Ik heb al maanden geen menstruatie gehad ben hiervoor naar de dokter geweest en was doorgestuurd naar Gyneacoloog maar dan kom ik dus in de MM terecht wat ik nog niet wil. Ik las net over Primolut N dat dit een middel is wat je menstruatie opwekt maar ik las ook dat vele wel erge bijwerkingen hadden. Ik wil even bij de dokter gaan informeren hierover en misschien kan ik t ook krijgen. Wie heeft hier ervaring mee.
Ik heb bij allebei mijn zwangerschappen promolut gekregen en was ook beide keren die maand gelijk zwanger, misschien wel toeval want normaal gesproken heb je hiermee niet extra kans om zwanger te raken je krijgt alleen een opgewekte bloeding. Maar ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad hoor.. de gyn heeft mij daar ook helemaal niet voor gewaarschuwd ofzo dus denk dat het wel meevalt. Je leest natuurlijk op internet vaak de uitzonderlijke gevallen.
Ohh goed dat t bij jouw gelijkt werkte. Maar had jij ook geen menstruatie of een onregelmatige? Ik ben na mijn bevalling vorig jaar namelijk niet meer ongesteld geworden (voor mijn bevalling was ik ook zéér onregelmatig ongesteld) Hoe werkt Primolut precies dien je dat een periode te slikken en daarna word je weer ongesteld ofzo?
Ik heb het ook gebruikt omdat ik zeer onregelmatig was, soms 4 maanden niet ongesteld. Ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad. Weet niet meer precies hoe het gaat, maar je slikt het een aantal dagen en dan stop je. Je word dan geloof ik binnen 10 dagen ongesteld.
Nee ik bleef onregelmatig, uiteindelijk de mmm in toen bleek ik pco te hebben. Ben zwanger geworden via clomid
Primolut werkt maar eenmalig, het zorgt er niet voor dat je daarna een regelmatige cyclus krijgt. Primolut is een kuur die ervoor zorgt, dat je een onttrekkingsbloeding krijgt. Je lichaam wordt als het ware gereset, waardoor het soms daarna weer gaat werken. Maar het kan ook zijn dat je daarna weer een hele lange cyclus hebt. Ik heb PCOS en bij mij wekte het alleen een bloeding op, verder niet. Het bloedverlies komt pas op gang als je met de kuur gestopt bent. Je ongi begint over het algemeen een dag of 3-5 na het stoppen met de laatste pil, maar het kan ook langer duren. Ik had niet echt veel last van bijwerkingen. Je ongi kan wel wat heftiger zijn, maar dat hoeft niet.
Ik heb een keer een kuurtje gehad omdat mijn hormoonhuishouding was verstoord dankzij een cortisoneinjectie. Ik had weken bruinverlies, maar werd maar niet ongesteld. Van de huisarts een kuurtje (7 dagen?) gehad en daarna was mijn menstruatie weer op gang. Ik had weinig last van bijwerkingen, alleen vreselijke menstruatiepijn toen ik de ontrekkingsbloeding had.
Samia01: Ik had al in geen jaren geen menstruatie meer gehad, dus echt een wonder dat het gelijk in die maand raak was! Na de bevalling van de eerste werd ik weer niet ongesteld, dus van de gyn weer Primolut gekregen met de bedoeling om daarna verder te gaan op Clomid maar ook ook dit keer was het niet meer nodig. De gyn zei nog 'de wonderen zijn de wereld nog niet uit'... Ik wil je met mijn verhaal een beetje moed inspreken, ik had ook nooit gedacht zwanger te raken en zeker niet zo snel! Moet zeggen na de 2de bevalling ben ik weer regelmatig iedere maand en we hebben 4 maanden achter de rug en nog niet zwanger... terwijl ik nu dacht dan zal het wel snel raak zijn.. dus je weet het eigenlijk nooit.
Wat fijn dat t voor jouw goed werkte, ik hoop dat het bij mij ook zo goed werkt of dat tenminste me menstruatie weer een beetje normaal op gang komt. Ik laat wat van me horen als ik klaar ben met de kuur.