Miskraam in oktober, uitgerekend in oktober!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Flamingo1990, 31 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Omdat ik het toch even van de daken moet schreeuwen: IK BEN ZWANGER. Vandaag 9 dpo een lichte maar niet te missen streep op de predictor express. Nadat we in oktober een miskraam kregen, zijn we nu uitgerekend in oktober!

    Het bijzondere is, dat ik dit tweede streepje al zag aankomen. Afgelopen zaterdag heb ik een gynaecologische echo gehad. Ik had mij vrijwillig opgegeven voor deze gynaecologische echo omdat gynaecologische opleidelingen proefkonijnen zochten om op te oefenen. Door de miskraam ben ik erg gaan twijfelen over mijn lichaam, dus dit was een mooie kans om mij te laten onderzoeken zonder MMM.

    Tijdens deze echo was ik 4 dpo. En onder begeleiding van een gynaecoloog hebben 3 opleidelingen mij een uur lang binnenste buiten gekeerd, waarop een van de opleidelingen vroeg: kun je nu 4 dpo al zien of iemand zwanger is? De gynaecoloog aarzelde even, en toen zei ze: ja, mijn klinische ervaring is dat je kan zien dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Ze keek mij aan en zei; dit zeggen we eigenlijk
    nooit aan onze patiënten en pin je er niet op vast want het kan aan alle kanten misgaan, maar op basis van wat ik zie zou je zomaar zwanger kunnen zijn. Daarna brabbelde ze allemaal termen als endometrium tegen de opleidelingen, maar ik kon al niet meer luisteren want ik was met mijn hoofd in de wolken.

    Dus ik was al dagen aan het popelen om een test te doen. En ja hoor ZE HAD GELIJK.

    Na deze vreugde ga ik in angst leven. Bang voor een nieuwe miskraam. Voor nu laat ik Mn pret niet drukken. Ik weet dat het nog aan alle kanten mis kan gaan, maar voor nu ben ik zwanger. Dus ik ben blij :)

    Ps. In het echt is de test duidelijker dan op de foto
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nell87, Habeebah, miniVosje en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Wat super fijn!

    Ik vond de aankomende datums van de miskraam ook heftig in gedachte. Wat als ik dan niet zwanger ben en een jaar later enz..

    Maar ik kan nu op mijn "uitgerekende datum" bekend maken dat we zwanger zijn aan de buitenwereld!

    Gefeliciteerd en ik wens je goede eerste 3 maanden!
     
    Kaatje92 en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd en wat fijn dat je de eerste drie maanden zo goed als overleeft hebt. Ik zie erg op tegen de eerste drie maanden, ik word waarschijnlijk behoorlijk neurotisch.. maar daar moeten we toch doorheen.
    Veel plezier met de bekendmaking, heb je iets leuks in gedachte?
     
  4. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    jippie!

    ik duim voor je meid !!!!

    Mooie test voor 9 DPO
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  5. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113

    Ik was ook echt vol zenuwen hoor! Heb in totaal 4 echo's gehad in de eerste 12 weken dus daarom was het goed te doen. Bij de eerste echo leek het erg klein dus toen mochten we snel weer komen wat erg fijn was.
    We wachten nog even op de uitslag van de nipt en vertellen dan onze dochter het mooie nieuws als eerste. (Op wat dichtbij familie en vrienden na die het al weten)

    We hebben bij onze miskraam bij prenatal hetzelfde knuffeltje gekocht als mijn dochter heeft als vaste knuffel waar ze niet zonder kan. We zagen hem in een kleiner formaat. Dus van dochter is 30cm lang en die van de baby 15cm lang. Dus ik denk een foto van mn dochter die lacht met haar knuffel omhoog en dan ik ernaast met knuffeltje op mijn buik..

    En dochter krijgt een kettinkje met een glimmend hartje eraan. Uit dezelfde serie krijgt ze als de baby er is een armbandje met grote zus erop.

