N.a.v. het topic of je kleding van de zeeman/wibra kado zou doen, kwam ik op de vraag wat voor een kadootjesgever jij bent. Ik vind het heerlijk om veel moeite te doen voor een kadootje, uit te zoeken wat diegene leuk vindt, waar hij/zij van houdt, hier kan ik erg lang mee bezig zijn en helemaal enthousiast van worden. Kadootjes pak ik het liefst zelf in met mooie lintjes en dingetjes, in de hoop dat de ontvanger helemaal gelukkig is met het kadootje dat ik gegeven heb, alleen al om het uitpakken. Ik vraag vaak niet wat de persoon wilt hebben maar ga zelf op zoek naar iets waarvan ik weet dat de ander het leuk vindt maar misschien niet zo snel zelf zou kopen. Ik organiseer ook vaak grote cadeaus met vriendinnen en houd ervan om iemand te verrassen. Kadootjes hoeven niet per se duur te zijn, ze moeten mijns inziens léuk zijn. Opmerkingen als 'het gaat om het gebaar' kan ik bijvoorbeeld helemaal niet bij mezelf plaatsen. Als je het alleen om het gebaar doet maar niet om mij gelukkig te maken met het kadootje, dan heb ik oprecht liever dat je het gebaar achterwege laat en het geld in je zak houdt. In mijn omgeving zie ik heel veel soorten kadootjesgevers, mensen die altijd geven wat je gevraagd hebt, mensen die enkel geld geven, mensen die nooit geld geven, mensen die denken dat het het leukst is om heel veel te krijgen en dus ook heel veel kopen maar van weinig waarde, mensen die vooral kopen wat zij zelf leuk zouden vinden en niet aan de ander denken, mensen die altijd kadootjes 'vergeten' te kopen, mensen die altijd cadeaukaarten geven met een gigantisch bedrag erop, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat voor kadootjesgever ben jij? En hoe denk jij over kadootjes geven/krijgen?
ik maak graag cadeautjes zelf vooral als kraam cadeautjes gisteren toevallig nog luiertaart gemaakt .... de luiertrein heb ik als kraamcadeautje geven en het boeket met sokjes aan iemand die net wist dat ze zwanger was ..... ik vind het super leuk om iemand op speciale momenten toch te verwennen .... meestal gewoon kleine lieve cadeautjes zodat je naar elkaar toe ook geen ongemaken krijgt
Ik maak het mezelf meestal makkelijk door geld of een cadeaubon te geven. Alleen voor kinderverjaardagen koop ik wel een cadeau.
Ik probeer zo origineel mogelijk te zijn en/of dingen te geven waarvan ik weet dat de ontvanger ze echt nodig heeft. vb Ballonvaart, tickets voor een bepaald evenement, jaarabonnement op de krant, seizoensabonnement voor voetbal. Voor m'n familie / vriend / kinderen kijk ik dan ook op geen cent... En ik pak ze ook het liefst zelf in - is echt een deel van het ritueel
Wauw missymaaike, echt superleuk! Ik probeer het ook altijd zo origineel mogelijk te houden. Dat kan dan een doe-cadeau worden, of iets waarvan iemand heeft gezegd het leuk te vinden, een paar maanden voor zijn/haar verjaardag, en het totaal niet meer verwacht te krijgen omdat het dus al een paar maanden geleden is.
Ik vind het altijd erg leuk om een ''cadeau-pakket'' te maken voor de betreffende persoon een mandje met wat dingen erin, doorzichtigfolie erom en een leuk lintje en ziet er erg leuk uit. Bijvoorbeeld laatst voor een neef die gek is van films, een mandje met een zak popcorn,m&m's,flesje cola en cadeaubon van de bios voor vrouwen vaak wat uitgereider dan voor de mannen maar dat is meer omdat ik voor mannen vaak snel inspiratie-loos ben Krijg er altijd erg leuke reacties op
Dit soort cadeau-pakketten maak ik idd ook vaak. Eigenlijk altijd met een "thema". Dus een koffiepakket, theepakket, douchepakket, babypakket, verwenpakket, chocoladepakket enz.......... En iedereen reageerd er altijd erg enthousiast op, dus volgens mij zijn het wel leuke cadeautjes.
