Ik denk gezien je felle reacties dat je de meeste mensen die hier op 'tegen' zijn verkeerd begrijpt. Iedereen begrijpt dat een baby voeding nodig heeft. Dat heeft niks met tiet, tepel of iets dergelijks te maken. Het gaat gewoon om het feit dat dit midden in zeer zeer drukke winkel gebeurd. Ik begrijp gewoon niet waarom dit midden in een winkel moet gebeuren, mensen kijken er soms toch ' raar ' van op, en dan niet in de zin van tiet etc zoals jij hier rond roept. Het is iets wat je gewoon niet enorm veel ziet in het openbaar ( althans ik niet). Waarom kunnen deze moeders niet gewoon een rustig plekje opzoeken, fijner voor moeder en fijner voor het kind, aangezien de meeste moeders hier ook altijd roepen dat het zo'n intiem moment is om te voeden.
Er wordt hier nu net gedaan alsof iedereen anti-borstvoeding is, wat een azijnzeikerij zeg. Het gaat om de principekwestie van voeden in een winkel in het algemeen. Iedereen weet ook wel dat vrouwen tieten hebben en baby's gevoed moeten worden.
Ik neem geen aanstoot aan borstvoeding waar dan ook, maar vind het onder de meeste omstandigheden wel lichtelijk overdreven om in een winkel te gaan voeden . Je kindje kan toch wel 5 minuutjesvwachten en jij hoeft toch niet uitgebreid te gaan shoppen met een kleine baby die nog voeding op verzoek krijgt. Als je zooo graag zo lang in de Primark wilt blijven dat je er ook moet voeden is het misschien een beter idee om je baby even bij iemand anders te laten of e.d. Denk dat dit ook fijner is voor de baby dan die chaos in de primark...
Ik heb geen borstvoeding gegeven maar wel voorstander van. Ik vind dat we in de hele wereld wel een plekje moeten hebben om ons kindje borstvoeding te geven.
Of wat ik zei als je op het punt staat naar school te lopen of onderweg bent naar school. Lijkt mij dan een onmogelijke opgave eigenlijk met bv op verzoek. Ik woon vlakbij school maar met erheen...dochter meenemen en terug ben je toch op zn minst een kwartiertje bezig.
Ik geef borstvoeding en heb dit ook wel eens in een kledingwinkel gedaan, maar dat was een kleine plaatselijke kledingwinkel waar een bank in stond (bij de pashokjes) en het personeel had er geen moeite mee. Normaal gezien probeer ik altijd even een rustig plekje in een restaurant op te zoeken. Nou moet ik zeggen dat ik wel altijd heel discreet voed dus altijd met een doek erover dus niemand ziet iets, dat vind ik persoonlijk dan wel weer heel belangrijk. Ik heb ook nog nooit rare opmerkingen gekregen, juist veel (vooral oudere dames) die me aanspreken dat het zo makkelijk is zo! Ben het helemaal met ze eens!
Ik vind het een beetje overdreven om in een drukke primark te voeden, bijna provocerend. Ik geef mijn kinderen daar ook geen fles. Ik zoek zelf een cafeetje/restaurantje uit. Waarom perse daar voeden? Is voor hen zelf toch ook niet handig? Veel te druk. En nee, ik ben niet anti borstvoeding. Maar ik snap oprecht niet waarom het in een kledingwinkel moet.
Ik vind het überhaupt vreemd dat er gesproken wordt van TOESTAAN. Waarom kan het nou niet gewoon de normaalste zaak van de wereld zijn dat je je baby te eten geeft? Omdat het uit een borst komt? Het is niet vies, het is gewoon melk. Als het uit een fles was gekomen had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid. En midden in een Primark (of een Action of Kruidvat ) zou ook niet mijn 1e keuze zijn, maar als een ander dat wel oké vindt waarom dan toch niet?
Ik vind dat niet vreemd...een winkel kan zijn Eigen regels hebben...bij bijna alle winkels is dat dat je binnen niet mag eten. Dat moet dan voor alles gelden vind ik: bv, fv, crackers, fruit, ijsjes, friet.
