Primolut gestopt, en nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babke, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Goedemorgen,

Ik heb vorige week 7 dagen primolut geslikt (3 pilletjes per dag). Vrijdag was de laatste dag. Ik vind het echt rotzooi, ik ben onwijs depri en chago, heb acne, vette huid en ik ben nug nog niet ongesteld. De gynaecoloog zei binnen 2 a 3 dagen. Dit is dus de 4e dag na het stoppen.

Zijn hier vrouwen met ervaring in Primolut. En hoe verging jullie het?
    Mijn temperatuur was vanmorgen 37 garden, behoorlijk hoog, maar ik begrijp dat dat van de primolut kan zijn. Geldt dat ook nog 4 dagen na het stoppen. Moet het dan niet al uitgewerkt zijn?
    Ik ben het wachten zo beu, het is vandaag al cyclusdag 150 en ik wil verder!

De gyn wil ook pas op cd12 kijken of er echt niets groeit voor ik clomid krijg. Ik wou dat ze daar gelijk mee begon. :( Ik heb het echt even gehad. En wie weet, is dit nog maar het begin.

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar

"menstruatie, waar blijf je nou????" :$

liefs Babke

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb een aantal jaar geleden Primolut genomen. Ik nam op een vrijdag de laatste en werd woensdag ongesteld.

3. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Zie ik het goed dat je na je VMK nog niet ongesteld bent geweest? Kan er dan niet restweefsel oid zijn achtergebleven? Ik had Provera gekregen om menstruatie op te wekken, maar er gebeurde niets. Bleek ik nog zwangerschapshormoon in mijn lijf te hebben. 3 weken lang daarop geprikt; was wel aan het dalen. Maar afgelopen vrijdag eindelijk hysteroscopie gehad en er zat dus idd nog restweefsel.
    Nu had ik wel nog de hele tijd buikpijnklachten.

Ik hoop dat dit bij jou niet het geval is, maar misschien wel iets om alert op te zijn.

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi, bedankt alvast voor jullie reactie.

@LoPi: Ik denk niet dat dat het geval is. Dat is inmiddels precies 150 dagen geleden en ik ben nog nooit zo leeg gelopen tijdens een menstruatie als toen met de vmk. En op de echo van 6 juli was er ook niets van te zien en buikpijn heb ik inderdaad ook niet. Ook heb ik niet veel hcg hormoon gehad, ik heb namelijk niet meer dan een lichte streep gezien op een gevoelige test. Een gewone test heeft geen streep meer laten zien, toen was het alweer klaar. De gevoelige sloeg toen ook niet meer uit. Ik had een gevoelige gedaan omdat mijn nod op 10 dpo was. Kon niet wachten tot 4 dagen overtijd :). Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.
    Ook vervelend zeg. Een mk is uberhaupt geen pretje en dat je dan ook nog eens niet verder kunt.

@Pientje1: ik hoop inderdaad maar op morgen dan.

5. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    @Babke: fijn dat het dat ws. niet is.

6. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Hey Babke! Dit is mijn ronde na Primolut en ik had ook een hoge temperatuur. Komt zeker van de Primulut. Ik heb het alleen 10 dagen moeten slikken, weet niet of dit uitmaakt maar ik kreeg na 3 dagen mijn onttrekkingsbloeding. Die ochtend was mijn temp ook aanzienlijk gedaald. De meeste vrouwens krijgen na 2-3 dagen hun onttrekkingsbloeding. Echter zijn er ook weer vrouwen die 7 dagen moeten wachten. Hopelijk komt het snel!

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb even de gynaecologie gebeld, omdat het vorige keer zo snel ging. Zoveel informatie in 1 keer. Ik word waarschijnlijk vandaag of morgen ongesteld en anders moet ik bellen.

Ik moet op Cyclus Dag3 komen om bloed te prikken, maar ook voor een echo. (ik dacht pas op cd12) Als er dan niets te zien is, start ik gelijk met clomid. Daar ben ik wel blij om. Mocht cd3 in het weekend vallen, dan moet ik als het op zaterdag valt, vrijdag komen en anders op maandag.

Ik voel al wel wat gerommel, dus ik zou verbaasd zijn als het er morgenmiddag nog niet is. Ik heb best lichamelijk gereageerd op die pillen, dus er moet een menstruatie volgen. Zou het niet?

Gingen jullie partners trouwens altijd mee naar de follikelmetingen? Dat stelt niet zo heel veel voor toch of wel?

8. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Mijn man is nooit meegegaan naar de follikelmetingen, behalve de ene keer dat hij om een andere reden een vrije dag had.
    FM's zijn een fluitje van een cent. Ik vond het altijd wel leuk om te zien hoe het ervoor stond. En ik ben zo vaak geweest dat het ook zonde van de vrije dagen van mijn man zou zijn geweest als hij mee zou zijn gegaan.

Alle andere keren is hij wel meegegaan (gesprekken gyn, controles na MK). Komende vrijdag eerste keer een onderzoek/controle waar hij niet meegaat (inwendige echo om te kijken of alles eruit is). Als ik dan weer een hystero moet (dan met ruggeprik :D) dan gaat ie uiteraard wel weer mee.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik herken je klachten van primolut... ik ben ook snel geirriteerd, heb ook acne en vette huid. we hebben de bijsluiter erop nageslagen, maar daar staat niet veel over in... toch vreemd. Ik slik morgen mijn laatste tablet primolut en verwacht zaterdag ongesteld te worden. ik voelde me trouwens de vorige keer tijdens de primolut ook zo... vreemd hoor! t blijft toch rotzooi al die hormonen en toestanden.. ;)

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik heb lichte kramp en mijn afscheiding is al licht bruin. Het komt wel goed dus :D

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou het zet door :).

Vrijdag 9 uur echo. Wel raar dat je dan nog vloeit. Als ze niets zien krijg ik clomid. Hebben jullie dat wel eens gehad toen je nog vloeide?

Deel Deze Pagina