Nu zit ik met een vraag... het zit zo: Men vriend is ambtenaar.. je hebt verschillende niveaus niveau a = master niveau b = bachelor niveau c = hoger secundair niveau d = lager secundair of geen diploma Hij heeft een diploma hoger secundair maar dacht hij dacht dat hij niveau d was ... daar wordt hij ook naar betaald... Zou het kunnen dat daar een grote fout in is gebeurd? Of wordt je gewoon betaald naar de soort job dat je er uitvoert? (hij doet wel wat administratieve taken ook) Het is misschien raar geformuleerd of uitgelegd .. sorry , niet men sterkste kant... Ik vind op internet niet echt men antwoorden en hoop dus dat er hier iemand meer van weet? ...
Normaal gesproken word je betaald voor de soort baan. Als je hoog opgeleid bent maar bijv. voor vuilnisman solliciteerd krijg je niet het salaris wat past bij je opleiding. Ik neem ook aan dat hij akkoord is gegaan met het salaris wat hem toen is aangeboden.
Denk het idd dat het zoiets zal zijn... Hij werkt nu als ambtenaar al een 12 a 13 jaar ... (hij is er nu 39) Aangezien ik ook aan het solliciteren ben voor een job id ambtenarij heb ik me er al een beetje in verdiept in de voor- en nadelen als ambtenaar. Daardoor zag ik dat hij geen niveau d is maar eigenlijk niveau c. Nuja, hij zal wel een job van niveau d uitoefenen ik kan tenslotte ook solliciteren voor jobs van niveau d... Voor ieder niveau is er een loonbarema en dacht even dat hij al jarenlang onderbetaald werkte . Maar problem solved .. Bedankt voor de reactie, twinkle star Grts
Ik heb er ook nog nooit van gehoord.. Gaat hier in Nl toch op basis van loonschalen? En je opleidingen en werk niveau etc?
TO komt uit België, en daar gaat het er anders aan toe dan in Nederland. TO, dit is een Nederlands forum, met een handjevol Belgen. Ik denk dat een Belgisch forum behulpzamer kan zijn in dit soort vraagstukken. Of probeer de vakbond, als je aangesloten bent.
Idd, van België wij even vergeten dat dit een nederlandse site is maar volgende week gaat hij terug werken (veel verlof!), kan hij het eens op zen werk nahoren Al bedankt voor de reacties he allemaal Grtjes Dimpel