Meiden, Ik heb vanacht is na liggen denken.. Kun je aan je baby merken dat je bevalling gaat beginnen. Of merkt je baby dat? Ik lag daar vanacht over na te denken en dacht, ja zou zo;n babytje dat nou weten of is er iets wat jij aan de baby merkt zodat je weet dat het begint. Ben heel benieuwd...
Volgens het boek wat ik lees, geeft de baby zelfs het 'startsein' (via hormoontjes en stofjes enzo) voor de bevalling, pas als de baby er klaar voor is, gaat het gebeuren (uitgezonderd als je wordt ingeleid/ks krijgt natuurlijk) weet je wat ik me dus zat af te vragen, verveelt zo'n baby zich niet al die 9 maanden in de buik? Er is natuurlijk geen bal te doen daar in die buik
Whahaha vervelen? Hij is druk bezig met groeien, hij word de hele dag heen en weer gehobbeld en als achtergrondmuziekje heeft ie jouw hart, stemmen van buiten en je maagborrels... Als de kleine geboren is slaapt ie ook voorlopig alleen maar hoor Maar je zou kunnen merken dat het bijna zover is omdat je buik laag gaat hangen.. Dit betekend dat je kleine ingedaald is! Maar bij veel mensen, vooral de eerste, gebeurt dit bijvoorbeeld pas tijdens de bevalling dus daar heb je dan niet veel aan he! Suc6
Nou mijn meissie ligt al 4 weken vast met haar hoofdje in mijn bekken ingang.. Maar me buik hangt nog niet echt heel laag ofzo.. Ik moet nu nog 4 en halve week.. Me meissie is qua ontwikkeling wel een week verder.. dus ik hou er wel rekening mee dat ze elk moment kan komen.
Ik moet ook de afgelope 3 dagen best wel vaak poepen. Soms heb ik het gevoel dat ik moet poepen en zodra ik zit komt er niks.. en soms krijg ik erg krampen en dan moet ik wel.. heel raar
mijn buik is niet gaan zakken dus dat zegt niet altijd iets. Je baby is het persoontje met heel veel invloed aangezien hij/zij het startsein geeft. Ik merkte wel dat Jaslene rustiger was dan normaal en ik heb dan ook bewust af en toe contact gezocht omdat ik haar even wilde voelen. Normaal ging mijn buik op en neer met grote golven en dat had ze nog niet een keer gedaan die dag.
Nou, dat slapen verschilt echt per baby... Eva had helemaal niet zoveel zin om te slapen, veel te veel te zien! Maar in mijn buik heeft ze zich niet verveeld hoor, lekker schoppen en mama laten genieten En het is juist bij een tweedee dat die vaak later of zelfs pas tijdens de bevalling indaalt. Eerste kindjes dalen meestal op tijd in. Ik merkte trouwens helemaal nergens aan dat de bevalling eraan zat te komen... mijn vliezen braken gewoon opeens en ja, toen was het wel duidelijk
Het hoofdje van mijn kindje ligt ook al ingedaald en vast in mijn bekken. Toch heb ik nog een hoge buik. De billen liggen echt nog hoog tegen mijn ribben aan.