Hahaha! Er zijn misschien een paar vrouwen die het expres op zichtbare plekken doen, maar dat is volgens mij een kleine minderheid. De meeste vrouwen denken gewoon "baby heeft honger, ik geef hem voeding". Heb mijn dochter ook wel eens een rijstwafel gegeven toen ze wat ouder was al en jengelig was. Zie daar het grote probleem niet van in, als een kind eet in een winkel. Liever dat dan een brullend kind. Mijn dochter heeft nogal volume. De keren dat ik haar (in 2,5 jaar tijd) in het openbaar heb gevoed zijn op één hand te tellen, alleen in noodgevallen. Ik voed zelf liever thuis, is tenminste lekker rustig, en voel me daar beter op mijn gemak. Straks met een tweede zal het misschien vaker gebeuren, moet ook met mijn dochter naar een speeltuin/pretpark/dierentuin kunnen vind ik.
Ik snap oprecht niet waar mensen zich zo druk om maken ?? Serieus, get a life. In de kruidvat voeden? Ik weet niet hoe je dat voor je ziet, maar daar staan zover ik weet geen bankjes en kun je je kont amper keren, laat staan ergens neerzetten om te kunnen voeden. Maar in winkels waar je even ergens kunt gaan zitten, tsja, waarom niet??? Waarom nemen mensen de moeite om zich daar aan te storen? Ik stoor mij daar helemaal niet aan, vind het juist vaak wel leuk om te zien. En ja, van mij mag je een baby ook best een fles geven terwijl je op dat bankje zit, of je dreumes (in de kinderwagen) een koekje geven terwijl je door een winkel loopt. Ik snap werkelijk waar niet wat het probleem is. Als een kind zelf rondloopt, dan snap ik dat je niks te eten geeft, want dan kan dat kind wat vies maken. Nee ik heb nooit begrepen en zal het waarschijnlijk ook nooit gaan begrijpen wat er nou zo vreselijk storend is aan iemand die een kind te eten geeft. Zoals al eerder genoemd, je moet vaak aardig goed kijken wil je zien dat de baby niet slaapt maar aan het drinken is. Wil je het niet zien, kijk dan niet net zolang tot je het ziet!
Ik gaf graag bv in het openbaar, gewoon omdat ik best graag op pad ging, maar in een drukke kledingwinkel zou het niet mijn voorkeur hebben. Tegelijkertijd denk ik wel, als er een bankje is, waar je rustig kan zitten, dan zie ik niet zoveel verschil tussen je kind voeden of je kind in slaap knuffelen (ook weleens tijdens een pedicure gedaan). Het ziet er van de buitenkant het zelfde uit.
Ja, jij mag dat misschien oke vinden. Maar de winkel heeft duidelijk regels. Eten mag NIET. Dus geen fles, geen rijstwafeltje en ook geen borstvoeding. Want of het nou uit de supermarkt of uit je borst komt, het blijft voeding. En dat mag niet. Waarom is dat zo moeilijk om te begrijpen? Borstvoeding is geen excuus om maar overal neer te ploffen en je kind eten te geven. Houd rekening met je kindje en zorg dat je ergens bent waar het wel kan.
whaha die was niet bewust. En ik zie er ook geen mega probleem in als een kind eet in een winkel. Maar zo zijn de regels in veel winkels nu eenmaal. Als ik een vrouw in een winkel bv zie geven loop ik door en denk ik daar verder niks van. Alleen de strekking nu is: de primark MOET dit toestaan....nee dat MOET de primark niet...
Ik denk dat jij het artikel niet hebt gelezen want daar staat letterlijk: Primark betreurt het voorval en spreekt van een misverstand. ,,In de winkels geldt geen verbod op borstvoeding'', zegt Madeline van Vliet namens Primark in een eerste reactie. Het is dus niet verboden, zoals jij ons vertelt. Eten mag misschien niet (geen idee, dit neem ik maar van je aan), maar borstvoeding wel, aldus de woordvoerder van Primark.
Ik vraag me nu zo af hoe mijn reactie zou zijn wanneer een vreemde, volwassen vent mij komt vertellen dat hij vroeger ook borstvoeding kreeg, als ik discreet aan het voeden ben, maar ik kan me gewoon niet voorstellen hoe absurd dat in de werkelijkheid zou zijn Verder laten de 'Ooooooooh wat een mooi onderschriiiiiiift. Jaaaaa, die van jou oooooook!'-opmerkingen hier zo goed zien dat borstvoeding voor sommigen echt een kijk-mij-eens-ding is. Verder sluit ik me aan bij Tuc. Het gaat er helemaal niet om dat mensen zich eraan storen als ze iemand borstvoeding zien geven, maar om het gezeur en de ophef als iemand op een totaal ongeschikte plek geen borstvoeding mag geven (volgens eigen zeggen). Huilie.