ik heb lang nagedacht of ik deze vraag hier zal stellen. ik vraag me nl af of mijn lichaam me nu wel of niet in de maling neemt. vorig jaar in oktober ben ik bevallen van onze 2e en jongste zoon. in november ben ik begonnen met de pil, maar helaas in de eerste week 2 pillen vergeten. deze maand hebben we het nog netjes met een cd gedaan. in de 2e pilstrip hebben we het in het heetst van de strijd niet veilig gedaan. (maar doordat ik bij de eerste strip pillen ben vergeten is deze strip niet veilig toch) op 2e kerstdag werd ik s'morgens ineens gigantisch misselijk dit bleef de hele dag aan en was om 9 uur s'avonds ineens van het een op het andere moment weg. dit heeft nog 2 weken geduurd. omdat ik dus echt nooit misselijk ben. en alleen misselijk ben geweest in mijn zwangerschappen ging er een lichtje branden. ik had gelukkig nog een testje liggen. deze werd heel heel erg licht positief. echt dat je denkt zie ik wat of niet. de dagen erna heb ik echt wat testen versleten. sommige een heel licht schaduwstreepje, soms niets en soms zelfs een wit streepje. toch bleef mijn misselijkheid ook. dus ik ben naar de huisarts gegaan en uitgelegd wat de situatie was. ik mocht bloedprikken en daaruit bleek dat ik niet zwanger was. (was ik ook erg opgelucht over moet ik zeggen) toen ik op oudjaarsdag ongesteld werd (gestuurd door de pil natuurlijk) was het wel zo gigantisch veel dat ik vermoed dat ik een mk heb gehad. na dit alles heb ik het onderwerp laten rusten. maar nu zijn we een hele tijd verder en ik heb ineens weer een heel laag hb gehalte (iets wat ik eigenlijk ook alleen tijdens mijn zwangerschappen heb) nog steeds af en toe misselijk en maagzuur. dit alles is nog niet eens zo gek dat kan iedereen wel hebben. maar zij het niet dat ik al 2 weken het gevoel heb dat ik een kleintje voel schoppen heel lichtjes nog. eerst probeerde ik het te ontkennen, maar het wordt steeds meer. en gisteren dacht ik het zelfs met mijn hand te voelen. maar nu vraag ik me dus ook af als je darmen aan het rommelen zijn kun je dat voelen? en zou dat het dus kunnen zijn? al vind ik 2 weken lang rommelende darmen wel erg veel. Dus nu heb ik dus weer een test gedaan en heb weer een heel heel vaag schaduwlijntje dat je denkt zit er wat of niet, en weer een met een wit lijntje. ik weet nu dus echt niet wat ik moet doen. Zit mijn lichaam me voor de gek te houden? want ik had tenslotte een negatieve bloedtest. en het feit dat ik met oudjaar zo giga veel bloed verloor. ik durf nu dus eigenlijk niet naar de dokter of vk omdat ik gewoon heel erg bang ben dat ik mezelf dingen aan het aanpraten ben. aangezien ik als het wel zo was nu 20 weken moet zijn en ja mijn buik is wel groter als normaal, maar ja ik ben dan ook 6 maanden geleden bevallen en heb echt mijn figuur nog niet terug. sorry voor het hele lange verhaal, maar ik wil toch wel heel erg graag advies. alvast bedankt voor het lezen
hoi, als je met oudjaar een negatieve bloedtest had was je toen in elk geval nog niet zwanger. Dan zou je eventueel daarna pas zwanger geworden kunnen zijn. Maar die kans is heel klein als je steeds de pil hebt genomen. Blijft het in je hoofd rondspoken dan zou ik toch naar de huisarts gaan en een bloedtest/echo doen. Mirjam