Menstruatie of iets anders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dokelie, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dokelie

Dokelie Nieuw lid

19 aug 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hey iedereen, ik excuseer me nu al voor de zoveelste post van iemand doe tevergeefs zwanger probeert te worden.

In het kort mijn verhaal: op mijn 19 jaar door de pil zwanger geworden van mijn toenmalige vriend, ik denk nog steeds: wat moet ik wel niet vruchtbaar zijn, haha! Goed, alles is in orde gekomen en mijn flinke meid os intussen alweer 7 jaar! Mijn huidige vriend en ik zijn inmiddels enige tijd samen en hebben ons droomhuisje gevonden en helemaal klaar voor een tweede spruit. Na al enige maanden proberen (en een verloren vruchtje) had ik deze keer echt het gevoel dat het raak was! Alles had ik (en al een week voor de nod): opgezwollen buik, pijnlijke borsten, linea nigra!, eczeem, moodswings (x10), vaak plassen, krampen, winderigheid, constipatie (zo erg dat ik met tranen op het wc zat). En nu deze ochtend na 3 dagen overtijd te zijn en negatieve testen alom: een rode bloeding, out of nowhere! Ik kan het gewoon niet geloven, een week voor nod al zo van slag zijn gewoon door opkomende menstruatie?

Dus mijn vraag: heeft iemand hetzelfde meegemaakt en bleek die toch zwanger of zijn die verdomde duivels gewoon doorgekomen?

Voor we over ontpillen beginnen: ik heb geen pil gehad maar een mirena spiraal, en had mooi mijn cyclus van 27-28 dagen vanaf verwijdering…

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    De mirena is een hormonaal anticonceptie middel, dus "ontpillen" kan wel degelijk.

Hoe heb je je eisprong gevonden? En laat ik vooraf zeggen dat je eisprong voelen, en vruchtbaar slijm geen betrouwbare methodes zijn.

Je menstruatie kan elke keer anders zijn. Dus dit beetje bloed kan idd al de voorbode van je menstruatie zijn. Daarentegen zou het ook een contactbloeding kunnen zijn en het zou ook een ovulatie bloeding kunnen zijn. Zonder gegevens over hoe je je eisprong gevonden hebt, kunnen wij weinig zinnigs zeggen.

Als laatste: symptomen zeggen helemaal niks over wel of niet zwanger zijn. Ik voelde elke maand niks, en ook in de maand dat ik zwanger bleek was ik er heilig van overtuigd dat ik ongesteld zou worden, had zelfs een nieuwe doos tampons gekocht. Pas met bijna 3 weken overtijd, dus 7 weken zwanger, begonnen bij mij de eerste symptomen in de vorm van pijnlijke borsten, gevolgd door misselijkheid in week 8. De meeste symptomen die jij noemt klinken mij helemaal niet bekent in de oren.

Ik hoop dat het betekent dat je zwanger bent, maar op dit moment denk ik eerder dat je lichaam reageerd op de eisprong en niet een zwangerschap, gezien je testen negatief zijn.

3. Dokelie

Dokelie Nieuw lid

19 aug 2017
    3
    0
    1
    Vrouw

Ja ik denk ook niet echt zwanger te zijn, maar ik hoop dan wel dat ik niet elke maand zo een week gaat zijn want dat is, volgens mij, wel extreem...

Maar ontpillen van mirena? Dat lijkt me straf, de dosis is zo gering en mijn gynae zei dat dat niet kon. Omdat, in tegenstelling tot een pil, je cyclus doorloopt. En dat ding is er intussen alweer half jaartje uit

Mijn eisprong heeft twee weken geleden al plaatsgevonden, dus moest ik zwanger zijn moest ik dit al geweten hebben, of toch minstens een lichte positieve test hebben. Vorige maand had ik twee licht positieve testen voor mijn nod zelfs... helaas toen misgelopen (lesje geleerd, niet meer testen voor nod, Check).

Mijn vraag was ook niet om te zeggen of jullie een berekening zouden maken, gewoon of er iemand zo'n symptomen had en of dat die zwanger bleek of ook zo'n hevige menstruatie symptomen had. Ik ben nl al 8 jaar niet meer ongesteld geworden en afgelopen maanden waren met lichtere symptomen. Het is ook te lang geleden om nog te herinneren hoe ik mij voelde bij mijn dochter, behalve de huilbuien denk ik dat ik zeker in het eerste trimester zo goed als geen klachten had.

