Hoeveel cash geld in huis?

Discussion in 'De lounge' started by Mimosa, Oct 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Hoi meiden!

Hoever contant geld hebben jullie in huis? Wij hadden gisteravond vrienden over, en toen belde mijn buurvrouw aan of ze geld kon lenen want ze had haar portemonnee bij haar moeder laten liggen. Ik had dus niks contant in huis, eigenlijk nooit.

Onze vrienden waren er helemaal verbaasd over, want: iedereen heeft toch wel iets contant in huis? Die vrienden hadden cash in huis een heel bedrag, want ze spaarden ook contant geld maandelijks.

Hoe zit dat bij jullie, hebben jullie veel contant geld in huis? Alleen gewoon in je portemonnee of sparen jullie ook contant?

2. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    #2 Sandana, Oct 23, 2016
    Last edited: Oct 23, 2016
    Niets!
    Ik pin alles. Ik heb echt problemen als er collectanten langskomen, want ik heb dus echt niets. Ik zou ook niet weten wat ik ermee moet hier in huis. Lekker op de bankrekening laten staan.

Of ja niets.... beetje in mijn man zijn portemonnee, hij betaald wel nog kleinere bedragen contant.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Eigenlijk niet. Alleen wat in mijn portemonnee zit en in de spaarpot van ons zoontje.

4. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nooit meer dan €10. Niet bewust, dat is meestal wat we aan kleingeld hebben verdeeld over spaarpot dochter en onze portemonnees. We pinnen eigenlijk altijd alles.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bijna nooit. Heel onhandig voor als de glazenwasser weer eens langskomt ofzo. Mijn man heeft wel altijd een paar tientjes in zijn portemonnee. Maar ik betaal vrijwel alles met pin.

6. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Meestal iets van een vijftig euro. En dat is dan niet expliciet 'in huis', maar gewoon wat verdeeld over onze twee portefeuilles zit.

7. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    alleen wat er in mn portemonnee zit en wat er in de spaarpotjes van de kinderen zit.
    en mijn portemonnee kan ook nog eens wekenlang leeg zijn als ik besluit gewoon te pinnen in de winkels

8. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij hebben wel iets aan contant geld in huis, maar niet veel.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Meestal alleen wat kleingeld.

10. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

Oct 27, 2014
    1,555
    666
    113
    Alleen wat kleingeld of max twee briefjes van 10/20 euro. Hier betalen we ook alles met de pinpas.

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Toevallig gisteren 2EUR gevonden in mijn winterjas :D

Ik heb nooit cash ed, alles gaat via de pin.

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ja hier altijd een 200 euro of zo in huis. Verdeeld over meerdere potjes ;) Ik heb ooit gedoe gehad met een verloren pinpas en echt wat een gedoe toen, dus sindsdien altijd wat in huis.

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik heb wel een vast bedrag in huis voor noodgevallen. Wij hebben geen auto dus als er iets gebeurd en we moeten ineens weg is het openbaar vervoer of taxi.

14. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

Mar 29, 2016
    354
    142
    43
    uhm wij hebben wel een flink bedrag cash in huis maar dat zit in een dichte spaarpot haha niet de bedoeling dat we dat gaan gebruiken. Verder wel altijd 20/50 papiergeld in huis en nog een open spaarpot met alleen kleingeld (5,10,20 en 50 centen,makkelijk voor de rommelmarkt,collecte, parkeergeld enz.). Ik vindt het wel prettig om altijd wat geld bij de hand te hebben.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh wel een redelijk bedrag. Sowieso om ons minimaal 2 weken mee te redden.
    En een grote stenen pot met kleingeld, laatst geteld en het was meer dan 200 euro 😱

16. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Voor diegenen die zeggen alles te pinnen. Kan dat dan in Nederland? Hier moet je bij de bakker etc toch echt wel cash bovenhalen.

17. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Het gaat hier echt heel makkelijk, nu zelfs contactloos pinnen, heel erg fijn.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
  19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ja hier kan je overal wel pinnen.
    Zelfs op de markt hebben veel verkopers een pinautomaat bij zich, ideaal :)

Ot; wij hebben hooguit 10 euro verdeeld over de portemonnee's

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook altijd een vast bedrag in huis.
    Vorig jaar was mijn pinpas ingeslikt op een zaterdag omdat die geskimd was en mijn man zat toen in het buitenland dus ik had niets in huis.
    Ja de spaarpotten van de kinderen maar het is niet de bedoeling dat ik daar geld uit ga halen.
    Toen wel even gedaan voor wat boodschappen en weer netjes terug gedaan toen ik weer kon pinnen met een nieuwe pas.
    Sindsdien altijd een bedrag van max 200 euro in huis.
    Je weet immers maar nooit in een noodsituatie.

Share This Page