Ik kreeg dus net te horen dat ik blaasontsteking heb. Op zich niet erg maar de medicijnen die je mag gebruiken tijdens de zwangerschap ben ik dus heel erg allergisch voor. Ze zijn nu aan het overleggen met de uroloog in het ziekenhuis. Ben echt nerveus. Meer mensen die dit hebben?
Ja o.a amoxiciline en de andere antibiotica die je mag tijdens de zwangerschap. Bij mijn eerste had ik op het 33 weken blaasontsteking en toen werd er al gezegd dat ik geen blaasontsteking meer mocht krijgen omdat er gewoon geen medicijnen meer waren. Die blaasontsteking toen heeft dus ontsluiting veroorzaakt met 33 weken.
Ik heb het dus ook, dat ik allergisch ben voor de medicijnen tegen blaasonsteking in de zwangerschap..
Ik ook! Maar heb toch iets gekregen wat goed hielp. Dus er zijn wel degelijk medicijnen voor mensen die allergisch zijn. Ik had ook weeen met 33 weken ondanks de medicatie. maar ben morgen 36 weken nog zwanger....
haha dat jij iets hebt gekregen wat hielp wil niet betekenen dat ik daar ook niet allergisch voor ben Maar na lang overleg tussen de uroloog en de gyneacoloog zijn ze met een oplossing gekomen gelukkig!!
En wat is de oplossing? Mijn zoontje is met 28+6 geboren waarschijnlijk door een blaasontsteking. Ik heb nu mijn 3e kuur Augmentin (Amoxiciline/clavulaanzuur) er op zitten en het kan zomaar zijn dat ik daar imuun voor wordt. Voor Nitrofurantoine ben ik allergisch. Ben dus benieuwd welke opties er nog zijn!
Dat is waar maar ze hebben zoveel verschillende soorten er is altijd wel eentje die jij kan nemen hoor. Zo bedoelde ik het. Mail wordt soms anders gelezen haha. En sommige bijwerkingen zijn minder erg dan anderen. Ik ben bijna bevallen door een blaasonsteking dus wat heb je liever . En sommige meiden zijn dus bevallen. En het ligt er natuurlijk ook hoe allergisch je bent. Bij mij is het heel heftig, ik krijg door bepaalde merken geen lucht meer want mijn keel zwelt op en mijn tong ook. Maar gelukkig hebben ze iets gevonden. Beterschap.
De huisarts zei in eerste instantie dat het op hield omdat dit echt het laatste is helaas. Van de andere medicijnen zwel ik helemaal op. Krijg ik 2 keer zulke dikke vingers, mijn ogen gaan dicht zitten enz. Dat is zeker geen pretje!
Ik ben dus donderdag begonnen met de medicijnen. Zou ik dan nu zo'n beetje klachtenvrij moeten zijn? Het is een kuur van 5 dagen
Het zou wel een stuk minder moeten zijn in ieder geval. Drink je ook extra veel water erbij? Dat is wel goed om het schoon te spoelen. En evt, vitamine C of Cranberry pillen nemen om te zorgen dat je urine goed zuur blijft.