@kruidnootje Er zijn ziekenhuizen de ook een sneltest doen. Ik had na mijn vruchtwaterpunctie de uitslag na ongeveer 24 uur. Bij het bloedonderzoek waarbij de uitslag 2 weken duurt testen ze ook op hele zeldzame genetische afwijkingen. De combinatietest gaat volgens mij maar over 3 afwijkingen waaronder down. daarop testen ze bij de sneltest. Er zijn ook ziekenhuizen die en de sneltest en ook de lange test uitvoeren. Ik had 1:35 en was heel blij dat ik niet 2 weken op de uitslag hoefde te wachten.
Ow sorry had nog niet eens gelezen dat ze al 20 weken is.. ja dan is het idd al een kindje.. ik zou idd wat KimHv zegt, me pas druk gaan maken op het moment dat het zover is .. en ik duim ook mee dat het niet zo is!! Sterkte!!
Hey dames, Ik heb inmiddels een hele aparte dag gehad. Laat ik beginnen met een bedankje voor jullie berichtjes. Fijn om te lezen dat er toch nog mensen denken aan je. Vrijdag kregen wij de 1 op 6 uitslag. De VK belde toen dat ze maandag een aanvraag voor vruchtwaterpunctie zou doen. Ik zou waarschijnlijk niet meer terecht kunnen voor een vlokkentest, omdat ik bijna 14 weken zwanger was. Maar geloof het of niet. We werden om half 11 vanmorgen gebeld, dat we om kwart over 11 in het Erasmus MC terecht konden voor een vlokkentest. Ik had me niet ingelezen omdat ik dacht dat ik er niet meer voor terecht kon en omdat ik mezelf niet extra bang wilde maken. We hebben een fijn gesprek gehad met 2 lieve assistenten. Ik heb gekozen om de vlokkentest te doen. Het is vaginaal gedaan, placenta lag achter dus via de buik kwamen ze er niet bij. Pfiew! Het was geen nare ervaring. Gynaecoloog was superaardig en na het weghalen van wat cellen vroeg hij hoe ik me voelde. Waar ik giechelend op antwoorde: De tandarts is enger. Hij moest enorm lachen en zei: Breek me de bek niet open over de tandarts! Haha. A.s. vrijdag kunnen we idd bellen voor de sneltest waar @Daydreams het over had. Dan krijgen we de uitslag van Down, Edward en nog een andere ziekte. En tevens het geslacht. Kan op het laatste niet wachten, dus ik ga me daar op focussen. Gelukkig is mijn vriend deze week vrij, dus kunnen we samen naar vrijdag toe leven. Ik ben blij dat het zo vlug is gegaan. Ik houd jullie op de hoogte. Fijne jaarwisseling.
Hej, Wat goed dat je je toch een beetje kunt focussen op 1 ding, namelijk het geslacht, het is niet makkelijk!! Ik loop ook in het Erasmus MC vanwege de ICSI en ze zijn er allemaal erg lief en zorgzaam!! Nou weet ik nog niet hoe ze zijn als we echo's etc door gaan maken, maar dat zal denk ik niet veel veranderen Ik hoop dat het allemaal erg gaat meevallen met de ziektes en dat jullie in het nieuwe jaar kunnen gaan genieten!! Jij ook een fijne jaarwisseling!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Wat fijn om te horen Kruidnootje! Komt vast allemaal goed. En wat spannend om dan gelijk te weten wat het wordt.... Ben toch stiekem al een beetje blij voor je omdat je zo goed en snel geholpen wordt.
Ik weet het sinds gisteren dus nog heel erg pril. Ik ben in oktober met de pil gestopt . Ik had echt nooit verwacht dat ik zo snel zwanger zou raken. Ik ben natuurlijk super blij. Maar vind het ook erg spannend ik hoop zo dat alles goed gaat je hoort toch een hoop verhalen over dat er op de eerste echo zichtbaar wordt dat het kindje er niet meer is. Ik denk dat ik pas echt kan genieten als ik mijn kindje op een echo zie en het hartje hoor kloppen
Daarom ben ik op zich best onzeker voor de 1e echo op 7 januari... ene dag heb ik echt werkelijk nergens last van..en de andere dag heb ik aan het eind van de dag pijnlijke tepels als citroenen ... en soms n beetje misselijk .. maar voor de rest nog niet erge kwaaltjes of iets.. maargoed we zullen zien! We zijn aan het aftellen voor 7 januari!
