Prille zwangerschap....

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door deetje8, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Oh meid, zo herkenbaar!! Ik denk dat er maar weinig op die welbekende roze wolk zitten hoor. Tijdens mijn vorige zwangerschap was die wolk ook nergens te bekennen. Maar nu, ongeacht wat, ga ik toch proberen er iets van te maken. Gewoon voor mezelf. Luister gewoon naar je lichaam. Misschien lukt het overdag wat slaap in te halen.
    Wel fijn dat je een man hebt waar je goed mee kan praten. Dat is erg belangrijk!

2. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Vanochtend voelde ik me ook ineens heel misselijk, paar keer gebraakt..
    Op mn werk, ben extreem moe. Ben blij als ik vanavond weer naar bed kan!
    Roze wolk, heb ik ook niet nee.. Ben vooral benieuwd naar volgende echo.. Heb natuurlijk pas 1 gehad en ja daar was alles goed, maar hoop dat ondanks het braken, de embryo toch goed groeit..
    Probeer wel om de 2 uur iets te eten.
    Rot dat je je zo voelt.. Zoiets is nooit leuk, misschien als je bij de verloskundige bent geweest, dat je ervan kunt gaan genieten. Dat hoop ik voor je!

3. 2Jessica

2Jessica Lid

3 dec 2012
    67
    0
    6
    @ deetje: Nee nog geen echo gehad ik heb vandaag de gyn gebeld en ik mag 21 december komen voor een echo en een eerste gesprek dan ben ik 9 weken en ik ben 32 jaar.:p

@kim: vervelend he die foute uitstrijkjes ik heb vandaag de uitslag gehad van mijn 2de uitstrijkje na mijn lisectie en gelukkig voor de 2de keer pap1 ik heb bij mijn 1ste uitstrijkje een pap3a gehad en na de hapjes uit mijn baarmoedermond gehaald zijn en gecontroleerd waren was het zelfs pap3b dus weet uit ervaring dit is vreselijk om te horen maar er is hoop zie je wel. Volgende uitstrijkje over een jaar als die ook goed is wordt ik weer in de gewone mallemolen van 5 jaar gezet. Succes ermee.

@kruidnootje: Wat vervelend om te horen dat je je zo voelt. Ik hoop dat het overgaat en dat je er uiteindelijk echt van kan genieten.
    Nu moet ik ook zeggen dat ik in tweestrijd zit hoor van de ene kant vindt ik het ontzettend leuk allemaal maar aan de andere kant ook best bang voor alles zowel de bevalling als daarna of ik alles wel goed ga doen maar ik denk dat ik hier niet de enige in ben:)

Tevens ben ik ook heel erg bang de hele tijd dat ik het misschien ook weer wel verlies. Bij iedere steek of opgezwollen maag ben ik bang dat het een miskraam wordt ik weet dat ik er niet zo mee bezig moet zijn maar het gaat vanzelf *zucht*
    Nou ja van het positieve maar weer uitgaan hé.

Fijne avond nog....

4. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Niet bang zijn voor de bevalling erna. Ik heb geen leuke bevalling gehad, maar wat wat het mooi om dat kleine wondertje na zoveel tijd eindelijk in mijn armen te kunnen houden. Dat is het allermooiste en daardoor vergeet je de bevalling.
    De rest erna gaat eigenlijk vanzelf. Dat is echt een instinct. Ik was er ook bang voor, maar achteraf... De baby geeft aan wat het nodig heeft. In het begin eten, schone luier of buikkrampjes haha.
    Omdat ik last had van schimmelinfectie kreeg mijn dochter dus vrij snel spruw. Best zielig, maar ook daar hebben ze iets voor.

5. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ooooooooooh meiden ik ben ZOOOO ontiegelijk boos. Ik beheer een .nl website (gebonden aan baby + achternaam partner) om onze ouders, familie en vrienden op de hoogte te houden. Zowel mijn als zijn ouders zijn gescheiden, we hebben beide een aardige grote familie daardoor, flink wat vrienden dus ja, we vonden het leuk om een site te maken en daar berichtjes op te plaatsen, foto's etc etc. Zodat iedereen in 1x op de hoogte is.

