Primolut ja of nee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dushi1980, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hallo dames,

Ik heb jullie wijze raad hard nodig! Nu 3e cyclus op een rij een korte cyclus gehad van 22 dagen en pas op dag 16/17 een positieve ovulatietest, wat mijn LF wel erg kort maakt. Ook mag het bijna geen naam meer hebben wat ik qua bloedverlies heb tijdens ongesteldheid, duurt nog maar 1,5 dag waarvan ik op dag 1 max een uurtje helder rood bloedverlies heb en daarna het alleen bruinverlies is.

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en m'n huisarts eens gebeld, zonder dat hij me wilde zien heeft hij nu Primolut voorgeschreven, moet ik 10 dagen 3x per dag innemen en dan moest het goedkomen???? Nu zit ik de bijsluiter te lezen en maak ik er juist uit op dat het oa aan mensen wordt voorgeschreven die helemaal niet ongesteld worden of juist een overvloed aan bloed verlies hebben. Ik heb er absoluut geen goed gevoel bij en vind het apart dat ik dit zomaar voorgeschreven krijg zonder dat er ook maar ergens naar gekeken wordt.

Nu heb ik de gyneacoloog gebeld, tenminste assistent om afspraak te maken, wist niet of dit kon zonder doorverwijzing van huisarts maar omdat ik na de geboorte van mijn dochter nog een tijdje op controle ben geweest mocht ik zo langskomen, alleen kon het helaas niet eerder dan 29 april, nu twijfel ik zo.....moet ik nu toch alvast beginnen met die Primolut of toch afwachten wat Gyneacoloog te melden heeft???? En zijn er dames die in een soortgelijke situatie Primolut voorgeschreven hebben gekregen????

Hoop op jullie reactie!!!

Xxx dushi

2. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hoi, ik heb ook Primolut gekregen voor de onregelmatige cyclus (zoals je kan zien onder dit bericht). De bloeding kwam na die 10 dagen slikken op de 3e dag. Sindsdien is het wachten, wachten... en zit ik nu al op dag 41. Maar ieders ervaring is anders. Zelf ga ik donderdag weer naar de huisarts.

3. jolien77

jolien77 Lid

6 mrt 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    hallo,

Ik he vorige week geprobeerd om primolut te slikken na 3 dgn bleek dat ik allergisch ben voor de pillen.. Dus nochsteeds wachten op mijn ongi..

Maar!! het schijnt NOOIT voor te komen een allergie bij mij wel dus...

verder geen ervaring dus..

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi,

hier aan het ontpillen. Ben precies ongesteld op mijn huwelijksdag. Heb ook primolut gekregen. Juist om mijn ongesteldheid uit te stellen voor die dag. Wel balen....mijn cyclus is juist weer aan het herstellen. De eerste maand 32 dagen, de tweede maand 30 en nu primolut. Die gooit de hele boel weer lekker door de war! Ga het toch wel doen, want je trouwt maar 1 keer.

5. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Irritant, maar op je bruiloft ongesteld zijn is ook niets.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Primolut maakt je luteale fase niet langer en het zorgt er ook niet voor dat je een eisprong krijgt. Dus het is me een raadsel waarom je het voorgeschreven hebt gekregen.;)

Het wordt over het algemeen aan vrouwen gekregen die niet uit zichzelf ongesteld worden. Of je kan het gebruiken om je menstruatie uit te stellen. Het werkt hetzelfde als de stopweek van de pil. Het wekt een onttrekkingsbloeding op, zodat je cyclus als het ware gereset wordt. Soms kan je lichaam het dan zelf weer oppakken. Maar als je cyclus voor de Primolut onregelmatig was, dan is dit erna meestal ook zo. Primolut werkt maar eenmalig, het zorgt niet voor een goede cyclus.

Ik zou het niet nemen. Normaal is het zo dat je deze middelen voorgeschreven krijgt van de gyn, en deze doet eerst onderzoek naar je hormoonwaardes, cyclus, echo van je eierstokken, enz. Wacht het consult met de gyn even af. Over een paar weken heb je duidelijkheid, dus zo heel erg lang wachten is dat ook niet meer.

Succes!

7. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi Jippie,

Bedankt voor je reactie. De redenatie van mijn huisarts is inderdaad m'n cyclus te resetten en mijn baarmoeder hiermee te reinigen, zodat ik weer normale cyclus krijg van 28 dagen met normaal bloedverlies.

Na de bevalling van mijn dochter heb ik ook primolut geslikt maar dit was om het vloeien juist te stoppen, na 6 weken had ik nogsteeds bruinverlies.

Ik denk inderdaad dat ik afspraak met gyn maar even afwacht, dan wel weer een cyclus voorbij, maar vind het ook zoiets om dit maar klakkeloos te gaan slikken, zonder dat er uberhaupt maar ergens naar gekeken is, wellicht zegt gyn wel hetzelfde maar dan heb ik er toch een geruster gevoel bij, baal aleen wel dat het pas over ruim 3 weken is, en er dan weer een cyclus en kans voorbij is.....maar ja geduld is een schone zaak!

xx Dushi

8. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik zou de primolut wel gebruiken want het geeft je een echte ongi
    Wat ik had en wat jij dus ook hebt is een verstoorde hormoonhuishouding
    Primolut geeft je lijf een re-boot

9. dushi1980

dushi1980 Actief lid

11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi Whitesaber,

Heeft bij jou de Primolut wel geholpen??? en heb je nu weer een regelmatige cyclus??? Zag ook dat jij Clomid krijgt, heb je dat direct voorgeschreven gekregen samen met de primolut??? en waar dient dit voor???

Sorry voor al mijn vragen hoor, maar heel dat gedoe maakt me zo onzeker, bij mijn dochter was het in 3 x raak dus dit is allemaal een beetje nieuw voor me!!

Leuk jullie ook voor de 2e bezig!!!

XX Dushi

10. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ja de primolut gaf mij een normale ongi maar omdat ik door die ontregelde cyclus ook geen eisprong had hebben ze mij Clomid gegeven
    Primolut is voor het opwekken van een bloeding je baarmoeder word dan schoongemaakt
    Maar Clomid is voor het rijpen van eicellen
    En ja ik kreeg het gelijk samen met Primolut

Deel Deze Pagina