Primark moet borstvoeding toestaan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Moli, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik kan mij er ook heel erg aan ergeren. Fijn dat je borstvoeding geeft. Maar wat mij betreft hoef je dat niet van de daken te schreeuwen of in je onderschrift te zetten. Je ziet ook geen onderschrifts over flesvoeding of avondeten van je kind. Vind het ook altijd een beetje een schreeuw om aandacht als ik dat zie, maar als jij dat graag wilt, laat je vooral niet stoppen door mij hoor!
    Ik ben ook heel trots op het feit dat mijn meisjes groeien op Nutrilon en Olvarit. En als er ok gevraagd wordt zal ik mijn ervaring ook zeker delen en hoop ik ook 'anderen te inspireren'.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat je in de meeste winkels geen voedsel mag eten, is omdat er van die viezeriken zijn met vieze kindjes met smerige kinderhandjes die de kleding besmeuren en hun rotzooi achter laten.
    Ik zie een bv gevende moeder ( of fles ) nou niet echt met melk in de rondte spuiten. Zoals die slagroomtetten van Katy Perry.
    Al lijkt het mij wel erg grappig om te zien.
    Dus de vergelijking van geen eten ook geen bv klopt imo van geen kant.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom zet je dat dan in je onderschrift.....even een zijspoor he..maar je zet er toch ook niet in hoelang je kind diksap oid gedronken heeft??
    Al kom ik nu wel op het idee voor een geniaal grappig onderschrift;)

M. drinkt al.....jaar diksap

4. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Haha, niet elke bv "sessie" (?) hoeft natuurlijk altijd intiem te zijn. Als je kindje huilt in een winkel dan troost je hem of haar toch ook, dat is ook intiem :)

Ik vond fv overigens ook een intiem momentje, het is volgens mij niet zo dat dat alleen voor bv geldt.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    haha, dat heeft hij nog nooit gedronken:) Omdat het voor mij echt een hele bijzondere ervaring was, echt een van de mooiste dingen aan het moederschap in de eerste periode. Iets waar ik echt wel veel energie in gestoken heb en heel trots op ben. Daar zit dus een heel ander gevoel bij dan bij diksap drinken. Ik heb me serieus nog nooit geergerd aan een onderschrift over welk onderwerp dan ook. Ik denk toch dat het meer zegt over de mensen die zich eraan ergeren dan over mij.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Sommige moeders hier hebben slagroom hoor:D heb dat ooit eens ergens in een onderschrift zien staan haha.
    Nee ben het wel met je eens. Maar zodra een winkel als regel heeft dat je niet mag eten moet hier wel 1 lijn ingetrokken worden vind ik. En niet de een wel en de ander niet.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja dat gaat hier niet.

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb m'n dochter regelmatig in t openbaar gevoed, maar moet er toch niet aan denken om dat bij de Primark te doen. Nou kom ik daar sowieso niet graag, dat scheelt.

Ik heb wel degelijk gevoed in een kledingwinkel. Een kleine rustige winkel, waar ik al jaren vaste klant ben en ze het totaal geen punt vinden. Ik ging dan gewoon op een stoel in de paskamer zitten, met het gordijn dicht. Heerlijk rustig. Sterker nog, mijn dochter had later (toen ze 1.5 a 2.5 was) zelfs altijd de neiging om dr luier vol te poepen als we in die winkel waren. Alsof ze het aanvoelde! En die mocht ik ook altijd daar, in het magazijn verschonen :)

Dus in een winkel..ja hoor. Maar de Primark? Ik liever niet :)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dit precies.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ja dat vind ik dus niet.
    Bv of fles is van levensbelang voor die kleintjes. Een koekje, appel, pakje drinken voor een dreumes écht niet. Daarbij, uit ervaring weten winkeliers hoeveel viezeriken er rond lopen die hun rotzooi overal laten slingeren.
    Dáárom is een eet en drink verbod vaak van toepassing.
    Dat staat helemaal los van een hongerige 5 maanden oude baby.
    Ik heb geen bv gegeven, maar als mijn ini minie baby'tje honger had dan ging ik gerust ergens met de fles zitten. Of dat nou een bankje in de V&D was of de snackbar, nooit gezeik gehad.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik vind alleen alles omtrent bv zo uitgemolken worden. Wanneer ik mijn dochter de fles zou geven in de primark en ze zouden vragen of ik dat elders zou kunnen dan zou ik dat wel snappen en begrijpen dat dat blijkbaar het protocol is in die winkel. Bovendien bestaat er trouwens geen Pro-kv-actiegroep waar de moeder in dit stuk in haar geval wat betreft bv heen ging om te klagen. Nobody would care. Maar omdat het om bv ging, is het opeens heel ernstig en moet een baby overal a la minute bv moeten kunnen drinken?

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou nee dat mag niet omdat er van die tokkies zijn die van alles gaan jatten.
    En omdat er mensen zijn met kinderen die dat als excuus gebruiken om vervolgens te gaan jatten.
    Dát snap ik.
    Met het geven van bv of fv maak je niets vies, je jat niks, je baby is lekker stil.
    Ik begrijp echt niet wat daar nou storend aan is, gewoon echt niet.

