4 weken zwanger en nu al zo misselijk.. Wanneer wordt dit minder?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Pstjepiet, 10 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Ik ben nog maar net 4 weken zwanger en al behoorlijk misselijk, ik ben zo bang dat dit alleen maar erger wordt waardoor ik paniekaanvallen krijg.

Is iemand die mega misselijk was al vanaf het begin maar waarbij het toch weg trok? Zie er nu al tegen op om morgen vroeg zo misselijk wakker te worden.

Ik had al gelezen om 'sochtends iets te eten voor uit bed gaan.

Heb het er voor over hoor, maar enorm vervelend is het wel.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Inderdaad iets op je nachtkastje leggen om te eten voordat je opstaat. Ik had vaak rijstwafels liggen.

Ik ben elke zwangerschap misselijk geweest. Bij eentje bijna de gehele zwangerschap. Bij de anderen was het tussen de 12-18 weken over.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste was ik de eerste weken misselijk, daarna nam het af naar een soort hongergevoel en vervolgens ging het rond 12wkn helemaal weg.

Bij de jongste duurde het helaas de hele zwangerschap, maar met medicatie (Emesafene) kon ik het goed volhouden.

4. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Het is zeker vervelend! Ik ben bij de eerste vrijwel niet misselijk geweest. Alleen zo`n "jakkiie" gevoel bij bepaalde geurtjes.
    Bij de 2e en 3e wel heel misselijk en bij de 3e er ook wat voor gevraagd, eerst EMesafene gehad, deed niet veel, daarna metoclopramide, dat ging beter.
    Nu de 4e ook weer zo misselijk. Kreeg van iemand op het forum de tip om suprimal te halen, is tegen reisziekte en veilig te gebruiken bij zwangerschap. Zij had de tip van een vk.
    Ik begin er morgen mee, hoop dat het helpt.

Zo misselijk en hongerig zijn (en veel last van maagzuur) vind ik best heftig, zeker omdat het nog zo in het begin is en je ook nog niet echt aan de grote klok wil hangen dat je zwanger bent...

5. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Bedankt voor jullie reacties dames!

Heb vanochtend naar de huisarts gebeld want voel mij lichamelijk nu ook zwakker worden door het bijna niet kunnen eten. De assistente ging overleggen, moest rond 15:00 weer beleen.

6. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Het is heel vervelend om zo misselijk te zijn :( Bij mijn oudste had ik het ook vanaf 4 weken. Ik gebruik nu Suprimal. Dat kun je zonder recept kopen (is middel tegen wagenziekte) en je kunt het gebruiken in de zwangerschap. Ik neem 's ochtends zo'n pilletje en ik ben vervolgens niet meer misselijk (wel weinig eetlust, maar dat is te doen). Wie weet helpt het jou ook. Of de huisarts vragen om emesafene. Sterkte! Ik weet hoe naar het kan zijn.

vrouwvan vindt dit leuk.
  7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Probeer ongeacht de misselijkheid toch wat te eten. Bij mij werd de misselijkheid alleen maar erger door hongergevoel.

8. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Hoi dames,

Het gaat wat beter, ik heb capsules gekregen met gember er in. Nog steeds niet al te lekker maar wel te doen.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Vanillevla (geen yoghurt!) kalmeert de maag ook en cola helpt vaak ook!

Pstjepiet vindt dit leuk.
  10. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Wordt je van de Suprimal ook suf net zo als dat is bij de emesafene? Want doordat ik daar suffiger van wordt durf ik niet auto te rijden. Maar moet wel elke dag met de auto weg, in ieder geval 3x per week naar mijn werk. Dus eigenlijk wil ik het niet innemen.

11. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Ik heb die ervaring zelf niet, maar volgens mij staat het wel als bijwerking in de bijsluiter...

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik word idd suf van suprimal. En ook van Emesafene. Maar met die misselijkheid kon ik toch al niet veilig autorijden. Emesafene haalde voor mij de pieken er af, ik bleef misselijk maar zonder spugen.

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Wat vervelend voor je!
    Bij mij was het geen goed teken... Bij de 2e al misselijk voor test positief werd (bij 3 wkn of zo dus!) en ben helaas 9 mnd kotsmisselijk geweest, niet kunnen functioneren. Bij de 3e heb ik me een week na test best goed gevoeld, dus ik had even de hoop :rolleyes:... maar helaas, van de ene op de andere dag bij 5 wkn vreselijk misselijk, spugen en niet kunnen eten/drinken. Ik was binnen enkele dagen uitgedroogd... Heeft helaas ook 9 maanden geduurd, al werd het wel ietsje beter met spugen en eten toen ik 18 wkn was.

Ik wens je veel sterkte. Zorg goed voor jezelf en trek op tijd aan de bel als het niet gaat!

14. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik heb het ook. Herken het een beetje van de 1e...
    maar toen had ik het veel later pas.
    Houdt me maar vast aan dat het een goed teken is.

Gek genoeg heb ik het vanaf de middag tot in de avond veel erger dan 's ochtends. Meer mensen die dat hebben?

15. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik heb dit sinds vandaag ook. Misselijk opgestaan met slijm overgeven na een zeer slecht nacht en vervolgens heel de dag heel misselijk gebleven.

16. Pstjepiet

Pstjepiet Bekend lid

16 okt 2015
    667
    367
    63
    Dames,

Ik kreeg de gember capsules niet meer door, jammer want ze werkten prima! Ik heb inmiddels emesafene, die neem ik voor het slapen in.. werkt ook goed :) alleen overdag wel misselijk maar hoef niet te spugen.

17. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Jaa! Vanaf halverwege de middag begint de ellende terwijl ik s ochtends nie5 zoveel last heb

18. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat je zo ontzettend misselijk bent! :( Ik zou je geen antwoord kunnen geven, wanneer dit echt over gaat. Bij de 1 is het alleen eerste trimester. Bij de ander duurt het een halve zwangerschap. Ik hoop dat je iets kunt vinden, Wat de misselijkheid doet verdwijnen.

19. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Gemberthee helpt wel heel goed trouwens. Paar stukjes verse gember in heet water, evt beetje honing?

20. Tomaat85

Tomaat85 Lid

21 mrt 2017
    20
    0
    1
    Vrouw
    Hier heeft het tot 14 weken geduurd. Heb uiteindelijk via de kliniek postafene gekregen, wat wel goed hielp. En verder ook de toestemming gekregen om cola te drinken, want water ging er niet in.

Ben wel 10kg afgevallen.

Deel Deze Pagina