Hallo allemaal, afgelopen week hebben mijn man en ik besloten om voor een 3e te gaan! we hebben al 2 zoontjes van 4 en 6 maanden redelijk snel dus.. daarom ook best bang voor reacties van familie als we eenmaal zwanger zijn.. maar uiteindelijk blijft het onze keuze en wij willen het graag dus wij gaan dr voor wie gaan er nog meer voor een 3e? liefs van mij
Spannend zeg!! Wij gaan ook voor een derde. Onze jongens zijn bijna 4 en 2. En ja ook bij mij spelen de gedachtes o wat zullen andere hiervan zeggen. Maargoed die meningen moet je maar gewoon naast je neer leggen. Jullie keus, jullie gezin, jullie geluk! Veel succes en hopelijk mag het snel raak zijn.
Wat leuk! Hopelijk is het snel raak voor jullie !! En wat betreft reacties van anderen, als jullie het willen en er achter staan dan maken de reacties toch niks uit? Is jullie leven en keuze, maar kan me wel een beetje voorstellen dat je er een beetje 'bang' voor bent.
Leuk zeg! Wij gaan vanaf augustus voor een derde kindje. Heel spannend allemaal. Ik heb al twee dochters van 6 en 3 .
Leuk hoor ! Niet te druk maken over de reacties ! Was ik ook heel bang voor .. (Zie onderschrift qua leeftijdsverschil ) maar het viel echt mee! BIJNA iedereen reageerde leuk! Hopelijk ben je snel zwanger!
Dankjwel allemaal voor de leuke reacties 😊 En betreft het bang zijn voor de reactie's vooral bij me schoonouders Bij ons 2e zoontje kregen we al te horen van leuk Maar trekken jullie dat financieel wel ( eeeeh ja waarom zouden we het anders doen?!) dus vandaar nu , nu ons zoontje pas 6 maanden is Maar komt goed 😉 @elise1990, hoe heb jij het ervaren je kindjes zo dicht op elkaar?😊 Ben benieuwd 😁😁
hoi hoi wat leuk dat jullie ook voor een 3e gaan! wij ook, erg spannend! Mijn zoon is net 3 en mijn dochter is 4 maanden, we willen de 3e graag snel achter de 2e aan zodat ze alle 3 'redelijk' dicht bij elkaar zitten. ook beetje bang voor de reacties uit de omgeving vooral omdat ik bij de 1e zwangerschap in een rolstoel te recht ben gekomen BI. Daarvoor heb ik 2 jaar gerevalideerd en tijdens de 2e zwangerschap nergens last van gehad. Daardoor durf ik dus wel een 3e aan maar anderen zullen dat vast stom vinden, vooral wanneer ik wel weer last ga krijgen. Ook op mijn werk zien ze me al aankomen, ben net weer begonnen met werken.. maar goed het is onze keuze en je leeft niet voor wat anderen vinden of denken maar voor wat je zelf denkt dat jou en gezin gelukkig maakt. heb er heel veel zin in!! even een vraagje: 1 aug hebben we het hele weekend een bruiloft en dat is net de dag dat ik mijn NOD heb, als ik die dag niet ga drinken valt het meteen op. Daarom zit ik eraan te denken pas in augustus te gaan beginnen, maar eigenlijk willen we het nu al.. maar weet niet zo goed hoe ik onopvallend geen alcohol kan drinken.. luxe probleem denk ik... eerst maar eens klussen!
trotse mama: wat vervelend die opmerking van je schoonouders, ik denk dat jullie zelf wel beter weten hoe jullie financiele plaatje eruit ziet... elise: ben ook benieuwd hoe je dat ervaart, want als ik deze maand zwanger raak dan scheelt het 1 jaar met mijn dochter
Hier ben ik weer even! Tussen mijn 2 "oudste" haha klinkt stom .. Maar zit dus 1 jaar en 1 week. Ik had het véééél zwaarder verwacht dan ik het nu ervaar! Vandaar ook nr 3 er (ongeveer) net zo snel achteraan. Tuurlijk is het soms chaotisch en druk, maar ik heb nog geen een keer met mn handen in mn haren gestaan! Ik vind het heerlijk dat ondanks de drukte alles in 1 "ruk" door gaat .. We zitten nog echt in het baby/dreumes/peuter ritme met slaapjes enzo, en voor mijn gevoel is meerdere kinderen in deze fase makkelijker dan wanneer je al oudere kindjes op school hebt( omdat je dan tussen het ritme van de kleintjes door oog nog een schoolritme hebt) Ze zijn nu dus ruim 1,5 jaar en bijna 8 maanden hier en spelen al heel erg leuk samen. Het is echt mooi om te zien. En wat betreft je schoonouders TO, mijn schoonouders hadden het liefste gezien dat onze 2e weggehaalt zou worden. Toen ik net zwanger was raakte mijn vriend werkeloos , en kregen we niets anders dan preken dat het onverantwoord was etc. Er kon geen felicitatie van af ! En ook nu weer is er niet gefeliciteerd. Jullie zijn net konijnen, dat kregen we te horen Maargoed , gelukkig reageerde de rest allemaal wel leuk! Onze kindjes komen niks te kort , en er we hebben alles prima voor elkaar . En .. Mijn ervaring met 2 ukkies is dus positief ! Maar iedereen is natuurlijk anders , er zijn mensen die ons voor gek verklaren zo snel achter elkaar ! Maar als we de tropenjaren door zijn , en ze zitten allemaal op school kunnen wij het wat rustiger aan doen. Aan alle leeftijdsverschillen zitten zn voors en tegens.. Het is maar net hoe je er zelf mee om kunt gaan toch!?