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik heb al an gynaecologen gehoord dat ontpillen niet bestaat. Daar zijn de gyns het niet over eens. Je zou niet de eerste zijn die eerst een hele mooie cyclus heeft om vervolgens alsnog heel onregelmatig te worden. Mijn gyn zei namelijk dat alle vormen van hormonale AC leidt tot ontpillen. Dus welke heeft nou gelijk?

Zelfs met een geringe dosis kun je die klachten hebben. Je vraag was wat het kon zijn, nou die heb ik je beantwoord. Het kan menstruatie zijn, spotting, contactbloeding of ovulatiebloeding zijn. Zonder dat je verteld hoe je je eisprong gevonden hebt, is het onmogelijk om daar iets zinnigs over te zeggen. En die vraag heb je namelijk nog niet beantwoord. Je schrijft alleen dat je je eisprong 2 weken geleden plaats heeft gevonden.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je testen zijn negatief.
    Je bent ongesteld geworden.
    Je bent dus helaas niet zwanger.

Sorry. Weet dat je wat anders wilde horen, maar je kunt je nu beter op je naderende eisprong gaan richten voordat je die misloopt omdat je denkt ondanks negatieve testen en een ongesteldheid zwanger te zijn.....

Het lichaam is geen robot wat betekent dat menstruatie qua intensiteit kunnen verschillen.
    Aan een menstruatie kun je geen miskraam of zwangerschap aflezen. Daarvoor moet je een positieve test hebben.
    Voor symptomen geldt hetzelfde. Die zeggen totaal niks. Vaak maak je na eisprong standaard allerlei kwaaltjes aan onder invloed van progesteron. Als je met die heftige kwalen als die jij hebt, zwanger zou zijn, dan moet je al erg veel HCG aanmaken en moet dat dus ook duidelijk zichtbaar zijn op een test.

Kun/wil je de negatieve testen en je menstruatie niet geloven, vraag dan een bloedtest aan bij je huisarts.
    Wij kunnen hier niet zeggen dat je wel zwanger bent gezien je negatieve testen en ongesteldheid.
    Het is namelijk een zeldzaamheid dat je ondanks een aantal negatieve testen en ongesteldheid wel zwanger bent! (En daarom lees je af en toe ook van die verhalen op internet.)

Als ik jou was, zou ik me gaan richten op een nieuwe ronde en eisprong.

6. Dokelie

Dokelie Nieuw lid

19 aug 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik ga hier gewoon op reageren voor volgende dames die met dezelfde vragen zitten en een antwoord willen en helaas nooit vinden omdat ze het gevolg niet kennen.

In mijn geval ben ik wel zwanger... ik zeg duidelijk erbij: in mijn geval. Het lichaam kan ons soms bedotten maar uiteindelijk weten we diep van binnen hoe het zelf zit. Gisterenavond was mijn test toch heel licht positief, deze ochtend ietsje duidelijker en voor de zekerheid net nog eens getest met vriend erbij en nu zie je toch op foto de streep ook al zonder te gluren.

Ik vrees enkel door die bloedingen dat het wel eens terug een nakende miskraam zou kunnen worden, maar echt felle bloedingen heb ik niet meer gehad.
    Ik vermoed dat mijn hcg dus ook niet zo sterk gestegen is want anders zou ik wel al een knaller moeten hebben. bloedonderzoek zal duidelijkheid brengen.

Laat je niet ontmoedigen door mensen op forums die je naar beneden willen halen, uiteindelijk wordt het op den duur voor iedereen frustrerend denk ik dan.

Dus voor al diegene die zwanger proberen te worden, veel succes meiden!

(En Btw: je kan NIET ongesteld zijn en zwanger tegelijk, bestaat NIET! )

7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Spannend! Alleen niemand haalt jou toch naar beneden hier?? Blijkbaar ben jij de uitzondering die de regel bevestigd. Ik hoop met je mee dat alles goed is en je testen mooi oplopen!

Deel Deze Pagina