Miskraam afwachten valt psychisch zwaar (misselijk)

Discussie in 'Miskraam' gestart door furby, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Afgelopen vrijdag zagen ze bij ons op de echo dat de zwangerschap niet goed zit. Er was bij 7.3 weken alleen een zwangerschapsring te zien maar geen vruchtje.

De verloskundige heeft aangegeven dat het goed mogelijk is dat de miskraam zelf op gang komt doordat ik verleden week minimaal bloedverlies heb gehad. Verder staat er voor deze week een afspraak met de gynaecoloog om de vervolg stappen te bespreken.

Maar sinds zaterdag ben ik weer kotsmisselijk. De twee dagen voor de echo was de misselijkheid weg maar ik ben nu wederom weer ontzettend misselijk.

Psychisch merk ik dat dit me zwaar valt. Heel de dag door heb ik het idee dat ik moet spugen maar de misselijkheid is gewoon voor niks.. Er zit geen vruchtje in mijn buik en ik wil dus ook niet meer misselijk zijn..

Nu vertelde de verloskundige dat er soms een aantal weken word afgewacht of de miskraam doorzet. Heel eerlijk gezegd wil ik dit niet. Als ik bij de gynaecoloog kom, weet ik precies een week dat het niet goed zit en ik wil er gewoon vanaf. Ik vind de combinatie van misselijkheid en geen vitale zwangerschap hebben lood zwaar..

Denken jullie dat de gynaecoloog hier rekening mee wil houden of word er gewoon afgewacht als dit beter voor mijn lichaam is?

2. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Hoi Furby, allereerst: wat rot dat het niet zo mocht zijn :(
    Mijn ervaring is, dat er juist vrij vlot over gegaan wordt tot medicijnen of een curettage. Zeker als je aangeeft het als mentaal loodzwaar ervaart. Ik moest zelf bij de verloskundige (de eerste mk) erg mijn best doen om 3 weken af te mogen wachten, zij wilde me gelijk al naar de gyn doorsturen voor een extra echo en pillen. De tweede keer werd me dit ook aangeboden maar heb ik zelf weer duidelijk aangegeven wat ik wilde.
    Uiteindelijk is de situatie waar jij in zit al verdrietig genoeg en hoeven zij dat niet erger te maken. Ik zou duidelijk aangeven wat jij wil, daar houden ze dan vast rekening mee. Sterkte!

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Bah wat vervelend!

Voor je lichaam is het natuurlijk beter dat het vanzelf op gang komt. Dan is het ook wat sneller hersteld. Maar als jij je zo ellendig voelt moet je dat gewoon aankaarten hoor. Ik denk niet dat ze je snel gaan curretteren maar ben wel van mening dat de gyn wel degelijk iets voor je kan betekenen. Misschien iets met pijnstilling ofzo?

Heb je nog getest? Het hcg in je lichaam moet namelijk wel dalen. Dat kan soms heel langzaam gaan. Is je test nog erg donker zou ik dat zeker even melden.

Gewoon bellen dus!
    Succes en sterkte

4. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik hoop inderdaad dat ze bereid zijn wat te doen.
    Ga vrijdag ook aangeven dat ik liever niet wil afwachten. Heb ook niet het idee dat het spontaan op gang gaat komen.

Heb wel getest en dacht in eerste instantie dat de test lichter werd maar achteraf gezien kan de kruidvattest het hcg niet goed aan heb ik begrepen. Clearblue geeft gewoon 3+ aan.

Laat het maar snel vrijdag zijn..

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik weet niet hoe het is om een MA te hebben wel wat het is om af te wachten en dat is klote.
    Bij mij was met 8+3 ook alleen een zwangerschapsring te zien maar geen vruchtje meer. Ze zeiden me toen ook dat ik moest wachten tot de 12 weken en dan elke maandag even bellen om te kijken of er al wat was. Voor mij was het afwachten niet zo'n vreselijk bezwaar ik was alleen moe maar voor de rest nergens last van.
    In mijn geval bleek het kindje toch aanwezig te zijn toen ik met 11+5 een extra echo kreeg. Maar hoe dat heeft kunnen gebeuren weet ik niet. Het was op de echo foto's echt alleen een ring die heeft ze er nog bij gezocht.
    Als je je echt klote voelt dan zou ik gewoon een doorverwijzing naar de Gyn vragen. Dan hoef je niet nog een paar weken in die ellende te zitten. Ik weet het niet zeker maar het lijkt me dat je dan nog een extra echo krijgt. En ze je kunnen uitleggen wat er voor keuzes zijn.

6. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Normaliter luisteren ze wel naar je hoor, als je niet meer wilt afwachten.. Ik had een rot mens van een gyn, die doodleuk zei: 'Tjsah, je bent geen spoedgeval dus je moet maar even 10 dagen(!!!!!!) wachten op een curretage'. PARDON?!?

Achteraf zei de vk ook, dat het niet de normale gang van zaken is, je voelt jezelf tenslotte al rot genoeg.. Maargoed ik heb dus ook langer moeten wachten en ik vond het verschrikkelijk.. Ik gaf de dag van de 'foute echo' al aan dat ik zo snel mogelijk een curretage wilde voor mijn eigen gesteldheid..

Als ik jou was, zou ik dan ook wat meer aandringen.. Bij mij is er in 10 dagen tijd iedergeval niks gebeurd en zoals je zelf al zegt.. Psychisch is het ook niet echt heel lekker om af te wachten... Sterkte!

7. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Lieve TS, wat vreselijk voor jullie! Als je een fijne gynaecoloog hebt en uitlegt dat je niet wilt wachten dan geeft zal deze zeker naar je luisteren. Ik kreeg direct medicatie mee en mocht na twee weken terug komen voor controle.

Wil je heel vel sterkte wensen!

8. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wow Anna dat is met recht een wonder te noemen!

Was er bij verder niks aanwezig dan een zwangerschapsring?

Ik weet helaas precies de datum van mijn ovulatie dus kan echt niet korter zwanger zijn. De gynaecoloog maakt wel nog een echo voor er tot behandeling wordt overgegaan.

Wat maken eigenlijk veel dames dit mee!

Blegh ik hoop dat we snel verder kunnen!

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb toen meteen gezegd dat ik niet nog langer wilde wachten,ben 5dg later gecuretteerd.

Sterkte meid!

10. Anjou

Anjou Niet meer actief

Hoi Furby
    wat een naar nieuws heb je gehad. Hier vorige week maandag te horen gekregen dat het met 7,6 weken niet goed zat. Een mooie zwangerschapsring, vruchtzak maar geen vruchtje. In eerste instantie hier ook het advies 2 weken af te wachten. Ik ben toch donderdags naar de Gyn geweest. Juist ook om de zwangerschapsklachten die ik had. Misselijk enz. Juist daar hadden ze veel begrip voor. Ik kon kiezen tussen afwachten, pillen of curettage. Van alle 3 zijn duidelijk de voor- en tegens verteld waarnaar ik zelf mocht kiezen. Ik heb gekozen voor een curetage en die vrijdag ook al gehad. Moet zeggen dat dit voor mij inderdaad een opluchting was omdat de misselijkheid nu weg is. Het HCG moet nog gaan zakken maar dat komt vast ook wel.

Tip is om je vast goed in te lezen in de diverse opties zodat je bij de GYN ook een besluit kan nemen.

Wens je heel veel sterkte. Je mag me altijd PB-en

Groetjes

11. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Haha ja. Nou je zag bij mij aan de zijkant wel een klein dingetje maar ze blijven beweren dat dat de wand vd zwangerschapsring was. Ik heb zo m'n twijfels :p
    Overigens heb ik nooit meer een afspraak met die betreffende vk. Heel attent want je begrijpt wel dat ik daar natuurlijk geen vertrouwen meer in heb.

En jij van harte gefeliciteerd met je verstopbaby. De mijne voel ik al vanaf 13 weken kriebelen. Dus hij laat sinds die tijd wel degelijk weten dat ie er is :)

12. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Bedank meid! We zijn helemaal in de wolken!

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Nogmaals gefeliciteerd met dit wonder furby! Echt super!

14. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt Adriana, ook voor je super lieve reactie in het andere topic!

Deel Deze Pagina