    Ik hoop echt dat jij over 2 maanden ook zo lekker erover na kan denken! Spannende tijden!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat fijn!
    Duimen draaien voor je.
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  7. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Gefeliciteerd! En een mooi streepje voor 9 dpo. Nu hopen op een beetje oploop! Als je echt dikke vette streep hebt, niet meer testen, ik werd er onzeker van dat ze nooit echt knalden, zoontje is nu 1. Dikkke streep is dikke streep! Daarna hoef je geen oploop meer te zien! Fingers crossed voor een blijvertje!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  8. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Of meedoen aan moeders voor moeders, krijg je nog een test als ze bij je thuis komen, die knalde wel, maar dat is met 6 weken
     
    SanvVW vindt dit leuk.
  9. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel allemaal!

    @Visje79 ik ga na een knal test niet meer testen! Aan moeders voor moeders meedoen weet ik niet.. ik heb het de vorige keer wel gedaan en ik vond het zo verdrietig en confronterend om het af te moeten zeggen.. dus daar ga ik nog even over nadenken!
     
  10. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Ja snap ik, ik twijfelde een beetje bij mijn tweede zwangerschap (werd een miskraam) omdat ik het zo’n gedoe vond die eerste keer, maar was blij dat ik het niet nog een keer had gedaan, lijkt me idd heel verdrietig om af te moeten zeggen.
    Je kan ook nog later aanmelden! Na de eerste echo. Succes!
     
  11. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg! En een mooie test. Gefeliciteerd, ik duim voor je! :D
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  12. Maarr

    Maarr Bekend lid

    24 aug 2018
    613
    686
    93
    Super fijn, gefeliciteerd. Ik duim voor een mooie oploop en dat dit wondertje mag blijven plakken!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gefeliciteerd mede-flamingo :)!

    Mijn dochtertje is ook van oktober. Mooie maand om uitgerekend te zijn ;).
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  14. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Wat bijzonder! Gefeliciteerd!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wat fijn om te lezen! We zaten in hetzelfde groepje toen je je miskraam helaas kreeg.
    Gefeliciteerd en hopelijk mag nu wel alles goed gaan!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  16. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Wij zaten in hetzelfde groepje toen.. Ik ga duimen voor een goede zwangerschap en in oktober een mooie baby in je armen :)
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  17. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel allemaal! Het voelt allemaal nog onwerkelijk en de angst dat het nog mis kan gaan neemt ook toe. Ik voel bijv menstruatie achtige krampjes dus ik schiet in de paniek!

    @ciprilla @Mammielove klopt ja! Ik ben jullie groep niet vergeten. Heb zo nu en dan nog wel gespiekt hoe het met jullie is, enerzijds vond ik dat leuk en soms ook confronterend. Heb toevallig nog getwijfeld of ik een berichtje in jullie groep zou gooien! Hoe gaat het bij jullie zwangerschappen?
     
  18. MamaE88

    MamaE88 Bekend lid

    30 jan 2019
    665
    759
    93
    Vrouw

    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zelf ben ook in oktober uitgerekend (12e, en jij?) Dinsdag een vroege test gedaan met 9dpo en deze was positief! Zaterdag is mijn NOD, hopelijk blijft alles goed gaan.

    Ik snap je onzekerheid heel goed. Wij hebben vorig jaar bij 17.4 ons dochtertje verloren, het hartje was ineens gestopt met kloppen. Nu dus extra bang tijdens deze zwangerschap dat er weer zoiets gaan gebeuren of dat het niet goed gaat. Het is lastig om weer vertrouwen te krijgen in je lichaam, maar hopelijk komt voor ons beide dat vertrouwen geleidelijk weer terug!
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  19. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap, de angst is zo lastig mee te dragen.. maar we moeten er doorheen.. hopelijk gaat de tijd wat vertrouwen geven. Ik kan me voorstellen dat het voor jou nog lastiger is om dat vertrouwen te krijgen.
    Ik ben 15 oktober uitgerekend. Zit je al in een uitgerekend groepje? Ik twijfel of ik mezelf moet aanmelden nu..
     
  20. MamaE88

    MamaE88 Bekend lid

    30 jan 2019
    665
    759
    93
    Vrouw
    Oeh, dat scheelt maar 3 dagen! Spannend he! Ik heb mij nog nergens aangemeld, durf het eigenlijk niet zo goed! Maar vind het misschien wel fijn om contact te hebben met iemand die gelijk loopt. Vind je het goed dat ik je een pb stuur? (als ik weet hoe dat moet )
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina