Primolut/Clomid na miskraam

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door SoProud, 28 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoProud

SoProud Lid

4 jan 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb een week geleden een miskraam gehad, was bijna 6 weken zwanger. Heb controle bij de gyn gehad. Baarmoeder was leeg en hcg daalde 'mooi' (nav bloedonderzoek). Ik heb 6 dagen goed gevloeid.

Vanwege pcos heb ik Primolut gebruikt om mijn menstruatie op te wekken en daarna Clomid, 100mg sloeg aan, om een eisprong te krijgen. Nu wil mijn gyn eerst weer een kuur Primolut voorschrijven om vervolgens op dag 3 weer met Clomid te beginnen. Ik zou nu al met Primolut mogen beginnen. Echter had ik zoveel last van bijwerkingen de vorige keer dat ik er nogal tegenop zie om Primolut te moeten slikken.

Is het echt nodig om eerst weer ongesteld te worden alvorens zwanger te raken? Voor mijn gevoel is het nogal onzinnig, ik heb immers veel gevloeid en ben alles nu toch al kwijt.

Wie heeft hier ervaring mee of heeft hier een mening over?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je schrijft dat je na de Primolut aan de Clomid bent gegaan en dat dat aansloeg. Als je een eisprong hebt gehad, dan word je daarna toch uit jezelf ongesteld als je niet zwanger bent? Waarom dan opnieuw aan de Primolut? Dan had je op cyclusdag 3 toch opnieuw met Clomid kunnen beginnen, dus na je menstruatie? Ik snap het niet helemaal...:(

3. SoProud

SoProud Lid

4 jan 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Ik was zwanger en heb nu een miskraam gehad.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dus je was zwanger van die keer Clomid? Ik dacht dat je bedoelde dat je na de miskraam alweer met Primolut en Clomid was begonnen.

Op zich is het niet nodig om eerst ongesteld te worden na een miskraam, aangezien je baarmoeder schoon was. Je schrijft alleen dat je PCOS hebt en dat je in het verleden Clomid nodig had om een eisprong te krijgen. Om met Clomid te kunnen beginnen, moet je aan het begin van je cyclus zitten. Want je kunt er alleen mee starten op cyclusdag 3, 4 of 5. Als je door de PCOS geen eisprong hebt, zul je ook niet ongesteld worden. In dat geval is het handiger dat je eerst Primolut neemt, zodat er een menstruatie opgewekt wordt en dan kun je daarna weer van start met de Clomid.

Je hebt dus twee keuzes:
    *Afwachten of je uit jezelf ongesteld wordt en dan met Clomid beginnen. Maar dan heb je kans dat je heel lang moet wachten.
    *Primolut nemen om het op te wekken en dan van start met de Clomid. Je zit dan wel met de bijwerkingen van de kuur, maar dan kun je waarschijnlijk sneller van start.

Succes met je beslissing!

5. SoProud

SoProud Lid

4 jan 2014
    26
    1
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad een miskraam gekregen na het gebruik van primolut en clomid. Door de miskraam van afgelopen week heb ik, lijkt mij, voldoende bloed en troep verloren om meteen weer met clomid te starten zonder eerst primolut te gebruiken.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dan had je op dag 3,4 of 5 van de miskraam met Clomid moeten beginnen. Het begin van de miskraam tel je als het begin van een nieuwe cyclus. De eerste dag van het bloedverlies tel je als cyclusdag 1. Maar in principe wordt er niet meteen weer met Clomid begonnen, omdat er eerst gekeken wordt of je baarmoeder schoon is.

Het gaat er niet om dat je voldoende bloed verloren bent, het gaat om de timing. Clomid heeft alleen effect als je het aan het begin van je cyclus neemt. Midden in je cyclus beginnen heeft geen enkele zin, dan werkt het niet. Zoals ik van jou begrijp, zit je nu niet aan het begin van je cyclus, aangezien je vorige week een miskraam hebt gehad. Dus dan zou je nu ergens rond cyclusdag 7-8 zitten en dat is te laat om met de Clomid te beginnen. Vandaar dat je het advies krijgt om eerst op je menstruatie te wachten, al dan niet opgewekt met Primolut.

7. Purplebee

Purplebee Actief lid

4 dec 2013
    455
    1
    16
    NULL
    NULL
    SoProud, wat balen dat je een miskraam hebt gehad! Ik kan me voorstellen dat je niet staat te springen om weer Primolut te gebruiken.

Kan je met je arts kijken naar een alternatief? Ik heb Provera geslikt om mijn menstruatie op te wekken na overstimulatie, kleine tabletten en ik had geen enkele bijwerking... Natuurlijk reageert iedereen weer anders op medicijnen, maar het is het proberen waard?

Deel Deze Pagina