40weken en vk voelt aan buik dat bevalling nog wel even duurt?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door arwe, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Hoi verloskundigen.

ik ben vandaag 40weken zwanger en loop al sinds 37,2weken rond met dagelijks harde buiken en voorweeen. vooral in de nacht.de baby is ook al vanaf 37,2 volledig ingedaalt. tijdens de controles de afgelopen weken was het onderzoek van de vk ( buik en baby voelen uitwendig) erg onprettig, bijna pijnlijk en kreeg dan ook gelijk harde buiken. vandaag had ik weer controle bij de vk die ik al twee maanden niet gezien heb. zij voerde dezelfde controles uit. deze keer was mijn buik wel rustig en deedt het geen pijn. nu gaf ik aan dat ik eigenlijk wel klaar ben met de voorweeen en t zwanger zijn. haar reactie was echter; jij gaat deze week nog niet bevallen.je buik was zo eustig bij de controle , volgende week zal ik eens kijken of ik kan strippen.

nu ben ik erg verrast dat ze dit zo stellig zei en vraag me af of het klopt? dan had ik vorige week wel kunnen bevallen door onrustige buik tijdens onderzoek?

wat moet ik met deze info? waar is t op gebaseerd?

bedankt voor t antwoord
    arwe

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Dit is nergens op gebaseerd, ook wij kunnen niet zeggen wanneer je gaat bevallen. Je kan zonder harde buiken ineens weeen hebben en bevallen.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina