, eindelijk, het is je zo gegund!!

Oh, die stress dat het fout kan gaan en de onzekerheid... zo ontzettend herkenbaar. Wat iedereen ook zei tegen me, het heeft super lang geduurd voor ik er echt in geloofde.

Share This Page