Primark moet borstvoeding toestaan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Moli, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Jij hoeft het ook niet te doen als je niet wil ;) Ik zou het wel doen :) En dan niet eens om het normaliseren van borstvoeding, maar omdat mijn baby honger heeft. Ik laat mijn kinderen niet huilen, zeker niet van de honger. Maar ik legde ze al aan voor ze begonnen te huilen, omdat ze dan al honger signalen gaven.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik vind niet dat dit hoeft te kunnen en ik vind ook niet dan men toe hoeft te staan om een fles te geven daar.
    Het wordt tegenwoordig een modestatement om overal maar bv te kunnen geven. Ik vind dat onzin. Je voed je kind voor je weg gaat en ja dan zullen ze er echt wel een uur of 3 tegen moeten kunnen. En anders zoek je een ander plekje op.

3. Ja, dat gevoel krijg ik dus ook dat borstvoeding geven in het openbaar opeens een mode-statement is. Je kan geen krant openslaan of er staat wel weer wat in over borstvoeding.... Doutzen Kroes, voeden bij de Primark, een restaurant waar het niet mocht, etc etc. Eerst dacht ik dat het aan mij lag maar gisteren zei mijn zwager het ook dat het hem opviel dat het wel héél erg vaak over bv gaat in de media momenteel.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    en als je die signalen ziet dan heb je nog prima de tijd om even een geschiktere plek te zoeken:)

5. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik heb ook gevoed in de Primark. Nee niet midden in de winkel, maar op de bankjes die ervoor bedoelt zijn om even te zitten tijdens het winkelen denk ik zo. Mijn zoontje neemt geen fles, dus gekolfde melk is geen optie. Hij komt nog vaak om de twee uur, toen kwam hij nog vaker. Moet ik dan echt met hongerige baby de winkel uit, een wel geschikte plek gaan zoeken (ben trouwens benieuwd wat een geschikte plek is volgens de mensen hier. Op de wc misschien aangezien het met poepen vergeleken word?) terwijl ik ook even 10 minuutjes kan gaan zitten, mijn zusje verder kan winkelen zonder dat ik haar helemaal alleen laat. En werkelijk waar niemand ook maar iets van mijn borst heeft gezien.

Nee sorry als mijn zoontje honger krijgt dan voed ik hem, de mensen die dat niet prettig vinden kunnen misschien maar thuis blijven of bepaalde plekken vermijden ipv dat ik thuis blijf met baby voor het geval hij honger krijgt. En ik voed vaak genoeg in de auto, maar ik rijd zelf geen auto dus dat is helaas vaak geen optie.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    mee eens. je hoort er steeds meer over. steeds meer "provorcerende" artikelen van mensen die ergens gaan voeden waar het niet mag. alleen om een statement te maken.

of die onderschriften dat ze zolang van mama's melk genoten hebben of het zolang al krijgen:( zie daar werkelijk het nut niet van in. zo van, zij mij nou eens bijzonder zijn. ze willen BV als normaal laten zien, DOE dan ook normaal en maak het niet zo'n apart en bijzonder iets.

7. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Ik wacht zo goed als nooit tot zoontje huilt met voeden ook 's nachts niet, en toch gaat het van de eerste signalen naar huilen in een hele korte tijd. Als ik dan de primark die niet bepaald klein is uit moet, rond moet lopen om een plek te zoeken, of een pashok in loop ik toch met een huilende baby.

8. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Dus omdat ik borstvoeding geven heel speciaal en bijzonder vind, moet het ook maar zo bijzonder blijven dat ik het thuis of in een hokje moet gaan doen?? Appelen en peren.

9. Vlinder84

Waarom? Ik heb er geen probleem mee om daar te voeden en het mag, dus waarom zou ik dan een andere plek uitzoeken als ik het daar ook geschikt vind?

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    lijkt me niet meer dan normaal dat je een geschikte plek zoekt en anders inderdaad ZELF maar thuis moet blijven. er zijn veeeel mensen die het niet op zn plaats vinden als iemand in de primark gaan voeden, moeten die die plek dan maar mijden omdat er mogelijk iemand zit te voeden:(
    beetje apart. en ook een beetje aso.
    zo'n kleintje laat al ver van te voren hongersignalen zien, je hebt dus zat tijd om een geschikt plekje te zoeken. midden in een winkel is NIET de plek.

11. Vlinder84

Waarom storen die onderschriften (de mijne :p) jou? Wat zegt dat over jou? Ik vind het bv niet zo boeiend om te lezen hoeveel een kindje gegroeid is, moet ik me daar aan storen? Ik vind borstvvoeding heel boeiend en mooi en ja, ik wil dat andere vrouwen kunnen lezen dat ze niet de enige zijn die (lang) bv geven. Wie weet hoe we elkaar kunnen inspireren :)

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik vond het zelf een van de mooiste dingen aan het moederschap en voor mij super bijzonder dat ik hem zo lang heb kunnen voeden, vandaar mijn onderschrift. Ik zou de primark ook niet uitkiezen, maar ik heb wel bijvoorbeeld in de Ah en de v&d gevoed op een rustig plekje. Ik liet hem iig niet huilen van de honger.

13. Vlinder84

Mooi onderschrift tara! :D

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dat weet je toch wel een beetje van tevoren. En hoe ernstig is een baby die een paar minuten huilt?

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Haha, van jou ook! Super gedaan!

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee, LEZEN!!

ik heb het over de artikelen van mensen die expres zo'n plek op gaan zoeken waar het niet mag. zoals die doutze kroes.
    BV is helemaal niet speciaal en bijzonder. mensen doen er altijd heel apart over en hemelen het op. doe gewoon normaal. BV is normaal, DOE dan ook normaal en maakt het niet zo'n overdreven iets van.
    en of het nou in een winkel mag of niet, denk zelf ook even na of het gepast is om midden in een winkel te voeden. als 80% van de bevolking het niks vind dan kan je daar ook een beetje rekening mee houden ipv het toch lekker te doen "omdat het moet". want het moet niet. kwestie van even een ander plekje opzoeken.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Tja er kan wel meer gebeuren ook thuis dat je hem niet binnen 5 minuten kan voeden...ze zullen toch moeten leren om soms even te wachten. En zijn zulke dingen echt onmogelijk zou ik niet mogelijk dan zou ik beslissen om niet uitgebreid te gaan winkelen.

18. Vlinder84

Als je borstvoeding aso vind, dan is er iets mis met jouw normen en waarden. Borstvoeding is heel natuurlijk en normaal en NEE ik blijf niet thuis omdat jij het liever niet ziet. Er zijn genoeg vrouwen die dat wel doen, omdat ze niet durven omdat mensen als jij er zo moeilijk over doen. En de mogelijke gevolgen? Isolement, meer kans op PND en dat zo'n vrouw misschien wel stopt met borstvoeding geven. Zonde! De reden dat borstvoeding nu zo in het nieuws komt, is omdat ook de overheid en de media het belang van borstvoeding inzien. Waarom zou je je medemoeder en haar baby zo tekort doen door het af te doen als apart en asociaal? :(

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Overigens denk ik dat je hele vervelende baby's/kinderen krijgt wanneer je je baby direct een fles of borst in de mond moet stoppen omdat 'het niet mag huilen'.

Even de Primark uitlopen, wellicht met kind op de arm zal een kind geen trauma van krijgen.

20. Vlinder84

Oh ik durf bijna geen dank je te zeggen, straks sta ik hier nog te pochen ;) Maar ik zeg het toch: bedankt! Jij ook he :D

Deel Deze Pagina