Vandaag plaats ik een dagboek bericht over dat ik zo moe ben en niet op die roze wolk zit. Ik quote:

"Sinds de bekendmaking van mijn zwangerschap ben ik erg ziek geweest. Erg veel overgeven, 2 uur slaap per nacht, niet kunnen uitrusten en erg veel huilen. Nu klinkt dat in vele oren normaal tijdens een zwangerschap, maar helaas is de werkelijkheid erg zwaar. Nu wil ik liever niet klagen omdat het ALTIJD erger kan, maar soms word het ook mij even allemaal teveel. Ik wil niet zeggen dat ik op een donker grijze wolk zit, maar op een donderende wolk zit ik wel. Gelukkig kan ik ook fantaseren over de toekomst, heb ik inmiddels al een droom gehad over het geslacht en kijk ik erg uit naar onze vakantie over twee weken zodat ik bij kan komen."

"Nu ik dit berichtje schrijf ben ik vandaag precies 10 weken zwanger. Door slaap gebrek heb ik extreem weinig energie en kom ik amper de dag door. En wanneer je dat tegen iemand verteld, krijg je 9 van de 10 keer: “Als je straks die kleine in je armen hebt, weet je weer waar je het voor hebt gedaan.” Hartstikke lief en aardig, maar ik heb er niks aan en ik word er zelfs boos om. Ten eerste bestaat de toekomst niet, en wordt het kindje pas (als alles goed gaat) over +6 maanden geboren. Ik leef vandaag, en vandaag voel ik me enorm slecht. Dat is ook niet zo gek. Ik ga de 4e week in van 2 a 3 uurtjes slaap per nacht (en niet eens goed), 6x per dag overgeven (vooral rond avondeten en ’s avonds laat) en kan ik niet echt ergens van genieten. Als ik iemand tegen kom die aan mijn vraagt hoe de roze wolk is en ik geef eerlijk antwoord dat ik daar nog niet op zit en het meer een grijs wolkje vind, kijken ze me aan alsof ik gek ben. Sommige zijn geinteresseerd en vragen hoe of wat, en als ik dan eerlijk antwoord waardoor het zo zwaar is dan krijg je naar je hoofd: “Ja, maar JIJ wilde zwanger worden!” Vaak wel met een knipoog, maar ik ben bang dat ik binnenkort echt ga uitvallen tegen iemand. Het is lastig als mensen het niet kunnen of willen begrijpen omdat de media of uit hun eigen ervaring alleen die roze wolk tevoorschijn toveren. Je voelt je dan enorm alleen en het enige wat je zoekt is erkenning."

Goed. In hetzelfde bericht schrijf ik ook onze plannen voor de vakantie, dat de echo zo mooi was, we de 13e weer een echo hebben, dat de kerstkaart die ik ontworpen heb zo leuk is geworden enz enz. Ik wilde gewoon mn verhaal even kwijt.

Wat denk je dat er gebeurd. Krijg ik via facebook een bericht van een kennis. Die me even een flinke schop na geeft.

"Hoe cliche ook maar dat hoort er bij. Een zwangerschap is een wonder, dat weet jij als geen ander. Maar een wonder brengt ook complicaties met zich mee. PRobeer je daar een beetje op te focussen. Op andere mensen kan het heel naar over komen dat je 'klaagt'. Zeker als zij in dezelfde situatie zitten als waar jullie in gezeten hebben..."

Ik geloof dat ik het liefste op dat moment een vaas naar de muur wilde gooien. Alles wat ik schrijf: ik klaag liever NIET want ik weet dat het ALTIJD erger kan, maar dat ik toch mn ei even kwijt wil, wordt gewoon keihard terug geschopt. Ik klaag namelijk wel en dat mag niet. Ik ben ZO ZO ZO enorm boos. Heb ook mijn dagboek aangepast met: [UPDATE] Voor de mensen die na het lezen van dit bericht het beter weten en me willen wijzen op dat ik niet zou mogen klagen, wil ik hen vriendelijk verzoeken om deze site niet meer te bezoeken. Een zwangerschap bestaat niet altijd uit een roze wolk, en als je dat niet kan begrijpen, dan is het beter dat je vanaf nu niet meer langskomt. Er staat duidelijk in mijn bericht dat ik liever NIET wil klagen, maar dat het voor mij soms ook teveel word. Er staat ook duidelijk dat ik weet dat het ALTIJD erger kan. Maar mij vertellen dat ik niet mag klagen? Geloof mij dan maar dat het beter is dat je niet meer langs komt.

Ik moet volgende week bij de verloskundige langs omdat ze bang zijn voor een prenatale depressie.

En nu ga ik een chocolade letter opsmikken en kroelen met mn hondjes. :(

6. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Pff klinkt heftig Kruidnootje, ik hoop dat je je snel beter voelt!*knuf*

7. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    * breek in *

Kruidnootje: helemaal normaal hoe je, je voelt! mijn wolk is er nog steeds niet al zit ik wel beter in mn vel gelukkig.. en het is echt 90% te wijten aan die klote hormonen!
    had gehoopt dat ik een-van-geluk-stuiterende-zwangere zou zijn, niks is minder waar.
    Maar bedenk ook wanneer je gevoel opschrijft zullen er altijd mensen een mening over hebben dus wind je niet op, is niet goed voor jou en de baby. Over je schouder ermee en verder gaan!

*breek uit*

8. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    @ Nathalliej Dankjewel :)

@ Dropje klopt helemaal wat je zegt. Ik had net nog een discussie met een goede vriend, die me vroeg waarom ik zo nodig een website moest (hij bedoeld het goed). Eenmaal uitgelegd begreep hij het, ondanks dat het zijn keuze nooit zou zijn geweest. Het is zo enorm lastig als ik alles schrijf in dat bericht om mensen voor te zijn om me te veroordelen, en ze het dan nog gewoon doen. Mijn vriend heeft ADD en zelfs hij begrijpt nog wat er in mn koppie omgaat en zo'n stomme trol dan niet en moet even lekker de betweter uithangen. (Sorry, hormonen nemen even over hihi)

Ik heb het inmiddels al een stuk beter neer kunnen leggen, maar snap nog steeds niet dat mensen niet kunnen lezen. Maar goed, zegt meer over hen dan over mij en als ik een keer lekker wil klagen, dan mag ik dat gewoon doen.

9. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Heftig kruidnootje!
    Ik heb t inmiddels op mn werk vertelt, collegas wel enthousiast... maar mn baas, Pff de reactie .... blijf er maar mee bezig... gelukkig heb ik en vast contract.. hoop dat hij zich nog anders gaat opstellen..

10. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Wat is er gebeurd dan :$

11. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Bleef maar zeggen hoe onhandig t is enzo... Pff belachelijk.. een zeer kleine felicitatie kon er nog maar net vanaf...
    Ben blij dat k nu weekend heb!

Morgen komt iemand van moeders voor moeders.

Verder.. vandaag weer hartstikke misselijk geweest en ook weer braken, zelfs vanmiddag nog..

12. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Onhandig???? Omg.... Ik had laatst iemand die zei dat ze het "maf" vond dat ik zwanger was. MAF. En ik moest het niet verkeerd opvatten........... Juist.

Ik kom net terug van een uurtje zwemmen, de druk op je buik die dan ineens afneemt, heerlijk. Ben erg moe, hopelijk werkt het met slapen zometeen.

Vanavond aten we trouwens chinees, en ik eet graag bami met koe yu loek (van die balletjes in deeg, gefrituurd met een stukje vlees er in) maar ipv de rode saus die er normaal bij zit wilde ik ze met poedersuiker eten. Haaaaaaaaaaahaha. Vriendlief had het niet meer.

13. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Ja ik snap sommige mensen echt niet.

En lekker geslapen?