Vind het idd altijd wel leuk om moeite te doen voor een kadootje... Weet nog twee jaar terug toen mn vriendin bevallen was van de 2e... Kmoest die dag nog komen kijken van haar.. Heb toen echt in een uurtje tijd flink moeten nadenken voor een kadootje... Uiteindelijk echt een heel leuk pakje samengesteld aan kleertjes waarvan ik wist dat zij het ook leuk zou vinden
Ik probeer rekening te houden met voor wie het is, ik hoef het niet leuk te vinden het gaat om de ander.
Ik doe ook altijd erg mijn best om leuke/mooie cadeautjes uit zoeken! Helaas gebeurt dit andersom zelden, vind ik echt heel jammer! Ik vind het vaak ook niet leuk om geld of cadeaubonnen te krijgen, vooral niet als je verschillende bonnen krijgt en er nog niet iets mee kan..
Dat is ook waarom wij in de vriendenkring hebben besloten om niet meer aan cadeautjes te doen. Het kost erg veel tijd en de meesten komen dus met een envelop aanzetten (die je een paar maand later weer terug zou kunnen geven op een verjaardag daar.) Wij komen dus met verjaardagen gezellig feestvieren en nemen geen cadeau's meer mee het gaat echt om het samenzijn. Voor andere gelegenheden maak ik dan dus die themapakketten, ook omdat daar dan meestal wel iets voor te bedenken is.
Ik doe ook altijd wel moeite. Meestal doe ik een thema. Vandaag ook weer voor mijn zwager en zijn vrouw geshopt. De 1 is op 20 januari jarig en de andere op 21 januari. Ik heb dit keer iets voor hun lichaam gedaan. Van Rituals showerschuim ( voor haar 1 en voor hem 1), speciale thee voor haar erbij en voor hem scheerspul. En dan nog massage handschoenen en twee leuke tasjes om het in te geven.
Ik hou ber ook van om mensen te verrassen. En vind het heerlijk om te cadoshoppen. Net wat je zegt het hoeft niet duur te zijn. Maar dat is mijn manier om te zeggen: Ik doe moeite voor jou omdat je het waard bent.
Wat voor cadeautjesgever ben ik? - ik geef vrijwel nooit geld of cadeaubonnen, alleen als de ontvanger écht niets anders wil en ik weet dat ze het niet breed hebben (en pas nog een 'tegoedbon voor een dagje sauna of Artis', mocht m'n vriendin zelf kiezen welke van de twee ze wilde. sauna alleen met mij samen, Artis met onze gezinnen. dit is dan een heel ander soort cadeautje; het cadeau uitzoeken en maken kost geen tijd, maar ik geef daarmee het teken: ik vind het ontzettend leuk om een dagje iets met jou te doen, laten we daar weer eens tijd voor maken!) - ik geef iets waarvan ik denk dat de ontvanger het leuk zal vinden en in elk geval wat ik zelf leuk vind - ik ben geen zelf-maker, dus van die prachtige surprises hoef je van mij niet te verwachten (echt waar, wow! een en al bewondering voor degenen die dat wel doen) - ik heb meer geld dan tijd, dus ik maak mij er wel eens makkelijk van af door gewoon iets moois te kopen en daar zelf weinig tijd aan te besteden - ik koop ook wel eens leuke spulletjes zonder dat ik daar al iemand bij in gedachten heb. als ik dan een cadeautje nodig heb, kijk ik bij die nieuwe spullen en zoek iets uit in m'n eigen cadeauwinkeltje waarvan ik vind dat het bij diegene past (enorme time saver!)
Wij hebben binnen de schoonfamilie de regeling dat je een kado koopt voor de eerstvolgende die na jou jarig is. Dan is het budget ook 50 euro. Maar je hoeft dus maar eens per jaar een cadeau voor iemand uit te zoeken. Vanwege het bedrag is het voor de ontvanger dan ook makkelijker een groter cadeau te vragen. Ik probeer wel origineel te zijn, maar dat valt toch nog vaak tegen door tijdsdruk (meestal ook wel eigen schuld hoor ) Nieuw voornemen.... originele cadeautjes bedenken en uitzoeken!
Zo echt super leuk zeg dit! Zo ver ga ik niet. Ook geen tijd voor, maar probeer altijd wel mn best te doen en mooi in te pakken. Maar dat valt het hierbij in het niets !