Prille zwangerschap....

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door deetje8, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Dat wil zeggen dat ik te weinig voedingsstoffen binnen kreeg..
    Nu gaat t beter met die zetpillen.
    Heb gelijk een echo gehad. Super om te zien! Was nu 1, 23 cm haha

Ik ben enorm moe, heb vannacht heerlijk geslapen, vandaag overdag ook al 3 uur geslapen.. nu heerlijk in bad en dan weer op bank liggen.. vriend is werken nu dus lekker rustig in huis haha

Rot dat je er helemaal niet van kan genieten kruidnootje! Pff bespreek t met je verloskundige. Is wel beter.
    Ik moet maandag weer gaan, ben benieuwd. Ook komt maandag moeders voor moeders.. ze zouden gisteren komen, ging niet door..

2. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry lang verhaal geworden haha

ja natuur is bij ons heel sterk ja...
    voel mij opzich redelijk ik slaap beter daar hiervoor want ik ben echt zo snel moe.. normaal sliep 2a3 heel soms 4 uur per nacht nu slaap er zo 7 uur heerlijk... mijn werk valt me op dit soort dagen zwaar zo het zowiezo wel zijn maar doordat je lichaam duidelijk veel energie opslokt is werken heel vermoeiend...
    maar hoort er bij.. ik heb ook echt mega veel buikpijn en ook heel erg... lig soms helemaal dubbel van de pijn.. maar met warme kruik of douche gaat het wel over... maarja als je buiten aan werk ben word dat beetje moeilijk zie mij al staan met mijn kruik hahaha...

tuurlijk heb je kopzorgen als je ook gepland heb echter wouden wel voor kinderen gaan maar de situatie was niet ideaal volgens ons beeld dus bewust gekozen om te wachten nou dat is dus even anders gelopen nu...

voor de rest begin ik het echt meer te beseffen en wat er allemaal gaat veranderen.. en dat ik toch echt een zorgenkindje ga krijgen en dat is best wel even een klap.. ik wist dat van te voren maar ik dacht altijd als we bewust er voor kiezen om kinderen te krijgen dan heb je dat ook geaccepteerd en een plekje gegeven maarja nu worden we even in het diepe gegooid en moeten even in sneltreinvaart gaan doen voor mijn gevoel...

maar komt helemaal goed dat weet ik maar word mij duidelijk soms wel even te veel.. ik ben soms echt niet te genieten dan hoeft mijn vriend maar bewijzen van hoi verkeerd te zeggen en ik flip of ik barst in tranen uit... heel maf wat er allemaal met je lichaam gebeurt word door je best wel is van slag kan raken...
    ohja en mijn borsten zijn mega gevoelig waren ze zowiezo wel maar nu helemaal...

3. Cecille

Cecille Lid

5 dec 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben nieuw op dit forum hopelijk mag ik mee praten met jullie.

Ik ben 5 maaden geleden bevallen van een prachtige dochter en weet sinds maandag dat ik weer zwanger ben ik ben nu 5 weken zwanger.. Maar ben ook zoooooo moe ik rij 3 dagen op de vrachtwagen en val gewoon bijna in slaap moet mezelf onderhand in mijn gezicht slaan om wakker te blijven, ben altijd een avond mens slaap nooit voor 12 uur en nu meerdere malen nog voor GTST totaal verdwenen in dromenland haha ben super misselijk en mijn buik is zo opgezet pfff hi wel super leuk weer zwanger maar bij de eerste had ik de totale zwangerschap nergens last van

4. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    @Cecille: gefeliciteerd! Ze zeggen altijd dat je lichaam een jaar nodig heeft om te ontzwangeren. Misschien valt het daarom zo zwaar?

@Kruidnootje: hier gaat het goed hoor. Dochter heeft zo haar nachten. Maar het wend ;)

@Deetje: gaat het wel beter met je?

5. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Heb vanacht eindelijk een keertje goed geslapen. Van 12 tot 5 en van 8 tot 11.45 uur. Maar nu ben ik gelijk bang dat er iets mis is met het kindje, waarom zou ik anders beter slapen? Gekke hormonen.

6. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Als je ergens bang voor bent bel je je vk. Die kan je misschien wel geruststellen. Maar maak je niet druk. Het gaat vast allemaal goed. Fijn dat je eindelijk goed geslapen hebt. Verder ook alles goed?

7. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik moet donderdag, ik wacht het gewoon af. Wil mezelf niet gek maken. (Al is dit de eerste keer dat ik me zorgen maak dat er misschien iets mis kan zijn). Heb gisteren gewoon nog allerlei steekjes gehad en zelfs zwaar misselijk geweest, dus het zal allemaal in orde zijn. :)

Ja, merk dat dit slaapje me EINDELIJK goed heeft gedaan. Eten blijft er nu gemiddeld al 5 dagen in. Ik zit net over de piek van dat HCG hormoon, dus hopelijk is dat de reden dat het minder wordt. :) Verder alles prima, redelijk leuk weekend gehad en deze week bloed laten prikken en dan donderdag naar de VK. Het weekend alle laatste dingen regelen en dan een week naar het besneeuwde Duitsland op vakantie, whoooooooo!

8. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Moet je nagaan... Voel je je gelukkig goed met je vakantie. Dat zal het vast wel zijn.
    Ik mag woensdag naar de gyn. Ben zo benieuwd! Ik hoop dat alles goed is.

9. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Cecile: gefeliciteerd!!

Late reactie van mij...
    Zondag bij verloskundige geweest omdat ik bleef braken, mocht in overleg met gynaecoloog 4x per dag primperan zetpillen nemen. Sinds zondagmiddag last van hartkloppingen, dubbel zien etc. Werd zondag nacht erger, heb maar een half uur geslapen ivm de hartkloppingen, Had me ook ziek gemeld op t werk.. Bij huisarts geweest: ik mocht die primperan absoluut niet meer nemen, bijwerkingen. Had een pols van 97 tot 102!
    Ben er dus gisteren mee gestopt en naar mate de dag vorderde, ging het steeds beter. Vanochtend bijna niet misselijk geweest. Gisteravond laatste keer gebraakt.
    Ben blij dat ik van die hartkloppingen etc af ben! Dacht dat ik gek werd.. Leek wel hyperventilatie ofzo.

10. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Vandaag weer bij verloskundige geweest. Had vanochtend wat bruine afscheiding. Gelukkig er was niks aan de hand! Hartje klopte goed. Goed gegroeid, blijk zelfs al een kleine week verder te zijn dan eerst gedacht werd! Nieuwe uitgetelde datum: 18 juli 2013

11. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    fijn zeg!!!

12. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Kitty: ben je ook zwanger?

13. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Fijn om te horen! Je komt dichtbij ineens hihi! Mijn uitgerekende datum is 2 juli. Morgen heb ik de +/- 12 weken echo.

+/-? ... Ja :p Met 12 weken ben ik op vakantie, dus ik kon met 11 weken komen. 28 dec heb ik screening 1e trimester (kijken of er verhoogde kans is op down syndroom)

Gaan jullie zo'n screening doen?

14. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    @Deetje: je onderschrift staat op 18 juli 2012 ;)
    Wel fijn dat het nu beter gaat. Nare ervaring joh!

Ik ben net bij de gyn geweest. Ben waarschijnlijk week minder dan nu aangegeven. Maar wat klopte dat hartje mooi!!! Heb dus al een eerst echo. Whoopie!! 4 januari weer voor groeicontrole.

Wij willen wel zo'n screening maar daar werd nu nog niet over gesproken. Komt volgende keer.

15. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Leuk!!

Ja ik was uiteindelijk ook 1 week terug gezet. :) Hoe ziet je echo eruit? :D Mooi he als je dat hartje dan ineens ziet! Toen ik een inwendige echo kreeg en dus dichtbij het kindje kwam, kon je het ook stukken beter zien bewegen. Was ook zo mooi! Ben ook erg benieuwd naar morgen.

Zoals ik al schreef had ik het idee dat het misschien niet goed zou zitten. Heb inmiddels wel weer steekjes, dus ja, hou daar maar aan vast :)

16. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    @ Kruidnootje: jaa vind het wel fijn een kleine week verder haha! Heb 24december mn volgende echo. Fijn voor de kerst =)

@ KimHv: Oohhh haha! Even veranderen, ben echt niet erbij haha.
    Oohh ben benieuwd! Mooi dat het hartje klopte!

Ik krijg de 20 weken echo sowieso in het academisch ziekenhuis, omdat mijn moeder een aangeboren hartafwijking heeft. Een kindercardioloog zal de echo beoordelen ook.

17. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Tja je ziet een vlek op een papiertje haha. Er is nog niks uit te halen natuurlijk. Maar op zo'n bewegende beeld dat hartje zien kloppen is mooi. Jammer dat ik niet gefilmd heb.

Houden jullie een boek bij en hoe doen jullie dat? Bij mijn dochter heb ik dat in PhotoShop gemaakt. Erg leuk geworden en dat ga ik nu weer doen. Heb alleen nog niet zoveel te schrijven.

18. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

13 nov 2012
    931
    0
    0
    Ik heb een eigen website gebouwd, daar houd ik alles bij voor familie en vrienden. Als ik terug kom van vakantie (en de echo morgen goed is) dan ga ik een boek kopen om alles in bij te houden :)

19. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de test wel (nou ja, testEN, want ik heb er meerdere gedaan :D)! De symptomen begin ik ook te voelen, maar toch geloof ik het pas echt als we de eerste echo hebben gehad, het is nog zo onwerkelijk! Vorige week 2x beetje bloed bij afvegen, dus daar heb ik mij wel wat zorgen over gemaakt, maar ik hoop dat het nog goed zit (ben nu ruim 6 weken, volgende week echo!)

20. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Gefeliciteerd Kitty! Welkom bij ons onderonsje want er schrijven er verder maar weinig hier. Leuk dat je je hebt bijgevoegd.

Dan zijn wij bijna gelijk geloof ik.

De gyn was helemaal verbaasd bij ons. Nog niet zo lang geleden de afspraak gemaakt voor verdere onderzoeken, dus hij vond het oprecht leuk voor ons. En zelfs met onze dochter op de schoot van mijn man toch vragen of dit dan onze tweede zou zijn. Euh... Tja, had net zo goed een derde of vierde kunnen zijn.

Website vind ik gelijk zo publiekelijk. Als je eenmaal iets op het net hebt gezet, gaat het er nooit meer vanaf.

Deel Deze Pagina