Haha gek he wat je zo kan eten!! Dingen die ik lekker vond eet ik nu vele dingen niet van bah... ook zo vreemd

14. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Nope, niet geholpen. Tot half 4 wakker gelegen. :'(

15. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik vind het zo erg dat je je zo voelt. Je wilt blij zijn en je lekker voelen, maar je lichaam zegt wat anders. Ik hoop dat de vk je kan helpen. Desnoods met slaappillen ofzo. Doordat je slecht en weinig slaapt kan ik me voorstellen dat je humeurig wordt. En als je je dan ook nog klote voelt.... Ik snap je heel goed! Gelukkig kun je hier iets van je afschrijven en zijn er vrouwen die je begrijpen. En heel fijn dat je man je begrijpt. Dat is volgens mij het allerbelangrijkste.

Ik heb ook zo'n baas gehad. Die maakte zich meer zorgen over de slechte timing van zwangerschapsverlof. Uiteindelijk is mijn contract ook niet verlengd.

Ik heb vannacht slecht geslapen. Mijn dochter kwam om 03.30 dat er spoken in haar kamer waren en ze erg bang was. Ben bij haar in bed gaan slapen, maar dat slaapt lang niet zo lekker als mijn eigen bed. Wel lekker om haar tegen me aan te voelen.

16. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden
    ik kom mij hier ook voorzichtig aanmelden vandaag mijn echo gehad en zag er allemaal goed uit niet met zekerheid te zeggen maar waarschijnlijk zondag 6 weken zwanger...
    ik slaap als een dijk tegenwoordig hiervoor sliep ik 3a4 uurtje per nacht al ruim 2 jaar dus dat is wel een pluspunt van de zwangerschap slaap niet 7 uur per nacht haha

17. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Marszie : gefeliciteerd! Eerste zwangerschap?

Ja gelukkig heb ik een vast contact.. daar ben ik wel blij om..

Gisterochtend naar verloskundige geweest.. bleef namelijk maar braken, begon om 5 uur ochtend tot zeker 9 uur.. toen maar eens gebeld omdat ik t niet volhield zo.. kon meteen komen..
    Had al 2+ ketonen in urine dus heb primperan zetpillen gekregen
    .helpt nu al heel goed.
    Hebben ook een echo gehad! Alles was super, goed gegroeid, hartje klo pte mooi. Ben vandaag 7 weken en 4 dagen zwanger.
    Maandag weer naar verloskundige, hebben we het intakegesprek.

18. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja eerst kindje dwars door de pil heen gekomen dus zou wel voor bestemd zijn ofso... nu hopen dat niet hetzelfde word als mij moeder... mijn broer is ook dwars door de pil gekomen en die is nu 26 jaar en nog steeds dwars:D ( grapje hoor)
    nu ik gisteren een echo heb gehad gelukkig een stuk rustiger...
    en nu is eigenlijk ook een stuk echter geworden...
    gisteren een hele tijd naar die echo zitten staren :)
    besef begint nu echt te komen dat ik zwanger ben en er iets in mijn aan groeien is zeg maar...
    ben nu aan het aftellen naar 18 dec want dan heb ik volgende echo om te kijken of we met de berekening goed zitten...
    het is onwachts maar gewenst maar brengt wel kopzorgen mee zeg... naja bekijk maar zo ik hoef mij niet te vervelen..

19. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Wow! Dan is de natuur sterker geweest bij jullie.

Begin me al stuk beter te voelen! Mn echo van gisteren klopte precies met berekening vd vorige keer. 23 juli uitgeteld.

20. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    @Kim Hoe gaat het inmiddels met je dochtertje? :)

@Marszie wow, wat een verhaal. Moest erg lachen om het "dwars liggen" hihi! Ik denk dat de kopzorgen er ook zijn als je gepland zwanger raakt. Hoe voel je je verder?

@Deetje fijn om te horen. Wat zijn 2+ ketonen? En heb je weer een nieuwe echo gehad?

Hier gaat het misselijke ietwat weg. Gisteren een kop soep en 2 boterhammen binnen gehouden. Voelde me goed. Net wel even overgeven, maar was een tukkie aan het doen en waarschijnlijk te snel op gestaan. (Moest ineens ENORM plassen hihi)

Verder gaat het wel. Heb nog steeds te weinig slaap. Donderdag naar de vk. Ik geniet nergens van. Wil gewoon zo graag slapen, maar goed, ook dat werkt me tegen.

Wat zijn de plannen voor het weekend?

Deel Deze Pagina