Primark moet borstvoeding toestaan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Moli, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik ging idd niet ver met de auto, max 20 minuutjes.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou net zo goed denken, waarom hier?

3. Overigens vraag ik me wel een beetje af waar deze discussie over gaat.... Ik zie echt nooit iemand borstvoeding geven. Niet in de Primark, niet in de AH, niet in de bus, niet op een bankje.... Alleen op het consultatiebureau 1 keer.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar wat doe je nu dan als je zoon honger heeft tijdens het winkelen?

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Overigens lijkt het nu net of ik altijd overal gevoed heb, buitenshuis voeden kwam niet zo vaak voor. Meestal voedde ik net voor ik weg ging en voedde ik weer als ik terug kwam of zocht ik op de plaats van bestemming een fijne, rustige plek op. Maar als het moet, dan moet het en dat is een paar keer voorgekomen. Ik kan niet altijd alles van tevoren plannen namelijk.

6. Als de borstvoeding bij mij goed was gegaan dan had ik waarschijnlijk juist heel vaak buiten de deur gevoed. Ik vind het heerlijk om met Tobias op pad te gaan en het liefst ook lekker lang. Maar ik zou dan niet bij de Primark zijn gaan voeden.... Liever ergens op een terrasje, een restaurantje of een bankje... Had me best handig geleken. Ik dacht het vaderweek op vakantie nog toen we als een kip zonder kop op zoek waren naar warm water... Als ik nu bv had kunnen geven was het zooo makkelijk geweest :)

7. Vlinder84

Dat leg ik toch net al uit? Maar ik zal uitgebreider en duidelijker zijn: poep stinkt en die geur blijft hangen. Poep is onhygienisch en vies. Ik heb jongetjes, die wilden nog wel eens pies rond laten slingeren ;) Ik wil dat mijn kindje niet begluurd kan worden door viespeuken als ik mijn kind in zijn blote kont ligt. Borstvoeding is eten, stinkt niet, ik spuit het niet in het rond, niemand ziet dat ik het doe, niemand merkt het, want mijn baby ligt ervoor. Een luier verschoenn is best even wat werk, vooral als de schatjes niet willen en weg rollen :) borstvoeding geven is meestal zo gebeurd, even tien minuten of een kwartiertje aanleggen en het is weer voorbij (al duurt het in het begin vaak veer langer) en ik vind het fijn om erbij te blijven wanneer we aan het shoppen zijn. Mijn zusjes zouden dan hun kleding oid komen laten zien en ik zou zeggen: ja, die is leuk en neee, die niet! Gewoon gezellig en fijn, samen een dagje weg, met de baby.

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

En de discussie gaat toch weer over wel of geen bv geven, boeiend...

9. Vlinder84

Als ik geen reuma had gehad, had ik ook vaker en langer weg gegaan, maar helaas lukt dat vaak niet ivm pijn en vermoeidheid. Anders had ik het ook zeker meer gedaan! :)

10. Vlinder84

:( het onderwerp gaat toch over borstvoeding geven? Waar dwalen we af?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Als jij net onderweg bent kan je baby dus ook ineens honger hebben..en dan moet jij echt even parkeren en een plekje zoeken. Dat moet en dat gaat best. Net zo goed als het dus gaat dat jij even een ander plekje zoekt dan midden in een winkel. In een winkel is dan niet zo zeer aan de behoeften van je kind tegemoet komen maar geen zin hebben om moeite te doen en te kunnen provoceren.

12. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dan geef ik hem iets te eten.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Wat een nietstoevoegende opmerking..nergens staat het überhaupt geven van bv ter discussie hoor. Puur de plaats waar het gedaan wordt. Je loopt een beetje te stoken vind ik.

14. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Tja, ik heb daar echt een andere mening over, we zullen het niet eens worden.

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik vind het niet aanstootgevend maar ik vind het ook niet nodig, in elk centrum zit op iedere hoek wel een eettentje/terrasje waar je dan even rustig kan gaan zitten.

T zal me verder een zorg zijn hoor wat een ander doet maar ik zou het zelf niet doen, vind het onnodig maar dat geld net zo goed voor flesvoeding.

16. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, ok, prima als je dat denkt. Maar dan is het daarmee toch ook klaar? Daar hoeven mensen dan toch geen groot probleem van te maken omdat ze zelf een andere keuze zouden maken?

17. Vlinder84

Je parkeert de auto omdat het gevaarlijk is om te rijden en borstvoeding te geven, nog afgezien van het feit dat het ook nog eens fysiek onmogelijk is om mijn borsten over mijn nek te gooien naar de achterbank.

18. Vlinder84

Nou idd, als je het niet wil of niet nodig vind, dat doe je het toch niet?

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Tuurlijk moet dat kunnen. Alsof je als borstvoedende moeder met je borsten jongleert, stralen melk de winkel doorspuit etc ;). Vaak is er niet eens iets te zien of je moet stilstaan en gaan staren. Nou, ik zat echt niet overal te voeden en deed dat gewoon in een rustig hoekje, maar ik ga niet van tevoren kolven of mijn hele voeding overhoop halen voor die enkeling die daar aanstoot aan neemt. Op een gemiddelde bikniposter van H&M op bushokjes is meer bloot te zien, waarschijnlijk ook op de bikiniposters van de Primark :p.

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar waarom moet er overal gevoed worden.
    Ik ben nog nooit in de Albert Heyn neergeploft om mijn tweeling een flesje te geven.
    Je houdt hier van te voren toch gewoon rekening mee!?
    En je kunt mij niet gaan vertellen dat als je ze van te voren voedt ze dan echt na een half uur weer barsten van de honger.
    Gewoon voor dat je weggaat voeden en als je wat langer weg bent een rustig plekje zoeken tussendoor.
    Een kind hoeft niet meteen alaminuut een tiet of fles te hebben.
    Het stoort mij nog het meest dat deze moeders hier nu een hoop stampij gaan lopen maken en elkaar gaan complimenteren over onderschriften en vervolgens gaan roepen dat daar vast weer reacties op gaan komen want kennelijk mogen zij niet trots zijn, pfff waarom?;)

Deel Deze Pagina