Goedemiddag dames, Mijn ouders kregen laatst bezoek van een zogenaamde meneer van een incassobureau.. Hij belde aan en het eerste wat de beste man zei: ik kom even 180 euro ophalen Mijn moeder heeft toen mijn vader erbij geroepen omdat zij dit niet vertrouwde, en ze dus geen openstaande rekeningen heeft staan en al zeker niet zover dat er een incassobureau aan te pas moet komen. Na lang doorvragen zei de man dat ze een rekening van 180?? Euro heeft openstaan bij babywalz, waarop mijn moeder reageerde ik weet niet wat babywalz is en ik heb al zeker niks gekocht voor baby's omdat ik daar niks mee te maken. De beste man ging hiermee akkoord en liet nog een stapel zien met brieven van babywalz, dan ga ik al deze mensen nog eens af die hier openstaande bedragen open hebben staan???? En weg was de beste man.. Vreemd.. Iemand dit al eens meegemaakt? Op Google ken ik wel iets vinden, alwaar zwaar verouderd. Ik was benieuwd of iemand iets soort gelijks heeft meegemaakt? Laat ik hierbij zeggen dat de beste man zich niet legitimeerde en het bedrag contant wilde hebben??? Wat een achterlijke heb je ook in de wereld, er zou maar net een oud vrouwtje opendoen die bang wordt en zo het bedrag contant geeft!! :x
Klinkt als oplichterij. Triest!! Hebben je ouders er wel melding van gemaakt bij de politie? Dat zou ik namelijk wel doen.
Als ik het zo lees, denk ik niet dat de man oprecht uit naam van Babywalz heeft gehandeld. Ik werk bij een grote energiemaatschappij en, helaas helaas, worden er ook regelmatig e-mails uit onze naam verstuurd met daarin de mededeling dat er bedragen open staan en men deze z.s.m. dient over te maken naar rekeningnummer x. Oplichterij, ik heb er een hekel aan!
Wat een oplichter, zeg. Dit vind ik dus echt te triest voor woorden, zo'n man hoort opgepakt te worden... Babywalz bestaat idd al heel lang,maar dit is echt niet de manier waarop ze te werk zouden gaan...
Aan Babywalz is ook nisk verkeerd. Maar iemand van een incassobureau aan de deur? incassobureau komt niet eens aan de deur. Een gerechtsdeurwaarder komt aan de deur en deze komt dan niet zomaar contant geld halen, maar een vonnis of dwangbevel / dagvaarding brengen. De deurwaarder kan beslag leggen op je inboedel, maar ook loon / uitkering.
Ik denk niet dat die man uit naam van Babywalz gehandeld heeft en dat het oplichting is. Iemand van het incassobureau komt niet aan de deur, dat doet een gerechtsdeurwaarder.
Ik weet wel dat wij ook ooit wat problemen hebben gehad met Babywalz. Toen daar een autostoel voor onze zoon gekocht op rekening. Door omstandigheden volledig vergeten te betalen. Herinnering ontvangen en deze door vakantie niet kunnen betalen, kregen 3 dagen de tijd. De week daarop kregen wij meteen een telefoontje van het incassobureau dat het daar al lag. De stoel koste 100 en uiteindelijk waren hier 115 incassokosten en herinneringkosten bij gekomen. Dit alles in een maand tijd. Nu weet ik wel, je moet je rekeningen op tijd betalen. Dus deze discussie hoeven we niet te voeren. Wat ik er wel mee wil zeggen, is dat wij toen vonden dat Babywalz wel erg snel was met de kosten hoog op te voeren en te dreigen met deurwaarder etc.
Doet mij denken aan wat k in mn oude woonplaats had. Mijn oudste was nog een baby,dus al ff geleden. Deurwaarder aan de deur,en die wou dat ik samen met hem mee naar de bank ging zodat ik mijn geld kon pinnen en aan hem kon geven Hij drong zich ook bijna mn huis in maar gelukkig had ik gauw genoeg de deur dicht gedaan en zei ik via het raam vanuit mijn woonkamer dat als hij een deurwaarder was hij dit moest aantonen,deed hij niet. Ik wou papieren zien,had hij niet. Dus ik zei dat hij maar zijn kaartje moest geven en ik het kantoor zou bellen,deed ie ook niet. Hij wou het met mij afhandelen..... Ik zei hem dat ik zonder bewijs en alles niks betaal en dat hij maar een brief moet sturen en heb het raam dicht gedaan. Hij stond nog even als een dwaas in mijn voortuin en is later weggegaan. Nooit meer wat van gehoord.... Er lopen zat oplichters rond hoor,kijk er echt mee uit. Dat van baby walz vind ik ook maar naar klinken! Indd baby walz bellen en navraag doen en zeker doorgeven!!!