weet baby dat de bevalling begint?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Meiden,

Ik heb vanacht is na liggen denken..
    Kun je aan je baby merken dat je bevalling gaat beginnen.
    Of merkt je baby dat?

Ik lag daar vanacht over na te denken en dacht, ja zou zo;n babytje dat nou weten of is er iets wat jij aan de baby merkt zodat je weet dat het begint.

Ben heel benieuwd...

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Volgens het boek wat ik lees, geeft de baby zelfs het 'startsein' (via hormoontjes en stofjes enzo) voor de bevalling, pas als de baby er klaar voor is, gaat het gebeuren (uitgezonderd als je wordt ingeleid/ks krijgt natuurlijk)

weet je wat ik me dus zat af te vragen, verveelt zo'n baby zich niet al die 9 maanden in de buik? Er is natuurlijk geen bal te doen daar in die buik :)

3. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    Whahaha vervelen? Hij is druk bezig met groeien, hij word de hele dag heen en weer gehobbeld en als achtergrondmuziekje heeft ie jouw hart, stemmen van buiten en je maagborrels...

Als de kleine geboren is slaapt ie ook voorlopig alleen maar hoor :D

Maar je zou kunnen merken dat het bijna zover is omdat je buik laag gaat hangen.. Dit betekend dat je kleine ingedaald is! Maar bij veel mensen, vooral de eerste, gebeurt dit bijvoorbeeld pas tijdens de bevalling dus daar heb je dan niet veel aan he! :p

Suc6

4. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Nou mijn meissie ligt al 4 weken vast met haar hoofdje in mijn bekken ingang.. Maar me buik hangt nog niet echt heel laag ofzo..

Ik moet nu nog 4 en halve week.. Me meissie is qua ontwikkeling wel een week verder.. dus ik hou er wel rekening mee dat ze elk moment kan komen.

5. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik moet ook de afgelope 3 dagen best wel vaak poepen. Soms heb ik het gevoel dat ik moet poepen en zodra ik zit komt er niks.. en soms krijg ik erg krampen en dan moet ik wel.. heel raar

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    mijn buik is niet gaan zakken dus dat zegt niet altijd iets.

Je baby is het persoontje met heel veel invloed aangezien hij/zij het startsein geeft.
    Ik merkte wel dat Jaslene rustiger was dan normaal en ik heb dan ook bewust af en toe contact gezocht omdat ik haar even wilde voelen.
    Normaal ging mijn buik op en neer met grote golven en dat had ze nog niet een keer gedaan die dag.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou, dat slapen verschilt echt per baby... Eva had helemaal niet zoveel zin om te slapen, veel te veel te zien! Maar in mijn buik heeft ze zich niet verveeld hoor, lekker schoppen en mama laten genieten :)

En het is juist bij een tweedee dat die vaak later of zelfs pas tijdens de bevalling indaalt. Eerste kindjes dalen meestal op tijd in.

Ik merkte trouwens helemaal nergens aan dat de bevalling eraan zat te komen... mijn vliezen braken gewoon opeens en ja, toen was het wel duidelijk :D

8. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Het hoofdje van mijn kindje ligt ook al ingedaald en vast in mijn bekken. Toch heb ik nog een hoge buik. De billen liggen echt nog hoog tegen mijn ribben aan.

Deel Deze Pagina