Ik heb een zoon van 9 die van z’n eigen geld een Metaquest 2 heeft gekocht. Tot nu vermaakte hij zich wel met 1 of ander gratis apen-spel en Among Us. Gisteren belde hij dat er in dat apen-spel iets voor Halloween is en dat hij heel graag ‘shiny-rocks’ wilde kopen. En dat bleek wel iets van 20 euro, wat ik voor getekende accessoires in een spel echt over de top vind. Toen maakte ik een fout. Ik vroeg hem of hij dat niet een beetje veel geld vond en of hij van dat geld niet liever een nieuw spel kocht. En nu word ik al het hele weekend gespamd door een boos kind dat niet snapt dat ik een 18+ game (niveau assassin’s creed) niet geschikt vind voor een negenjarige. Hij zegt dat er voor de metaquest alleen maar of hele kinderachtige spelletjes zijn, of spelletjes van dit niveau. Ik kan het me niet voorstellen, maar kan ook niets vinden. Dus, wie weet er een leuk spel? Mag best met vechten, of actie, maar geen moord en verderf.
Zat daar geen beatsaber op? Dat is nog vrij uitdagend motorisch gezien en voor alle leeftijden. Reddit heeft altijd wel aardige suggesties allicht dat je hier wat aan hebt. https://www.reddit.com/r/oculus/comments/18of3qh/any_ideas_on_what_ageappropriate_vr_games_should/ Enne assasins creed en aanverwanten op een VR...pwhoaaah de graphics op pc zijn tegenwoordig al best realistisch. Zowel man als ik zijn gamers en schuwen shooters beiden niet (al ben ik niet meer actief gamer) maar hier zouden we dat met VR niet toestaan. Heb 1x zombie apocalypse gespeeld met VR in een speciale ruimte...dear lord das niet goed voor je hart hoor...sjeeeees....
Toch wel benieuwd waarom je iets koopt en niet uitzoekt wat voor spellen je er mee kan spelen. Je kan zoeken op Google en gratis spellen en komt er wel wat resultaat. Of het geschikt is weet ik niet.
Mijn zoon heeft ook beatsaber en een soort escape room spel “i expect you to die” ik vond die alleen zelf wel spannend, niet dat er echt bloed in voorkomt, maar het voelt heftig in VR. Ik zal vanavond even vragen wat hij echt zou aanbevelen aan een 9 jarige. Ik moet wel zeggen dat hij bij ons ook net weer een jaar in de kast heeft gelegen. Behalve beatsaber en schietspellen is het toch blijkbaar lastig een leuk spel te vinden en ook om niet in onze cactussen terecht te komen
Zoon tipt verder nog het gratis spel Gorilla Tag waarbij je tikkertje doet met apen. Ik heb het zelf nooit gedaan
Die heeft mijn zoon idd ook! Ik probeer inmiddels langzaam wat van de tips hier in te masseren bij hem, maar het liefst wil hij wel iets met vechten… Of een 16+ game dan wel mag… Zucht. Jongens…
Bij dit spel had hij trouwens al snel (onbedoeld) ruzie. Je kunt het spel ook met vreemden spelen. Zoon praat dan de hele tijd steenkolen-Engels. Op een gegeven moment noemde hij iemand in het spel een ‘black monkey’. Bedoelde hij niets mee, maar die aap was gewoon zwart… Werd gelijk bedreigd met ‘I report you!’ ivm discriminatie. Oeps
Op die manier heeft mijn dochter ook ooit een ban van een week gekregen. Zij spreekt dan wel vloeiend Engels, maar heeft er geen idee van dat mensen dat als discriminatie zien. Want er zijn ook paarse apen, die noemt iedereen purple monkeys, en daar doet niemand moeilijk over, aldus mijn dochter. De oudste speelt hier vrij veel ghost of tabor of zo iets, geen idee hoe geweldadig dat is, hij is 14. Ook spelen ze wel eens op een golfbaan en heeft mijn dochter een spel waarin je een kat bent en je baasje boos moet maken door op allerlei kasten te springen en dan bijvoorbeeld een vaas met bloemen om te gooien. Of dat ze in de tuin zorgt voor vieze pootjes en dan op een wit tapijt gaat lopen.