Ik heb een tijdje terug een buggy gehaald het is een quinny zapp nou ben ik de bon kwijt maar hij is kapot gegaan het is een 2012 model wie o wie kan mij helpen????? Owja ik heb hem bij de prenatal gehaald en contant betaald.
Ze kunnen die bon gewoon in het systeem achterhalen en uitprinten als jij weet welke datum je daar (ongeveer) was. Dat kan bij hema, karwei, blokker etc en zelfs de albertheijn
In de openingspost staat dat ts contant betaald heeft... en ze kunnen het alleen achterhalen als je gepind hebt.
Wil je het declareren toevallig op een reisverzekering? (of misschien een gewone) Vorig jaar is mijn buggy namelijk kapot gegaan tijdens de vliegreis naar Ibiza. Had helaas geen bon meer. Heb het uitgelegd en het dagberdrag terug gekregen... Misschien gewoon proberen?
Weet je ook niet meer welke dag? Wij kunnen namelijk de bon gewoon uitprinten of er nou contant betaald is of gepind. Als we de dag maar weten.
Volgens mij kan iedere winkel dat. Als ze het niet "kunnen" dan zijn ze gewoon te lui. In sommige systemen is het namelijk wel even een klusje.
Nou, in ons systeem kan ik niet verder terugkijken dan een maand geleden. Dus niks luiheid. Eerlijk gemakzucht van klanten die vaak weigeren die bon te bewaren en het vervolgens op de winkelier afschuiven.
Ik weet de dag niet meer precies en dan krijgen ze de bonnen van alle winkels en moeten ze die allemaal nagaan en dat kost te veel tijd...
maar als je in je pin gegevens kijkt dan ehb je dag en tijd plus bedrag. dan is t zo gevonden. Als ik een bon zou hebben zou ik m niet geven want als ik dan wat heb met mijn wagen heb ik geen bon. snap je? dat is t lastige ervan.
Ik heb contant betaald en als je hem zou geven heb je geen bon meer nee maar inscannen en doormailen of een kopietje en dan opsturen heb je zelf je bon toch nog
Ik denk dat de meeste winkeliers wel een originele bon willen zien juist om dit soort dingen te voorkomen. Het enige wat je kan doen is de winkel, of beter nog de fabrikant zelf benaderen en vragen of ze uit coulance de wagen willen maken. Ze kunnen wel aan het serienummer zien hoe oud de wagen is en of er nog garantie op zit.
Bonnen hebben over het algemeen niet een hele lange leestijd, het vervaagt vaak. Dus regelmatig krijgy je ook het advies om een kopie te maken. Ik scan de bonnen van grote aankopen meestal in en sla ze op, op de computer.
Dan liegen ze en hebben ze er gewoon geen zin aan. Prenatal heeft pas geleden een bon voor mij in het systeem opgezocht van een maxicosi die ik ook contant betaald had. Prenatal werkt landelijk echt wel met dezelfde kassasystemen.
De "meeste systemen "kunnen echt wel wat langer terugkijken. Bij mijn werk (etos) kunnen we zelfs tot 1 jaar terugkijken. Overigens is het ook niet altijd luiheid van bonnen bewaren. Soms vervagen de bonnen ook heel snel en heb je dus een niet zichtbare bon.
Maar het is een model van dit jaar zeg je ? Want het is toch een model 2012 dus dan neem ik aan dat je het dit jaar heb gekocht dan kunnen ze wel een beetje schappelijk zijn.