13. Het ging me ook niet om het onderschrift (de onderschriften over flesvoeding zijn er, in reactie hierop, tegenwoordig ook trouwens :D ), maar om het nog even lekker door het topic roepen hoe mooooooi dat onderschrift wel niet is. Tóch nog even lekker van; 'Ja? Zien jullie het? Kijk! Zij heeft zo'n onderschrift en ik complimenteer haar daarmee. En oh, hihi, ik durf het bij-na niet te zeggen want dan krijg ik weer de opmerking dat ik ermee loop te pochen, en dat is natuurlijk helemaal absoluut echt ontzettend niet de bedoeling!' Ik doelde trouwens niet eens zozeer op jouw reactie, dat was in mijn ogen alleen een reactie op een andere reactie ;)

Ik vind borstvoeding mooi. Prachtig. Puur en ontzettend fijn als je die intieme momentjes met je kindje kunt beleven. Het is alleen niet nodig om dat ongewenst in iedereen's gezicht te slingeren. Ik heb het idee dat júíst door dit soort berichten en de foto's waarop alles wél extra goed te zien is ('doe ik normaal nooit hoor, maar nu lekker wel omdat iedereen er zo tegen blijkt te zijn'), mensen zich er meer aan gaan storen. Ik heb het idee dat het negatief gemaakt wordt door zo keihard te 'strijden' voor het overal borstvoeding moeten kunnen geven. Die opmerkingen over 'de gemiddelde reclameposter' hangen volgens mij iedereen de keel uit en hoe vaker ze gemaakt worden, hoe erger het wordt. Daarmee geef je moeders die BV geven in mijn ogen juist een stempel.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik snap überhaupt niet dat je borstvoeding wilt gaan zitten geven in vreselijke hysterische overvolle Primark. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik mijn dochter daar fles zou moeten geven. Primark ligt altijd in grote stad en er zal heus wel ergens een terras of reasaurant in de buurt zijn waar je rustig van het moment met je kindje kunt genieten. Voeden in overvolle vreselijk drukke Primark moet je zelf al niet willen. En zo dringend dat je geen tijd meer hebt om restaurant of auto op te zoeken lijkt me sterk.
    Zelf was ik in de auto gaan zitten. Lekker rustig en geen hordes drukke hysterische mensen voor Primark kleding die om je heen rennen als kip zonder kop.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb verder niets gelezen, maar even nav de originele vraag:
    Hoe zeer ik ook pro-borstvoeding ben... Nee, ik vind niet dat je maar overal en nergens je kind kunt gaan voeden. Leg je hem ook midden in de winkel op de vloer om zn luier te verschonen?
    Ja, ieder kind moet eten/drinken, maar als je zelf honger/dorst hebt ga je toch ook niet uitgebreid in de winkel staan lunchen?
    Borstvoeding... Heel natuurlijk. Maar er zijn heel veel mensen die het niet prettig vinden om tegen de blote borsten van een andere vrouw aan te kijken. Daar mag ook best rekening mee worden gehouden. Beetje geven, beetje nemen.

De winkel uitzetten: nee. Maar ik snap het best als winkelpersoneel verzoekt om het voeden ergens anders te gaan doen.

Wat betreft het pashokje, waar mevrouw naar op zoek was: dat zijn hokjes om kleding in te passen. Niet om borstvoeding te geven.

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    +1
    Ik heb zelf fv gegeven maar sluit me hier helemaal bij aan.

17. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Primark is 9 van de 10 keer superdruk. Ik zou eerder kiezen voor een rustige eetcafé of restaurant in een hoekje. (ik heb nog nooit in het openbaar borstvoeding gegeven)

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik ben zo'n moeder die altijd en overal voedt als het nodig is, maar denk dat vaak alleen andere voedende moeders het uberhaupt door hebben. De primark zou ook niet mijn keus zijn, maar ik zou er niet special voor naar buiten gaan: zoonlief in de draagdoek mijn tepel toe stoppen zodat hij alvast een beetje kan drinken en rustig worden, en ik mijn shop-missie af kan maken, en dan een bankje/terrasje/etc opzoeken.
    Discreet voeden is een kunstje dat je even moet leren, en waar je op dergelijke dagen met kans op buiten voeden je kleding op uitzoekt.

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    ik geef geen borstvoeding (meer), maar heb laatst ook midden in een supermarkt de fles gegeven. Gewoon op zo'n bankje in de koffiehoek. Mijn dochter was heel erg aan het huilen en iedereen vond het juist wel schattig, zo'n klein hummeltje dat aan het drinken was. Als je gewoon kunt zitten en bij borstvoeding een sjaal oid gebruikt zodat het discreet blijft, zie ik geen probleem. Wel hoor je de gangpaden niet te blokkeren natuurlijk, dus even rustig in een hoekje oid te gaan zitten (alhoewel dat bij de Primark niet mee zal vallen)

20. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik vraag mij eigenlijk af hoe discreet deze mevrouw heeft zitten voeden. Ik bedoel mijn vader zat naast me op de bank en had niet door dat dochter aan het drinken was aan de borst... Ze lag lekker in de draagdoek en je zag er niks van.

Deel Deze Pagina