wie slikt(e) tot het eind van zijn zwangerschap foluimzuur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavan2schatte, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

Ik ben nu 17,3 dagen zwanger en slik elke avond voor dat ik naar bed ga nog steeds foliumzuur met vitamine's

Heb moeilijke weken gehad weinig gegeten heel veel gespuugt vaak buikgriep gehad.
    En daarom dat ik langer wilden slikken.
    Mijn doosje is bijna op, op 4 stuks na,kan ik er nu het beste mee stoppen of is het juist goed om heel de zwangerschap te slikken?
    Of juist niet goed omdat ik miss dan te veel foliumzuur binnen krijg ofzo
    Bij mijn eerste 2 ben ik gewoon gestopt met 13 weken omdat de vk zij dat ik dat moest doen!

Wie slikt er ook nog steeds foliumzuur of heeft de gehele zwangerschap geslikt.
    En wat adviseerde jullie vk?

2. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    ik heb in mijn eerste zwangerschap gewoon 41+5 dagen lang foliumzuur geslikt mede omdat er ook de benodigde vitamine's in zaten die goed voor je zijn tijdens zwangerschap
    en nu bij de 2de ben ik van plan om ook gewoon weer de foliumzuur door te slikken tot de bevalling wat volgens mijn vk alleen maar gunstig is vanwege de vitamine's die rade mij dit ook gewoon weer aan deze zwangerschap
    dus ik zou zeggen gewoon door blijven slikken hoor kan helemaal geen kwaad

3. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik slik mama compleet van Davitamon en daar zit ook gewoon foliumzuur in. Volgens mij vk en volgens de beschijving kan het geen kwaad, maar foliumzuur is na de 12/13 weken niet meer nodig.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je kunt je hele zwangerschap multivitamine voor zwangeren gebruiken. Daar zijn ze immers voor gemaakt. Te veel foliumzuur krijg je niet heel snel hoor.
    Ik heb mijn vorige zwangerschap de hele tijd multivitamine voor zwangeren geslikt en doe dat nu ook weer. Nu ben ik een slechte groente- en fruit eter. Ik kom zeker niet aan 2 ons groente elke dag. Daarom gebruik ik de gehele zwangerschap een multivitamine.

5. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er zelf net mee gestopt. Morgen ben ik 13 weken, en mijn doosje was net op. Het is na de eerste drie maand echt niet meer nodig, alle organen, zenuwen, zijn dan al gevormd.
    Ben indertijd wel boos op mezelf geweest; ben ze beginnen nemen eind augustus, want we begonnen met proberen. Uiteindelijk eind november er kwaad mee gestopt, want het lukte toch niet. Dan in januari boem, zwanger ;) Meteen na de test terug beginnen nemen, was toen achteraf bekeken 3 weken.

Wat ik wel nog ga blijven doen is Omega 3, omdat ik echt nooit, nooit vis eet :) Vind het gewoon niet lekker :p

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    ik ben begonnen met alleen foliumzuur en toen ik zwanger was ben ik zwangerschapsvitaminen gaan slikken en daar zit het gewoon in.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik, door de multivitamines voor zwangeren waar het inzit, net als anderen hierboven. En daar ga ik de hele zwangerschap mee door!

8. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje wel voor de antwoorden.

Ik slikte eerste davtiamon mama + met visolie.
    Die is toen ik een week of 11 was uit de assortiment gegaan en ben ik over gegaan om davitamon met vitamine's
    Omdat ik geen andere kon vinden waar het zelfde inzat.
    Wat me wel op viel ik dat er in mama + met visolie alles 50% inzat,kwa vitamines dan eh,folumzuur is het zelfde.
    En die ik nu heb zonder visolie alles 100% inzit(vitamine's)

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In Duitsland wordt foliumzuur voor de volledige zwangerschapsduur aangeraden. "Te veel" kun je er niet van hebben, het is nl een wateroplosbare vitamine, deze plas je gewoon weer uit.

Maar wanneer je een zwangerschapsmultivitamine slikt, dan zit daar gewoon het foliumzuur bij in.

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik slik de hele zwangerschap door 'Puur mama' zwangerschapsvitamines van VSM. Zit ook foliumzuur in en dat kan echt geen kwaad. Slik ook de visolie daarbij, omdat ik te weinig vis eet. Mijn vk heeft me de vorige zwangerschap geadviseerd dit de hele zwangerschap door te doen en dat doe ik nu ook weer.

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik slik al de hele zwangerschap de multivitamine voor zwangere vrouwen van de Kruidvat, voor de prijs hoef je het niet te laten kosten maar 3,99 euro.
    het is wel belangrijk om goede vitamines erbij te slikken in de zwangerschap voor je kindje en wat er ook al eerder gezegd is, teveel vitamines die daarin zitten die plas je weer uit.

12. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Ik neem nog steeds mijn Davitamon mama vitamines in... is gewoon een goed gevoel dat mn kleintje al haar vitamines en mineralen binnen krijgt. ;)

13. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik slik al de hele zwangerschap davitamin mama compleet plus visolie en ga daar voorlopig nog een lange tijd mee door. Sowieso tot na de bevalling, en als de borstvoeding goed gaat blijf ik ze ook gebruiken. Kan totaal geen kwaad en zoals inderdaad al eerder gezegd is, in Duitsland raden ze aan de hele zwangerschap foliumzuur te gebruiken.

14. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Dit viel mij ook op ja! Dat verwacht je toch niet? Ik zag het toen ik de mama+visolie eigenlijk "verdacht" goedkoop vond in vergelijking met vitaminen zonder visolie.

Ik heb nu VSM mama vitaminen en slik als aanvulling visolie (ook van VSM mama) en 5mcg vitamine D, want in die VSM mama zit niet de 10 mcg die aanbevolen wordt voor zwangeren, maar 5 mcg. Volgens mij krijg ik nu alles goed binnen.

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als mijn potje leeg is dan stop ik ermee. Slik wel de hele zwangerschap door vitamine D.

16. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet omdat een vitamine water oplosbaar is dat je er geen 't veel' van kan krijgen hoor :) Maar folium zuur blijven nemen kan inderdaad geen kwaad.

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb in het begin extra foliumzuur geslikt op advies van Gent.

Daarna gewoon overgestapt op multivitamines voor zwangere vrouwen, incl foliumzuur en vit D

18. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    hier de hele zwangerschap door mama compleet van davitamon

19. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    ik slik mijn mama vitamine weer, ik merkte na dat ik mocht stoppen er mee dat mijn ijzer nu aan het zakken is niet zo gevaarlijk erg dat ik ijzer moet slikken maar het zakt wel langzaam dus ik ben weer aan mijn mama vitamine gegaan en slik het tot de eind op.

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Vk gaf aan dat het verstandig is de hele zwangerschap gravitamon of andere zwangere vitamine te gebruiken ook omdat er vitamine d inzit en dat wordt schijnbaar ook geadviseerd in de zwangerschap..

Deel Deze Pagina