WE HEBBEN DE UITSLAG!!!! We komen net bij de verloskundige vandaan omdat we extra naar het hartje mochten komen luisteren en het ziekenhuis belt op de terugweg. Geen Down Syndroom, Edwards of Patau! En we krijgen een meisje!! Ik ben in alle staten!! Volgende week bellen ze of ze iets anders nog kunnen vinden, maar tot nu toe, kunnen we EINDELIJK gaan genieten!!
Wat een GEWELDIG nieuws!!!! Jeetje wat een opluchting zeg!! En een meisje, wat leuk!!! Word lekker tutten met haarspeldjes etc en straks pikt ze natuurlijk je makeup enz. leuk leuk leuk! Ben zo blij voor jullie!! Lekker genieten meid!
Hallo iedereen! Ik ben vorige week 25 geworden en heb een super cadeau gekregen hahaha Ik weet het sinds een paar dagen maar had al wat langer een gevoel dat er iets niet klopte. Ik hield mijn cyclus altijd bij maar als ik nu terug reken klopt er niks van dus heb ook geen idee hoe lang ik al zwanger ben. Morgen bel ik de dokter. (Stomme weekend leek wel eeuwig te duren) Ik begon begin december last van een opgeblazen gevoel te krijgen en kramp alsof ik met een lege maag zat en hoorde de vreemdste geluiden uit me buik komen. Naar mate het einde van het jaar naderde heb ik om niks vaak me ogen uit me kop gejankt en heb ik hele erge rugpijn gehad. Dit waren voor mij redenen om op 2 jan een test te doen en kan het nog steeds niet geloven. Nu een paar dagen later had ik normaal gesproken ongesteld al moeten zijn maar geen bloed te bekennen me borsten zijn zeeer pijnlijk en gespannen en ik loop al 3 dagen met een ongesteld achtige buikpijn waar ik erg misselijk van word. S'nachts doe ik geen oog dicht er gaan zoveel dingen door me hoofd en de buikpijn maakt me ook onzeker. Dit word onze eerste en we zijn allebei superblij!!
Kruidnootje, wat geweldig nieuws!!! Zie je wel, heb je je voor niks druk zitten maken. Erg goed om te horen. Ik ga straks de vk bellen voor een nekplooimeting. Ben benieuwd. Afgelopen vrijdag nog bij de gyn geweer en die zei dat ik een weekje korter ben. Moet ik even aanpassen in mijn banner. @MommyNin, niks om je zorgen over te maken. Ik had de eerste weken ook erge buikpijn...
Hee hallo allemaal! Heb een tijdje niet meer geschreven, omdat ik er gewoon geen energie voor heb gehad! Kruidnootje: pff gelukkig is de uitslag goed! Nu kunnen jullie lekker gaan genieten vd zwangerschap! Ik ben vandaag 12 weken, en nog steeds misselijk en veel braken.. Vanavond controle + echo bij verloskundige, ben benieuwd! Groetjes en allemaal nog de beste wensen voor 2013!
Hoi meiden, hoe gaat het met jullie? Hier alles goed. Alweer bijna 13 weken. Gister combinatietest gehad en zag er goed uit. Nu nog bloedtest afwachten.
Ha ladies! Hier alles rustig. Ik al weer 17 weken, dus het prille is er vanaf hihi! Ik voel de kleine meid nu steeds meer bewegen, dus op naar de 20 weken! @KimHv ja was de nekplooi goed? Fijn Hoe voel je je verder?
Wij hebben gekletst toen we het allemaal pril wisten. En nu zijn we al een tijd verder en vertellen we even hoe het nu gaat.