Frisse gezichtsgel met spf 50

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 19 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bestaat dit überhaupt? Ik begin vanavond weer met een bepaalde crème waardoor mijn huid de komende weken niks verdraagt (als in: elke aanraking doet pijn, constante jeuk, roodheid, schilfering). Waarom zou ik dit willen inderdaad? Om ontstekingen van binnenuit aan te pakken en ik mijn fluwelen babyhuid terug wil :roflmao:.

Ik zal dus niks geen crème of iets smeren, maar moet wel iets met een hoge spf hebben aangezien ik anders brandwonden krijg (die fout maak ik nooit meer). Bestaat dit in een frisse gel zonder toegevoegde troep (geur etc)?

Ik weet dat Clinique een fijne gel heeft maar aangezien ik weer opnieuw met de kuur begin, is zelfs dat al too much in het begin.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    #3 Jo79, 19 mei 2023
    Laatst bewerkt: 19 mei 2023
    Mag je wel met die crème in de zon? Klinkt redelijk agressief.

Ik ken geen gel die zacht is voor de huid en een hoge spf heeft.

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Deze is fijn maar weet niet of die ook in 50 is

Bijgevoegde bestanden:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Kanarie en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Cinnabun

Cinnabun Lid

26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Wat heftig Nina! Welke crème ga je gebruiken als ik vragen mag? Tretinoine?

Ik smeer elke dag spf 50 en gebruik dan deze: https://www.wehkamp.nl/garnier-ambre-solaire-sensitive-expert-super-uv-fluid-gezicht-spf-50-40ml-16535921/?MaatCode=000&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Beauty&utm_term=165359210000&gbraid=0AAAAAD39Yjt4TDSgMpawN15zh3a6gcGIG&gclid=CjwKCAjwxr2iBhBJEiwAdXECwyi3T5pfLhO8EQYEohJLS_a-9-BWgbBJ4FLeG83X5OfUgvOPMtwNBxoCxvcQAvD_BwE

Het is geweldig spul, een hele dunne fluïde die niet prikt in de ogen, geen parfum heeft en een hele mooie finish geeft. Niet te glimmend. Veel vriendinnen van me gebruiken hem nu ook. Nu is er een kortingsactie dus ik heb weer 10 flesjes ingeslagen :D

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee absoluut niet. Maarja, ik ontkom er niet aan. Soms loop je buiten als het zonnig is. Tel daarbij op dat ik van nature wat getint ben en dus snel bruin word (dat wordt nu onderdrukt). Ik heb normaal factor 10 nodig ofzo. Maar nu dus echt zeker 50. Vandaar m’n vraag. Het is idd troep. Maarja, als je al 20 jaar acné hebt en er 5 jaar geleden een dermatoloog kwam met serieus dé oplossing (ik heb over 2 mnd ws echt een op en top gave huid terug), dan is dat best verleidelijk.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heel goed tip, dankjewel. Ik ga dit zeker even onderzoeken. Thanks!

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja idd. Ik heb het eerder gehad. Wat een troep. Maar wat effectief. Ik reageerde er mega heftig op maar het was na doorzetten dus ook mega effectief. Ik baal zo dat ik opnieuw moet beginnen met opbouwen. Want wat geeft het resultaat maargoed. Ik heb het te lang uitgesteld. Het is weer helemaal terug. Grote onderhuidse ontstekingen, jeuk, onzuiverheden, roodheid, schilferingen man man man. Godzijdank heb ik een super goed foundation die bijna alles maskeert maar dat lost niks op. Ik weet gewoon dat als ik dit volhoud; ik straks wakker word met écht een hernieuwde zuivere huid. De weg ernaartoe is heftig (leuk voor m’n werk dit ook) maargoed. Doorbijten!

9. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Ik gebruik beauty of joseon 50+ in combinatie met tretinoine.
    Maar zoals jij de creme beschrijft klinkt het wel erg heftig. Ik heb heel rustig opgebouwd en geen pijn, jeuk, ed gehad.
    Ik gebruik cicaplast als het trekkerig aanvoelt.
    Hier af en toe nog een ontstekinkje of pukkel maar over het algemeen een redelijk gave huid na paar maand gebruik. Op roodheid en littekens na maar dat is logisch.

10. Cinnabun

Cinnabun Lid

26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Zet ‘m op Nina!
    Ik gebruik het dus zelf tegen huidveroudering. Er is super veel onderzoek naar gedaan en is dé gouden standaard hierin. Ik ben 34 maar m’n huid ziet er echt nog goed uit en gebruik het daarom zo graag!

Heb het ook heel langzaam moeten opbouwen. Ik smeer nu om de dag en zo gaat t goed. Maar zodra ik iets te vaak gebruik is m’n huid mega droog, schilferig en ellendig! En ik loop nu dus constant met een pet of een hoed (en dus die spf50) omdat ik anders echt verbrand. Maar ik heb het er toch voor over :o:

Hopelijk zie je snel resultaat!

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Mag ik vragen wat je gaat gebruiken waardoor je nu crème zoekt? Hier inmiddels 40 met nog steeds puberhuid…….

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Geen gel, maar een hele vloeibare lotion.
    https://www.laroche-posay.nl/anthelios/anthelios-uvmune-400-tinted-fluid-spf50-plus

Komt er echt in druppels uit. Ik doe 2 druppels op mijn vinger en dan mijn voorhoofd (voor hele gezicht 8-10 druppels). Doordat het zo vloeibaar is, doet het smeren ook geen pijn als mijn huid slecht is.
    Ik heb een hele gevoelige huid (rocasea+eczeem, met onderhuidse ontstekingen). Tijdens medicatie en peelings werd deze me aangeraden door de dermatoloog. Dit gaat van alles wat ik geprobeerd heb het beste. Andere zonnebrand is te dik, waardoor het smeren voelt als 'trekken' aan mijn huid. Ik smeer als brave Hendrik het nu elke dag, omdat zonlicht een uitbraak kan triggeren.

13. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Brushonblock! Is een poeder met kwast.

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.482
    113
    Mijn moeder doet dit soort dingen juist in de winter, het smeren van dit soort cremes, juist omdat je nu de meest zonnige periode in gaat, lange dagen, hoge zonkracht, is het helemaal niet handig om een creme te smeren die je huid zo erg aantast. Waarom wacht je niet tot de herfst?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Over het algemeen werkt een poeder beter als touch up qua spf maar niet voldoende alleen.

hibiscusje vindt dit leuk.
  16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik las je bericht en ik wist gelijk dat het om Tretinoïne ging :p

Ja die is heerlijk! Sowieso een prachtig merk. En Cicaplast B5 zit bij mij eigenlijk standaard in m'n avondroutine :)

Zelf gebruik ik deze elke dag: https://www.littlewonderland.nl/nl/isntree-hyaluronic-acid-watery-sun-gel-spf50-pa.html

Heeft de leuke eigenschap dat het ook een geweldige make-up primer is ;)

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Maar dat is nog steeds te weinig zonnebrand joh :( Ik ken die, heb 'm zelf ook een poosje gebruikt, maar 8-10 druppels is echt niet genoeg hoor voor echte bescherming.

suus1983 vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ja deze is ook heel fijn. Heb nu de joseon en deze in stick vorm. Beiden ook erg fijn vind ik.

Aegyo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina