gezeik op het werk..dus dan maar binnenkort vertellen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lennylenn, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ben ik dan weer..mijn vraag aan jullie is hoe jullie je zwangerschap op het werk heb verteld.

Ik heb hele leuke collegas en binnenkort moet ik ze maar gaan vertellen dat ik zwanger ben want ik word doodziek van dat gevraag de hele dag..wat zie je er moe uit meissie ben je niet lekker.. heb je problemen heb je dit is er dat is er zo ik krijg wel 20 keer te horen dat ik er moe uitzie en dat is ook zo maar als ik nou eenmaal vertel wat er aan de hand is zou dat gezeik dan wel ophouden? en hebben jullie een leuk ideetje mischien?

alvast bedankt

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik heb het ook.. werk in de verstandelijk gehadicapten sector met ook gedragsproblemen... liep vandaag met pieper maar kwam toch bij mijn collega melden dat ik niet kon assisteren bij agressie... ze snapte het niet.... en ik wilde nog niet vertellen dat ik zwanger was.. dus mijn teammanager gebeld....pppppfffff heel gedoe en nu waren ze allemaal boos.. ik huilen op de plee.... ik ga echt niet assisteren....

volgende week na de 13 weken echo gaan we het vertellen... nog 9 daagjes..

en ja een leuk idee... ik weet het niet...
    ik ga het niet leuk verpakken.... ik vertel het gewoon.

xx jose

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ja eingelijk wil ik het ook nog helemaal niet vertellen want ik vind het daar nog te vroeg waar maar ik word echt doodziek van al die vragen..is wel lief bedoeld allemaal maar goed ik moet het nu al weken aanhoren en ik merk dat ik nu ook minder aardig terug antwoord. Daar schrikken ze dan ook weer van en lopen boos weg want ze weten niet wat er aan de hand is en dat is ook weer niet de bedoeling.

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik heb het pas na 12 weken verteld.
    Als je het nog niet wilt vertellen kun je zeggen dat je slecht slaapt ofzo? Of dat je een griepje onder de leden hebt?

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik had ook een aantal collega's die maar gingen gissen, en zoeken en vragen pff gek word je ervan. Maar goed, heb het toch lekker voor mezelf gehouden tot 12 weken! En eerder zouden ze het toch lekker niet horen..

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar zwangerschap & werk.
    Elmo

7. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik denk dat als je zezelf of je knidje in gevaar kunt brengen door bepaald werk zou ik het gewoon vertellen.
    Ik heb altijd het kan altijd fout gaan een zwangershcap en als je collegas al op de hoogte zijn dat je zwanger bent kunnen ze ook rekening met je houden en snappen ze het gewoon (meesstal)
    Ik werk zelf ook in de zorg en ik heb het vroeg verteld want bij ons was iemadn met gordelroos, daar ga en hoef ik dus niet heen.

Ik heb wel superlieve collegas! het gaat me namelijk nu niet erg gemakkelijk af doordat ik last heb van mn bekkenbodemspier en en oude knip waar nu al druk op komt t estaan.

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    @ Jose

Ik werk zelf binnen een psychiatrische instelling en wij lopen ook allemaal met een pieper. Niet alleen voor onze eigen veiligheid, maar ook om te assisteren. Ik heb op het werk verteld dat ik zwanger ben, omdat ik niet meer wilde lopen op persoonlijk alarm. Kan namelijk mijn eigen veiligheid en die van anderen dan niet meer waarborgen. Denk dat het voor jou ook makkelijker is om het gewoon te vertellen, want dat kunnen je collega's denk ik meer begrip opbrengen voor het feit dat je niet meer assisteert. En dan kunnen ze ook meer rekening houden met jou, bij de begeleiding van bepaalde zorgvragers (dat je die bv. niet meer alleen doet).
    Ik zou het persoonlijk ook niet leuk vinden als een collega zonder reden aangeeft niet meer te willen assisteren. Is toch een onderdeel van je werk!

@ lenny,
    Als je zoveel last hebt van de collega's die de hele tijd vragen of het wel goed met je gaat, zou ik het persoonlijk denk ik gewoon zeggen. Dan nog zullen ze blijven vragen hoe het met je gaat (eigen ervaring), maar wordt de toon anders gezet.

9. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Ik vertel het met 12 weken. Heb je voor jezelf toch wat meer zekerheid voor je gevoel.

10. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Uit je banner zie ik dat je al 18 weken zwanger bent... hoe lang wil je nog wachten dan?

Ik heb het met 6 a 7 weken zwangerschap verteld op mijn werk. Stel dat ik erg misselijk zou zijn of in het naarste geval een mk, dan wilde ik wel dat bij mijn ziektedagen daar gewoon genoeg begrip voor zou zijn. Is gelukkig niet nodig geweest, en ik vond het ook gewoon erg fijn om het over mijn zwangerschap te hebben!

Deel Deze Pagina