wat kan ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door miriam24, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam24

miriam24 Actief lid

16 nov 2008
    179
    0
    0
    overijssel
    hajj hajj

ik zit met een echt k*t probleem'

mijn vriend en ik zouden gaan verhuizen
    heb me flatje al stop gezet en moet er voor 5 jan. uitwezen

nu vandaag vertelt me vriend dat hij morgen het hele weekend
    drugs wil gebruiken ( en vaker )
    ik zit de echt mee , ik wil niet dat me kind een vader krijgt die drugs gebruikt

dus heb m voor de keus gezet ..maar nu is die boos en zegt die dat ik al zijn vriendschappen heb verpest omdat ik dit niet wil hebben

het is toch niet raar dat ik dat niet wil of stel ik me nou aan?

maja ik denk dat hij voor de drugs kiest en dan sta ik 5 jan. op straat en kan nergens heen
    het huisje staat op zijn naam :(

dus als iemand tips heeft zouden jullie dat aub willen schrijven

liefs miriam

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Zou je niet kunnen bellen met de woningstichting en de situatie uitleggen?
    Als ze nog geen nieuwe huurder hebben, kun je misschien nog iets regelen....

Je hebt groot gelijk, hoor, dat je 't niet wilt hebben! Ik zou 't ook niet moeten. Maar gebruikte hij al vaker drugs? (lijkt me wel, maar voor de zekerheid)
    En is ie inderdaad z'n 'vrienden' kwijt? Als ze 'm laten vallen omdat ie geen drugs meer gebruikt, dan zijn 't lekkere vrienden geweest :rolleyes: Die kun je dan toch beter kwijt zijn..?

Heel veel sterkte! Denk niet dat ik je echt goed kan helpen, maar vind het wel ontzettend vervelend voor je...

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik kan in je verhaal niet opmaken wat over wat voor soort drugs het gaat.. Softdrugs of harddrugs..

Beide zijn niet goed en als jullie gaan samenwonen betekend het dat jij evenveel recht hebt om te bepalen wat er ook in jouw huis gebeurd. ZOals MvS aangeeft zijn vrienden pas vrienden als ze accepteren zoals je bent.. Als hij drugs moet gebruiken anders is hij zijn vrienden kwijt, moet hij eerst eens nadenken wat vriendschap voor hem betekend.

Sowieso ben jij zwanger en mag hij rekening met jou houden, dat houdt in dat hij niet bij jou in de buurt rookt of wat dan ook.. Ik zou hier een heel goed gesprek over aangaan zonder van te voren een beslissing te nemen. Maak een lijstje met vragen die je hem kunt stellen en die voor jou wel belangrijk zijn, misschien kunnen jullie tot een compromis komen voor je overhaaste beslissingen gaat namen. Mocht dat niet baten is het inderdaad jij of de drugs...
    Succes!

4. little angel

12 nov 2008
    77
    0
    0
    bediende (ambtenaar)
    Erembodegem (Aalst)
    Hey,

Deed me zeer zo'n verhaal te lezen... :(
    Als je vader wordt zou je zelfs automatisch moeten stoppen met zo'n vuiligheid en volwassen worden!
    Wist je dit vroeger dan niet?
    Ik zelf ben altijd anti drugs geweest (mijn beste vriendin haar broer was zwaar verslaafd en heb daar veel gezien), ik zal daarvoor niet op andere mensen neerkijken maar voor mij...nooit!
    Toen ik mijn vriend leerde kennen deed hij dat heel af en toe...heb hem dan ook laten kiezen...mij of zijn drugs...ookal was het maar bij gelegeheid, ik wil dit niet!
    Zijn vrienden doen dit ook en bij ons samenwonen heb ik dan ook heel duidelijk gemaakt dat dat vies spul niet in huis komt nooit, van wie dan ook, ik wil geen gestelde apen in mijn huis!
    Sorry :rolleyes: maar dit is mijn mening gewoon en ik vind dat je echt op je strepen moet staan en nadien zal hij het wel beseffen en zal hij blij zijn.
    En zoals gezegd zijn als zijn vrienden hem dan laten vallen, dan zijn het geen vrienden hoor.
    Ik zou nog voorbeelden kunnen geven maar dan gaat dit berichtje oneindig zijn.
    Sta op je strepen en wil hij het niet sorry dan zou ik terug alleen gaan wonen want ik zou niemand met drugs in zijn lijf in de buurt van mijn baby willen! Mss kan je wel bij iemand van vrienden of familie terecht tot je iets gevonden hebt of mag je er wel inblijven van je huisbaas...hij zal mss zelfs blij zijn dat er geen nieuwe huurders in moeten komen.
    Veel sterkte.

5. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Wat raar dat hij zoiets op voorhand aangeeft. Alsof je zoiets geks plant :S. Ik vind het heel zielig voor je maar ik zou nooit, echt nooit accepteren dat mijn partner aan de drugs gaat. Al helemaal niet als hij vader wordt en zijn verantwoordelijkheden moet nemen. Ik weet natuurlijk niet of je al eerder wist dat hij drugs gebruikt en of je hier eerder bezwaar tegen hebt gemaakt, maar ik hoop dat je met een goed gesprek duidelijk kunt maken waarom je niet wil dat hij geen drugs gebruikt. En dat je er niet op uit bent zijn sociaal leven te verpesten maar dat je nadenkt over de toekomst en zijn rol als vader straks.

Wat je woning betreft, kun je dit nog ongedaan maken? Je woningbouw bellen en het verhaal uitleggen en kijken wat de mogelijkheden zijn? En sta je als woningzoekende ingeschreven? Kun je evt bij je ouders voor een paar maandjes terecht of elders mocht je echt geen andere optie hebben?

Probeer op die vragen antwoord te krijgen en ondertussen te kijken of het mogelijk is jullie relatie te herstellen. Sowieso, al trek je bij hem in, moet je zorgen dat je medehuurder wordt of je op de wachtlijst zet want als hij elke keer omslaat als een blad aan een boom dan ben je sowieso niet echt zeker dat je daar altijd terecht zult kunnen.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop niet dat ik je met mijn woorden heb gekwetst.

6. Eefje77

Eefje77 Actief lid

27 nov 2008
    132
    0
    0
    Hay Miriam,

Ik zou ook absoluut niet willen dat mijn kind zou opgroeien waar drugs wordt gebruikt en ik zou hem ook voor dezelfde keuze hebben gesteld. Goed gedaan! Je moet nu echt aan je kind denken!
    Wat betreft zijn vrienden: lekkere vrienden zijn dat. Ze willen geen vrienden meer met hem zijn als hij geen drugs meer zou gebruiken, wat een vrienden!
    Sorry, ik ken jullie natuurlijk niet, dus ik kan alleen maar afgaan op wat ik lees van jou, maar het lijkt me dat je goed gehandeld hebt.
    Ik zou idd zo snel mogelijk contact opnemen met de woningstichting, en anders met de gemeente waar je woont om te zien welke mogelijkheden er zijn.
    Veel sterkte!

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik zou maar even snel gaan bellen en je situatie uitleggen.

Enne dumpen die vent van je want dit is geen goede relatie.
    Kies voor jezelf en je kindje dat is veel belangrijker.
    Ondanks alles gaat hij toch voor de drugs anders komt hij daar niet zo ineens mee.
    Hij wil duidelijk jullie kindje niet dus weg met die vent.

Succes meid

8. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Hey miriam24,

Wat lees ik nou weer, heb je net het ene afgesloten en dan nu dit :(

Waarom wilt hij in godsnaam die drugs gebruiken?
    Hij moet volwassen worden en zijn verantwoordelijkheid nemen!

Ook ik zou het nooit toe staan no way, en ik denk dat er veel mensen zijn die daar het zelfde over denken.

Probeer net als laats nog eens een goed gesprek met hem aan te gaan en je punten goed uit te leggen. Zeg hem ook dat jullie elkaar hebben en dat dat veel belangrijker voor hem zou moeten zijn, als zijn vrienden die wel drugs gebruiken. Er komen heus wel nieuwe vrienden in jullie leven, en dan lui die geen drugs gebruiken.

Dikke knuffel

PS En id bel de bouwvereniging op en leg je verhaal uit.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sorry hoor, maar dan geef ik hem niet eens de keuze meer.. Opr*tten die handel.. is niks waard om papa te worden. :evil: :oops:

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Wil je vriend in het weekend stappen met zijn drugsvriendjes?
    Of wil je vriend bij jullie in huis eens lekker los gaan op de drugs?

11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

jeetje meid wat een rotsituatie..
    als ik jou was zou ik heel snel naar de woningbouw gaan en het verhaal uitleggen.. grote kans dat je het contract dan nietig kan laten verklaren en een nieuwe tekent! ik zou zo niet willen samenleven.. en een kindje niet in zo'n situatie laten verkeren.. stel je voor zeg dat hij haar oppakt in verwarde toestand en haar laat vallen.. en al die vieze dampen en chemische troep in je huis, nee dat zou ik niet pikken!
    niet echt verantwoorlijk en als je niet uitkijkt heb je zo de kinderbescherming op je dak! dus ik zou naar de woningbouw gaan en met je kindje in een eigen huisje gaan wonen waar niet van die drugskikkers rondlopen!

sterkte meid!

12. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hij durft dan ook gewoon doodleuk door de tel te melden dat hij van het weekend drugs gaat gebruiken? Sorry, maar deze jongeman spoort niet. Ik zou maar goed nadenken over de keuzes die je wilt maken. En zoals velen hebben gezegd: bel de woonstichting en leg je situatie uit.

Veel succes en sterkte!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even een paar vraagjes... Per waneer heb je je woning stopgezet? Dat is toch nog maar een paar dagen geleden? Dan kun je er vast nog wel onderuit. Maandagochtend meteen bellen met de woningbouw!

Verder ook niet onbelangrijk: Kun jij het je veroorloven om in je eentje (en straks met kind) in je huidige woning te blijven wonen?

En wat iemand hierboven ook al zei: Zijn je ouders geen optie?

Ik vind de reactie van je vriend erg vreemd. Ik begrijp dat hij ook heel lief kan zijn, maar dit gedrag is echt raar. Als je dit van hem wint (dus dat hij niet aan de drugs gaat met zijn vrienden), weet je dan zeker dat je volgende week niet weer een ander probleem hebt? In andere woorden: Kun je met deze jongen een stabiele, veilige omgeving maken voor jullie kindje? Ik vind het een beetje een engerd, als ik lees wat hij allemaal zegt en doet...

Ik ben benieuwd naar hoe het nu met je is.

14. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hey meis ik herken je situatie, ben vorige week erachter gekomen dat mijn vriend af en toe speed gebruikt.
    Ik weet dat hij regelmatig blowd, en heb tegen hem gezegt die rommel niet in huis te willen.
    Hij zegt nu ermee te zijn gaan stoppen, eerst zien dan geloven, omdat hij al tegen mij gelogen heeft.

Blowen doet hij ook wel met regelmaat, maar dat is meer om een medisch reden, hij zit in de bouw, heeft vaak last van zijn rug, knieen en schouders, soms zo erg dat hij ligt te trillen op bed en snachts wakker is, dus dan accepteer ik het ook meer.
    Hij mag alleen van mij zodra er een uk op komst is, niet meer blowen bij huis

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vind het al verbijsterend genoeg dat je zegt dat ie waarschijnlijk zn drugs kiest boven jou en jullie kindje. Zou persoonlijk al niet eens meer moeite doen als ik al het idee zou hebben dat ie zn drugs belangrijker vind. Onvolwassenheid, onverantwoordelijkheid en egoisme zijn eigenschappen die een (aanstaande) vader niet hoort te bezitten. Niet bepaald een rolmodel voor je kindje.

Wat je huisje betreft: wat de rest al zei, idd even bellen en je situatie uitleggen en misschien dat er nog wat te regelen valt.

Heel veel sterkte!

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Maak idd dat je wegkomt.Ga naar familie indien mogelijk,anders hulp zoeken via maatschappelijk werk of je huisarts.
    Veel sterkte!

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    We zijn al bijna 2 dagen verder. Ik ben erg benieuwd of er nog nieuws is. Miriam?

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    miriam, graag een update.

19. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    @miriam24 Ja hoe is tie nu?

20. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Miriam kan maar een ding zeggen wegwezen dat spul maakt echt heel veel kapot
    .
    Om er vanaf te komen zal hij sowieso moeten breken met zijn vrienden en dat zie ik hem niet doen als ik je verhaal zo lees.

Deel Deze Pagina