Dit moet toch wel een melkkies zijn????

Discussion in 'De lounge' started by Nathalie1973, Mar 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Mijn dochter van 12 zegt net tegen me:"Mama ik heb last van mijn kies,ik heb deze al gewisseld en nu komt er een tweede ervoor.

Krijg die tweede kies niet goed op de foto die ervoor zit,maar in de achterste kies zit een gat met bloed?? :(

Het doet pijn,dus ga morgen gelijk de tandarts bellen.
    Maar het lijkt mij zo sterk dat ze deze gewisseld heeft,lijkt mij toch een melkkies of niet?

Je kunt toch geen 2 blijvende kiezen voor/achter elkaar krijgen?

2. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    auw! ziet er in ieder geval zeer pijnlijk uit! is het geen ontsteking in plaats van een kies?? zo niet dan denk ik idd dat deze nog gewisseld moet worden en dat nu gebeurd! dacht alleen dat ze dat veel vroeger deden en niet pas op 12 jarige leeftijd

3. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ziet er wel uit als een melkkies.
    en het kan wel dat de kiezen op zo'n gekke plek 'groeien'.
    als er op de plek waar die eigenlijk hoort geen plaatst is,
    dan zal hij toch ergens anders naar buiten komen.

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Oei ziet er idd pijnlijk uit. İk weet niet of het een melkkies is, maar als ze erg veel pijn heeft misschien even langs de Spoedtandarts.

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ik had het ook even op een tandarts forum gevraagd en die zeggen 100% een melkkies,maar Jamie was helemaal over de zeik en is net huilend naar boven gestampt......(puber):D.......,maar goed zij zegt 100% zeker te weten deze kies al eens gewisseld te hebben....

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland

Nee is voornamelijk met poetsen,ze kan gewoon eten ect.
    Bel morgenochtend wel gelijk onze eigen tandarts

7. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Is een melkkies idd. Wel vervelend dat ze zelf denkt deze al gewisseld te hebben:D Moet zeggen dat het heel soms voorkomt dat er een extra element aanwezig is maar meestal is dat dan een voortand ofzo. Ik werk zelf als orthodontist-assistente en soms kom je rare dingen tegen hoor;)

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland

Ja ze is echt kwaad naar boven gerent hoor:)
    Heb hier een foto waar die andere iets beter te zien is.

(die afgekloven nagellak zijn niet mijn vingers hoor):D

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ahh zielig voor haar zeg.. 12 jaar en dan nog een melkkies.. haha kan begrijpen dat ze dan volhoudt dat ze die al eens gewisseld heeft..

wel mooie sproeten heeft ze :D

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Ja he hihihihi.
    Mooi rood harig meisje(ook de enige van mijn 4 kids die rood harig is)

11. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Aah dit ziet er erg pijnlijk uit.geen idee of het een melkkies kan zijn,laat er morgen maar gelijk naar kijken brr!!

Echt leuk die sproetjes ja,al vind je dochter ze nu denk ik niks..
    Ik heb ze zelf ook,en vroeger was ik daar echt niet blij mee,nu vind ik ze helemaal te gek haha

Succes morgen,laat maar even weten hoe het gegaan is!

Gr

12. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ja is er echt 1. je hebt namelijk vanuit het midden gezien naar achter(dus ik tel even 1 kwadrant) 1 Grote snijtand, 1 kleine snijtand, 1 hoektand, 2x kleine kies en 2x grote kies. De 2e grote kies(dus aller achterste) is de twaalfjaarskies en die komt rond de 12e levensjaar door. Maar goed, na de hoektand komen dus 2 kleine kiezen. Zoals je al 1 ziet zitten. Hoop dat het een beetje begrijplijk is

13. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ziet er niet lekker uit!
    K ben 25 en heb nog een melktand(hoektand) die wille ze er eigenlijk uit halen maar laat m lekker zitten k heb er geen last van

14. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Duidelijk!!

Maar lijkt me wel dat het beter is dat de tandarts die kies er morgen uithaald toch?

15. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ik ben 22 en heb vorig jaar een melkkies laten trekken dus het kan echt wel haha..

lijkt mij ook een melkkies.. Morgen even langs de tandarts.. succes met je kwaaie puberdochter:D

16. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ja als ze er echt last van heeft dan wel. Wij zeggen altijd hoe sneller eruit hoe beter. Maar dat komt omdat de beugelbehandeling dan sneller verloopt. Ze kan er ook flink aan "wiebelen" zeg maar, dan ligt ie er waarschijnlijk met een paar dagen uit. Maar kan me voorstellen dat dat een beetje pijnlijk is.

17. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland

Ze is ook niet meer naar beneden gekomen;)
    En dan heb ik er 2 he....allebei meiden de 1 is bijna 15 en die met die kies 12.

Gelukkig zijn Max en Justin nog jong hahaha

18. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Hij zit moervast

19. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Heb je er wel een blijvende kies zitten. Komt ook vaak voor dat die namelijk niet aangelegd is. Gek eigenlijk. Sommige hebben een extra tand en de ander mist er weer 1.

Zo hebben we ook een een broer en zus gehad. 1 miste een tand de ander had er 1 teveel:D Was wel heel toevallig

20. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Dan heeft het geen zin eraan te wiebelen. Toch maar even door TA laten weghalen;)

Share This Page