Prille zwangerschap....

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door deetje8, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    KimHv: hoeveel kids heb je? Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Kan niet wachten tot de volgende echo...nog 11 dagen...

2. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Mijn ouders en mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden, allemaal opnieuw hertrouwd, dus wij konden het aan 4 paar ouders gaan vertellen. Toen we bij zijn moeder en haar partner binnen kwamen zei hij direct wat zie je er goed uit. Ik heb zo gelachen van binnen.

Ook ik huisvrouwtje. Geen werk hier, al jaren bezig met iets vinden. Maar word overal afgewezen. (Lees: te oud. Ben 25. Te duur dus).

@Cherrygirl Mag ik vragen waarom je elke week 3 maanden lang voor je bloeddruk moet? Ondanks mijn overgewicht (bmi is 33) was mijn bloeddruk prima in orde!

@Deetje hihi ja spannend, als je dan gaat voor de echo ben je 8 weken he? :) Las ik nou ergens dat je een rompertje had gekocht? :D Ik heb al sinds ik klein ben een baby doos. Daar heb ik alles in gedaan wat ik later ook aan mijn kindje wilde geven. DUs toen ik die laatste opende bleven de tranen gaan haha.

Ik heb vannacht heerlijk geslapen. Heb een kussen tussen mn benen gebruikt. Ben wel vaak wakker geweest, want ik draai veel en moet dus nu mijn kussen steeds meenemen, maar ik was zo weer weg. Ben wel nog even misselijk geweest in het midden van de nacht maar ik heb het weg kunnen denken gelukkig. Nu ook met vriendlief afgesproken dat ik als ik wakker word ik direct moet eten. Gisteren daardoor namelijk dehele dag NIET overgegeven en laat in de middag daardoor extreem veel energie. En nu ook nog eens goed geslapen, ik denk dat ik een mooie dag vandaag ga hebben! *klopt voor de zekerheid af*

3. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Dan ben ik 8 weken en 2 dagen als het goed is.. 13 december heb ik de afspraak..
    Heb inderdaad gisteren een rompertje gekocht.. kon het niet laten!:p

Hele familie weet het nu eigenlijk.. ga het deze week ook maar op mn werk vertellen.. vind dit wel spannend! Heb wel een vast contact maar dan nog......

Ik voelde me gisteren ook goed , vanochtend wat misselijk.. nu voel ik me ook super goed. Heb wel meer vaginale afscheiding... vind k minder... mja hoort er ook bij he..

Mooi zo n doos! Heb gisteren een interessant boek van mn nicht te leen gekregen.. word de zwangerschap week na week uitgelegd.. heb gisteren tmn week 6 gelezen.. ga dinsdag, dan ben ik ook 7 weken, week 7 lezen.. staan ook tips in enzo..
    Ben blij dat we het familie hebben vertelt, ze leven zo mee met ons! Echt leuk
    Mijn ouders zijn ook gescheiden, heb met mn vader al jaren geen contact..

4. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Mijn tante uit Groningen belde net ineens, ook zo leuk!

En over leuke boeken gesproken: Daphne Deckers - De Geboorte Van Een Moeder. Ik hoorde alleen leuke reacties erover, en na het lezen ervan vond ik het zelf ook een ontiegelijk leuk boekje. In 1 adem uitgelezen, in een uur of 3 haha.

5. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik word in maart 35 en mijn dochter in januari 3.

Haha, ik herken het enorm wat jullie schrijven. Nu bij de tweede zwangerschap lees ik geen boeken en belde ik pas 1,5 week later de gynaecoloog voor een afspraak. Tja, ik weet hoe het gaat.
    Wel erg leuk om te lezen en vind het superleuk voor jullie.

Nu al met een kussen tussen je benen? Wordt nog erger hoor ;) Straks heb je een dikke buik en weet je niet meer hoe je moet liggen. Slaap je eindelijk, gaat de baby tegen je ribben liggen schoppen (of tegen je blas). En dan nog niet te spreken over je heupen. Die gaan zich natuurlijk voorbereiden op de bevalling.

Ik raad zwangerschapsgym aan. Het is leuk, je leert zwangeren kennen en kan ervaringen uitwisselen en je krijgt goede tips die je echt wel kunt gebruiken bij de bevalling.

6. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Hahaha ooooh nog erger!! Nou ik was me toch blij dat ik vanacht even 7 uur had geslapen. Voel me goed vandaag erdoor. Heerlijk. Vanacht ook weer. Ik mis het slapen op mijn buik nu al!! Oh oh oh!

Ja zwangerschapsgym! Ik ga me er even in verdiepen. Is het iets anders dan zwangerschapsyoga? Ik heb vandaag ook meer kunnen eten dan de laatste 3 weekjes. Dan was een half bordje eten meer dan genoeg, vanavond lekker een vol bordje op! Maar, was dan ook wel risotto, en ben ik gek op! Haha!

Hoe was jullie weekend?

7. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Niks is erg want je weet waar het door komt. Is alleen maar leuk joh.
    Waar uit Rotterdam kom je vandaan?

Vandaag pakjesochtend gehad. Echt geweldig! Zo leuk om dat koppie van mijn dochter te zien toen de zakken met cadeau's binnen gehaald werden.

8. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik woon vlakbij Blijdorp, 15 minuutjes loopafstand. :)

Liefffff!! Wat heeft ze allemaal gehad? Wij doen dit jaar met Sinterklaas niets. Ik vind Sinterklaas leuker dan kerst, maar goed, ik ben dan ook 2e kerstdag jarig. Maar dit jaar omdat het niet zo fijn viel doen we niets, al heb ik wel een chocolade letter in mn mik zitten al hahahaha!

9. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Dan neem jij vast een abo op Blijdorp ;)

Teveel! My little pony, barbie kleertjes, baby born kleertjes en wat kleine dingetjes. Zo leuk al dat meisjesspul. Vanmiddag lekker met haar zitten spelen.

Ik zag dat jij een paar weekjes verder bent. Ik vroeg me vandaag af wanneer ik bij mijn dochter een buik kreeg, dat was pas met 20 weke! Dat duurt nog zo lang!!

10. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Haha ja, ik denk het wel he! We wonen hier niet optimaal, huisje is niet supergroot, babykamertje is groot genoeg, maar we zitten hier zeker nog 5 jaar, dus een abo zal er wel inzitten :D

Wat leuk al die spulletjes! Och, nu kan ik niet meer wachten. Ik heb een gevoel dat (als alles goed gaat) het een meisje wordt. Nooit verwacht al zo snel een ingeving te hebben, maar ik denk het op dit moment hihi!

Ik heb zelf wat overgewicht, dus bij mij duurt het nog langer dan bij slanke dames. Al zie ik wel dat mijn buik uitgezet is door mijn darmen. Nu nog op zoek naar een leuk truitje/tuniekje voor kerst, lastig!

11. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Even bijgelezen!

Lijkt me v echt super met een kindje!

Ik zelf slaap trouwens super goed, ben snel moe... heb nu alweer zin om v te slapen!
    Werk zelf 3, 5 dagen... ga het op mn werk na de volgende echo vertellen... vind t nu nog te vroeg.. familie wel maar werk vind ik toch echt anders..

Kruidnootje: leuk zo n doos! Gisteren boekje oei ik groei gekregen van mn schoonzus. Ook erg leuk!
    Heb zelf nog niet zo n gevoel van het geslacht..
    Willen jullie weten wat het word?

Ik voel me nu trouwens echt goed.. alleen borsten steeds gevoeliger.. bh s die ik heb zijn nu al te klein! Wist niet dat t zo snel ging...
    Kijk echt uit naar de volgende echo.. nog 10 dagen haha..

Moet zo meteen gaan werken, weekend zit er voor mij helaas op

12. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ja, wij willen ook graag weten wat het wordt. Omdat ik al iets ouder ben, gaan we een vruchtwaterpunctie vragen. Dan schijnen ze het geslacht al te kunnen bepalen middels dna. Dus dan weten we het al eerder dan de 20 weken. Vind het wel zo makkelijk, want dan kunnen we de babykamer en kleertjes erop afstemmen. Al hebben we de babykamer van mijn dochter nog, dus alleen een nieuw behangetje.

13. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Wij willen het ook weten.. vind t toch praktisch haha. Als t maar gezond is!
    Onze verpleegkundige ziet t normaal al rond 16 weken..
    Hoe ver ben jij nu?

14. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ja, ook wij willen het weten. Niet vanwege het kamertje, want deze wordt (waarschijnlijk) neutraal, maar gewoon voor de naam, geboortekaartje etc etc.

Mijn borsten zijn ook gegroeid, 1 van de redenen dat ik een zw. test ging doen. Ze zijn niet heel gevoelig, mn tepels wel een beetje.

Helaas vanacht ontzettend slecht geslapen, dus moe moe moeeee nu! Gelukkig geen plannen vandaag.

15. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik ben nu 6 weken. Kan niet snel genoeg gaan voor mij ;)
    Rust heb ik hier nooit in huis met een kind van 3, een puberige hond, twee katten en twee vogels ;)

16. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd in eerste instantie natuurlijk! Ik ben ook 35+ en heb begrepen dat je dan eerst een prenatale screening krijgt, bestaande uit een echo en bloedonderzoek (omdat aan zo'n vruchtwaterpunctie meer risico;s zouden zitten). Ben daarom even nieuwsgierig waarom een vruchtwaterpunctie ipv een prenatale screening?

17. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    Hoi Allemaal,

Dit zou de 12de maand worden dat we het gingen proberen ik had al een afspraak staan voor alles te laten controleren omdat het allemaal niet lukte maar vorige week allemaal vage klachten dus na een paar dagen wachten maar eens een test erbij gepakt en wat denk je ZWANGER.
    Het eerste wat ik dacht was oh wat nu..... hihihihi
    Hele dag als een kip zonder kop rond gelopen op kantoor en je wilt het eigenlijk tegen iedereen zeggen maar dat kan natuurlijk nog niet. Wat een raar gevoel (raar=leuk) zeg toen ik de huisarts belde en tegen de assistent aangaf dat dat ik zwanger was.
    Was dan ook de eerste tegen wie ik het zei hahahah buiten mijn vriend om.
    Nu ik er wat aan gewend bent ben ik wel super blij ermee natuurlijk en kan niet wachten om alles te regelen en het natuurlijk straks tegen iedereen te zeggen. Met kerst vertellen we het tegen onze ouders hihihi kan niet wachten,......
    Voor het misschien nog niet duidelijk is dit is onze eerste en ik ben rond 31 juli uitgerekend maar aangezien eerder mijn uitstrijkjes niet in orde waren (PAP 3b) heb ik toen een lisectie moeten ondergaan waardoor er nu littekenweefsel op de baarmoeder mond zit hierdoor kan het zijn dat mijn kindje eerder geboren gaat worden maar dat zullen ze vast goed in de gaten blijven houden.
    Wat een spanning allemaal.....
    1 geluk ik heb niet zo heel veel last van symtomen ik hoef gelukkig niet over te geven en dat alles alleen een beetje last dat ik niet naar het toilet kan voor de grote boodschap :) en beetje moe maar dat zal wel komen omdat ik 's nachts niet zo heel goed slaap.(heb tot nu toe de schuld gegeven aan mijn nieuwe kussen maar zal misschien toch wel niet de reden zijn.) Oh en echt heeeeel gevoelige borsten jeetje dat is wel een beetje drama maar daar komen we ook weer wel overheen.
    Sorry mensen dit is nogal een verhaal geworden ;)

18. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Proficiat!!

Jessica: heb je al een echo gehad? Super he!! Hoe oud ben jij als ik vragen mag? Ben maar blij dat je niet zoveel symptomen hebt! Mijn misselijkheid is trouwens ook een stuk minder, eet dan wel om de 2 uur v iets...

Heb gisteren verloskundige gebeld, of ik niet iets eerder terecht kan.. heb de afspraak nu maandag staan! Vond t zo ver weg klinken..
    Vandaag 7 weken..
    Heerlijk geslapen vannacht weer, van 20.30 tot 06.00 uur!!
    Kijk wel weer uit naar t weekend... nog 2, 5 dagen werken...

19. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    @Jessica: Gefeliciteerd!! Wat een verrassing! Jullie gaan een mooi cadeau geven voor de kerst hoor ik al. Kan me voorstellen dat je in de wolken ben. Lekker van genieten hoor.

Een prenatale screening? Nooit van gehoord. Volgende week naar de gynaecoloog voor controle. Ik loop direct via hem omdat ik ook pap3 heb. Hoor wel wat hij te zeggen heeft. We gaan alles vragen. Ook wil ik graag een keizersnede omdat de vorige bevalling erg slecht is gegaan. We zullen zien...

20. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    @ Jessie gefeliciteerd!!! Ja, wat een verrassing extra dan ineens he? Je gaat er vanuit dat je niet zwanger bent, doet een test en hop, positief. Zo ging het bij ons ook, en wij kregen eerder het jaar nog te horen dat mijn vriend onvruchtbaar zou zijn.

@ Deetje fijn dat je eerder terecht kan, en zit me niet zo jaloers te maken met je lange uren slaap!! :p Ik gisteren om half 11 naar bed, tot half 4 zeker wakker gelegen. Draai draai draai.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog) niet op die roze wolk zit. Door de slaapgebrek, erg veel overgeven en te weinig energie kan ik totaal niet genieten van alles om mij heen. Mijn partner is ook bang dat het richting een prenatale depressie gaat. Volgende week gaan we naar de vk voor een echo en om hier gelijk over te praten. Want ik ga nu mn 4e week ik, met 3 uur slaap per nacht en van al die weken 1x 7 uurtjes slaap. Ik kan niks meer opbrengen. We gaan over 2 weken een weekje op vakantie, ik zie er gewoon tegenop. :( En het lastige is, als ik dit tegen iemand vertel krijg ik: "Als je straks die kleine in je armen hebt weet je waarvoor je het gedaan hebt." Ja, allemaal leuk, maar dat is pas over +6 maanden. Ik leef vandaag, de toekomst bestaat nog niet en vandaag voel me extreem slecht. Of als iemand vraagt of ik op die roze wolk zit en ik geef aan dat het meer een grijze wolk is, kijken ze me aan alsof ik gek ben. :( De enige met wie ik kan praten is mijn vriend, die ziet hoe ik me voel en snapt het ook. Hij probeert alles te begrijpen. Ik zou gewoon zo graag erkenning willen dat het soms ook niet leuk kan zijn om in het begin zwanger te zijn. Maar als ik dat weer zeg tegen iemand krijg je: "Jij wilde toch zwanger worden?" *zucht*

Deel Deze Pagina